اخبار ویژه روزنامه‌های چهارشنبه

تبلیغات آشکار انتخاباتی با استفاده از بیت المال! + عکس

دیارمیرزا: روایت فرزند کروبی از نقش خاتمی و هاشمی در شکست اصلاح‌طلبان،طرح «FBI» برای جاسوسی از کاربران اینترنتی،تکذیب خبر «نوار ۸ میلیونی» از سوی ریاست‌جمهوری،اخذ سفته از کارمندان یک دستگاه برای تمدید قرارداد،افزایش دوبرابری بیکاری زنان،تکذیب حضور سیدحسن نصرا… در تهران

به گزارش  دیارمیرزا  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.   

*کیهان:

روایت فرزند کروبی از نقش خاتمی و هاشمی در شکست اصلاح‌طلبان

فرزند کروبی در پاسخ به یک روزنامه حامی هاشمی رفسنجانی، ماجرای خیانت اصلاح‌طلبان به پدر وی و زیر پا گذاشتن برخی تعهدات را بازگو کرد.محمدحسین کروبی در پاسخ به نوشته روزنامه آرمان که نوشته بود «‌اگر کاندیداهای اصلاح‌طلبان در سال ۸۴ به نفع آقای هاشمی کنار می‌رفتند وی پیروز انتخابات بود»‌ تصریح کرد: این حرف از اساس نادرست است.

من به عنوان فرزند نامزد اصلاح‌طلب پیشتاز در آن انتخابات بر خود لازم دیدم نکاتی ناگفته از علل عدم شکل‌گیری اجماع و بروز انشقاق در آن انتخابات را بیان کنم چرا که تحریف تاریخ پس از ۸ سال برای تقویت یک نفر و محرومیت نفر دیگری که دستش از رسانه‌ها و جامعه هم کوتاه است نوعی حق‌کشی است.

وی می‌افزاید: تا آن جا یاد دارم پس از شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس هفتم که به علت تحریم آن از سوی برخی دوستان و نیز رد صلاحیت اصلاح‌طلبان رخ داد پدرم جلساتی برای آسیب‌شناسی جریان اصلاحات انجام داد که در آن درباره انتخابات ریاست‌جمهوری نهم نیز گفت‌وگوهایی شد.

محمدحسین کروبی با اشاره به امتناع موسوی از نامزدی در انتخابات سال ۸۴ می‌نویسد: در جلسات بعدی جبهه اصلاحات آقای میردامادی پیشنهاد نامزدی آقای موسوی خوئینی‌ها را ارائه کرد که پدرم دو جلسه با آقای خوئینی‌ها صحبت کردند و نهایتا ایشان به شدت رد نمودند. در جلسه‌ای دیگر آقای خاتمی نام دکتر سیدمحمد صدر را مطرح کردند که آقای موسوی و کروبی و خوئینی‌ها به این طرح نام سکوت کردند.

در نهایت به پیشنهاد آقای خوئینی‌ها محصول این جلسات به شورای مرکزی مجمع روحانیون منتقل شد. در این جلسات پس از بحث و گفت‌وگو درباره نامزدی آقای کروبی را‌ی‌گیری و در غیاب ایشان به اکثریت آرا به عنوان کاندیدای مجمع روحانیون معرفی می‌شوند. پیرو همه این مسائل آقای کروبی نامزد ریاست‌جمهوری شد و ستاد خود را با حضور چهره‌های برجسته اصلاحات تشکیل و وارد مبارزه انتخاباتی شد.

فرزند کروبی ادامه می‌دهد: بعد از چند ماه و با گذشت مدت زمان طولانی از اعلام نامزدی آقای کروبی، آقای هاشمی رفسنجانی هم نامزد انتخابات شدند و مورد حمایت برخی اصلاح‌طلبان نیز قرار گرفتند (همان دوستانی که در گذشته‌ای نه چندان دور آقای هاشمی را قبول نداشتند و در مجلس ششم چه بلاها که بر سر ایشان نیاوردند تا جایی که اعلام نمودند به اعتبارنامه ایشان در مجلس اعتراض خواهند کرد. در چنین شرایطی متاسفانه آقای محمدخاتمی، که عضو مجمع روحانیون بود برخلاف مصوبه مجمع از آقای هاشمی حمایت کرد و بارها از قول آقای هاشمی نقل شده که در سال ۸۴ پیشنهادی نامزدی انتخابات به ما شد ولی بعدا ما را رها کردند.

