تشکیل تیم پژوهشی توسط جهادگران بسیجی شهید میرزاکوچک

جهادگران بسیجی قرارگاه جهادی شهیدمیرزا کوچک جنگلی برای شناسایی و رفع محرومیت‌ها در مناطق محروم شهرستان سیاهکل، تیم مطالعاتی و پژوهشی تشکیل دادند. به گزاشر دیارمیرزا علی فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در رشت، تصریح کرد: در ادامه روند برگزاری اردوهای جهادی در ایام نوروز در روستاهای بخش دیلمان شهرستان سیاهکل این گروه […]

جهادگران بسیجی قرارگاه جهادی شهیدمیرزا کوچک جنگلی برای شناسایی و رفع محرومیت‌ها در مناطق محروم شهرستان سیاهکل، تیم مطالعاتی و پژوهشی تشکیل دادند.

به گزاشر دیارمیرزا علی فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در رشت، تصریح کرد: در ادامه روند برگزاری اردوهای جهادی در ایام نوروز در روستاهای بخش دیلمان شهرستان سیاهکل این گروه از جهادگران با تشکیل تیم مطالعاتی و پژوهشی منطقه ای و نیاز سنجی از امکانات در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و عمرانی روستاهای منطقه دیلمان را مورد هدف و بررسی قرار دادند.

وی افزود: اصلی ترین بخش مطالعات و پژوهشی که هم اکنون در منطقه محروم در حال بررسی است، شناسایی موانع و مشکلات زیر ساختی از قبیل بررسی آب شرب و کشاورزی، بررسی وضعیت مساجد روستاها از لحاظ عمرانی و امکانات فرهنگی، شناسایی مشکلات بهداشت و درمان و خانه های بهداشت منطقه یاد شده و همچنین شناسایی خانه های تخریبی و تعمیری محرومین روستاها و بررسی جامع موانع و مشکلات فرهنگی می باشد.

خادم قرارگاه جهادی شهید میرزا کوچک جنگلی بیان داشت: با رایزنی ها و پیگیری های مجدانه در صدد تامین اعتبار برای بازسازی این خانه ها هستیم.

فتحی ادامه داد: این قرارگاه در عرصه های فرهنگی، آموزشی، مبلّغ، بهداشت و درمان، عمرانی، دامپروری و کشاورزی، پژوهش و مطالعات منطقه، اجتماعی و بررسی وضعیت اشتغال در روستاهای محروم فعالیت خواهد کرد.

وی با توجه به فریشات امام خمینی(ره) که فرمودند: «البته دولت، استاندارها مکلف هستند که همراهی کنند به این جهاد سازندگی که جوان ها مشغول هستند»، گفت: این سخن امام راحل تکلیفی است که همگان به خصوص مسئولان باید در اجرایی کردن آن تلاش کنند.

خادم قرارگاه جهادی شهید میرزا کوچک جنگلی بیان داشت: رهبر انقلاب در دیدار جهادگران بسیجی اردوهای هجرت ۳ بسیج فرمودند: «وقتی شما در یک محیطی حاضر می شوید؛ در کویر، در کوهستان، در میان مردم محروم مشغول کار می شوید، جوانی که در آنجاست، از شما الهام می گیرد و شما می شوید سفیر تلاش و کار و خدمت و جهاد و مجاهدت مناحیاها فکانّما احیا النّاس جمیعا؛ شما دل ها را زنده می کنید فایده بزرگی است، فوائد فراوانی در این کار است، این جریان عظیم را حفظ کنید» پس با این فرمان مقام معظم رهبری و دادن نشان «زنده شدن دل ها» به جهادگران بسیجی، تکلیف جهادگران سنگین تر شده و مسئولان نظام نیز مکلف اند در این مسیر از هیچ حمایتی در قبال بسیجیان مخلص حرکت های جهادی طرح هجرت ۳ دریغ نورزند و با امر ولی فقیه این جریان عظیم را حفظ کنند.

فتحی تقویت فرهنگ و ارزش های والای اسلامی و تقویت باورهای اعتقادی مردم را از شاخصه های اصلی حرکت های جهادی بیان کرد و گفت: فعالیت در تمام عرصه های جهادی باید رنگ و بوی فرهنگی داشته باشد.

وی اعتماد سازی را یکی از رسالت جهادگران بیان کرد و ادامه داد: تنها انتقاد و مطالبه از مسئولان کافی نیست؛ بلکه جهادگران با ارائه ایده های سازنده و آرمانگرائیه واقع بینانه در این عرصه ها حضور یابند.

خادم قرارگاه جهادی شهید میرزا کوچک جنگلی با بیان اینکه مرحله مطالعاتی برای ۳۰ روستای بخش دیلمان در حال انجام است، گفت: با تاسیس اولین قرارگاه جهادی، بسیاری از دانشجویان، دانش آموزان، طلاب برادر و خواهر و فارغ التحصیلان، جهت فعالیت در عرصه های جهادی و حضور در مناطق محروم اعلام آمادگی کرده اند.

فتحی خواستار حمایت همه جانبه از مسئولان استانی و شهرستانی برای ادامه فعالیت مستمر و تداوم این اردوها شد و گفت: اردوهای جهادی به عنوان یک کار ماندگار شجره طیبه ای است که توسط جهادگران مخلص انجام و با هجرت از زرق و برق های دنیوی صورت می گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیوند جهادگران سابق جهاد سازندگی به عنوان پیشکسوتان این عرصه با جهادگران بسیجی طرح هجرت ۳ اثرات شایانی را در کشور مقدسمان به ثبت رسانده و خواهند رساند.

Share