که این روایت بعدا از سوی آقای شکوری‌راد، عضو جبهه مشارکت هم تایید شد که اخیرا در مصاحبه‌ای گفته‌اند در انتخابات سال ۸۴ آقای خاتمی به این دوستان پیشنهاد کرد که آقای هاشمی را نامزد کند ولی چون آن‌ها، یعنی اعضای مشارکت دیدند بدنه اصلاحات آقای هاشمی را قبول نمی‌کند دکتر معین را نامزد خود معرفی کردند و در نهایت با همه تخریب‌ها از سوی دوستان جبهه اصلاحات علیه آقای کروبی و کوتاهی که از سوی دولت اصلاحات شد، پدرم با بیش از۵ میلیون رای نفر سوم انتخابات شد و آقای هاشمی هم با بیش از ۶ میلیون به مرحله بعد راه یافت و دکتر معین، نامزد مشارکت در این انتخابات پنجم شد.

محمدحسین کروبی خاطرنشان می‌کند: البته این نتایج هم باعث عبرت نشد و در فاصله مرحله اول و دوم آقای خاتمی به سخنگوی ستاد پدرم آقای گرامی مقدم گفته بود یقین داشته باشید که هاشمی رئیس‌جمهور خواهد شد. با این اوصاف آیا هنوز معتقدید که اگر دوستان پشت سر آقای هاشمی بسیج می‌شدند ایشان رئیس‌جمهور می‌شدند؟ واقعا چه کسی اجماع را شکست؟ چه کسی برخلاف مصوبه تشکیلاتی عمل کرد؟

چه کسانی مانع از پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات ۸۴ شدند؟ و چه کسانی حاضر نشدند به خاطر اصلاحات از منافع حزبی خود صرف‌نظر کنند؟ تاریخ دراین‌باره قاضی خوبی خواهد بود؛ اگر آن را تحریف نکنیم. شاید اگر این سنت نادرست ترویج نمی‌شد که افراد پس از دو دوره ریاست‌جمهوری باز خود را در معرض نامزدی برای ریاست‌جمهوری قرار نمی‌دادند، هرگز سرنوشت امروز ما چنین نمی‌شد و تا زمانی که منافع حزبی بر قواعد جبهه‌ای و مصالح ملی مقدم باشد، تکرار تجربه تلخ سال ۸۴ دور از ذهن نخواهد بود.

گزارش موسسه صهیونیستی از نفوذ قدرت نرم حزب‌الله

یک رسانه آمریکایی جنبش حزب‌الله را قوی‌ترین گروه اسلامگرا در فضای رسانه و اینترنت توصیف کرد.
پایگاه خبری «واشنگتن فری‌بیکن» در گزارشی به نقل از محافل اطلاعاتی اسرائیل نوشت: گروه حزب‌الله طی سال‌های گذشته با حمایت ایران به پرنفوذترین گروه اسلامگرا در فضای مجازی تبدیل شده و هدایت بیش از ۲۰ وب سایت به زبان‌های مختلف در سراسر جهان را بر عهده دارد.

این پایگاه آمریکایی با استناد به گزارش یک سازمان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نوشت: تلاش‌های حزب‌الله در این زمینه که ایران به طور مستقیم در تامین مالی آن نقش دارد و گسترش فعالیت آن در اینترنت نشان می‌دهد نفوذ جهانی حزب‌الله در شرایطی که سایر گروه‌هایی نظیر القاعده نفوذ خود را تضعیف شده قلمداد می‌کنند، در حال افزایش است.

گزارش این مرکز صهیونیستی موسوم به «مرکز مبارزه با تروریسم و اطلاعات میرآمیت» حکایت از آن دارد که حزب‌الله حضور در فضای سایبری را بسیار مهم قلمداد می‌کند و چنین حضوری از دیدگاه ایران و حزب‌الله سلاح مهمی در مبارزه به شمار می‌آید. برای حزب‌الله حضور سایبری بسیار مهم است، رهبران حزب‌الله و هم ایران این را سلاحی مهم در جنگ قلب‌ها و ذهن‌ها می‌دانند.

این رسانه آمریکایی از قدرت رسانه‌ای حزب‌الله یاد کرده و می‌افزاید: براساس ارزیابی‌های مرکز اسرائیلی حزب‌الله شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی هم دارد.

امروز شبکه رسانه‌ای گسترده حزب‌الله شامل کانال‌های ماهواره‌ای (المنار و المیادین) ایستگاه رادیویی (رادیو نور) و روزنامه (الاحد/الانتقاد) و شبکه‌ای از وب سایت‌هاست. همچنین حزب‌الله از شبکه‌های اجتماعی، یوتیوب و رسانه‌های لبنانی هم استفاده می‌کند تا سیاست‌ها و مواضع خود را تبلیغ کند. وب‌سایت‌های حزب‌الله به هفت زبان است که بیشتر آنها عربی است. بقیه زبان‌ها انگلیسی، فرانسه، فارسی، عبری و نیز آذری و اسپانیایی هستند. حزب‌الله همچنین از شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب نیز استفاده می‌کند.

خط قرمز نتانیاهو زرد شده است!

مقامات رژیم صهیونیستی به خاطر زیاده‌گویی‌های نسنجیده خود به مخمصه افتاده‌اند.
برخی مقامات ارشد این رژیم نامشروع طی ۸-۷ سال گذشته حرف‌های بزرگ‌تر از قواره این رژیم زده و ادعا کردند ضمن حمله به ایران، تأسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی را نابود می‌کنند. حتی در این باره بنیامین نتانیاهو کارتون یک بمب را به نیویورک برده و در سازمان ملل ضمن ترسیم خط قرمز اعلام کرد که ایران به خط قرمز تولید بمب اتمی نزدیک شده است.

آنها در ۳ سال اخیر نیز مدعی شده بودند ایران ظرف ۶ ماه تا یک سال آینده از این خط عبور می‌کند و بنابراین حمله اسرائیل قطعی است اما اکنون با وجود گسترش فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی، نتانیاهو مجبور شده خط قرمز کذایی‌اش را گشاد کرده و بگوید: ایران هنوز از خط قرمزی که کشیدم نگذشته است.

به گزارش جروزالم پست، وی در دیدار احزاب ائتلافی اسرائیل در پارلمان آن کشور، گفت تهران هنوز از خط قرمزی که گفته‌ام نگذشته است ولی به آن نزدیک می‌شود.به گزارش منابع خبری سخنان بنیامین نتانیاهو زمانی عنوان می‌شود، که انتقادها از او در اسرائیل، در مورد گفته‌هایش پیرامون ایران و برنامه اتمی آن کشور بالا گرفته است.

گروهی از مقام‌های قبلی اسرائیل، از جمله ایهود اولمرت، نخست‌وزیر پیشین، از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو در مورد برنامه هسته‌ای ایران و نیز جلوه دادن آن به عنوان ‌خطری حیاتی‌ برای اسرائیل به شدت انتقاد کرده‌اند.

خبرگزاری رویتر در همین زمینه از قول منابع امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی نوشت خط قرمز ترسیم شده به اعتبار اسرائیل آسیب می‌زند. رویتر در توضیح این مطلب نوشت: در حالی که تل‌آویو از توان نظامی کافی برای حمله به تأسیسات هسته‌ای تهران برخوردار نیست، با این اقدام اعتبارش زیر سؤال رفته است.

به گزارش این خبرگزاری از بیت‌المقدس، اسرائیل با خطر از دست دادن اعتبار خود هم به دلیل تعیین خط قرمز در مورد برنامه هسته‌ای ایران و هم تهدید اقدام نظامی مواجه است، قدرت مانور این رژیم نیز برای حمله یکجانبه به تأسیسات هسته‌ای تهران کاهش می‌یابد.
رویتر نوشت: یک تحلیلگر امنیتی پیشین اسرائیلی می‌گوید: ایران با مهارت از این مرحله چالش برانگیز عبور کرده است.

دیگر شخصیت‌های مشهور نیز می‌گویند زمان برای اینکه اسرائیل بتواند به تنهایی به ایران حمله کند گذشته است.‌«گیورا ایلاند»‌، مشاور پیشین امنیت ملی اسرائیل می‌گوید: اگر فرصت خوبی برای حمله وجود داشت این فرصت شش ماه قبل بود؛ نه اینکه امروز باشد.

‌آموس یادلین‌، یک مقام نظامی پیشین و مدیر اندیشکده‌ای در تل‌آویو گفت: اسرائیل با گفتن این که ایران برنامه هسته‌ای‌اش را فراتر از خط قرمز اسرائیل توسعه داده خود را نیز گرفتار کرده است بدون اینکه به اقدامی متوسل شود.وی در همایش مؤسسه مطالعات امنیت ملی که ریاست آن را برعهده دارد، گفت: امروز می‌توان گفت که ایرانی‌ها از خط قرمز مد نظر نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل متحد عبور کرده‌اند.

*وطن امروز:

طرح «FBI» برای جاسوسی از کاربران اینترنتی

نیروهای اجرایی دولت آمریکا در حال آماده کردن طرحی هستند که شرکت‌هایی چون «گوگل» و «فیس‌بوک» را وادار می‌کند مسیر جاسوسی پلیس فدرال آمریکا موسوم به «اف بی آی» را تسهیل کنند. به گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، مقامات کنونی و سابق آمریکا خبر دادند که مقامات پلیس آمریکا در حال آماده کردن لایحه‌ای هستند که به شرکت‌هایی چون «فیس‌بوک» و «گوگل» اعمال فشار می‌کند تا به پلیس آمریکا اجازه دهند بر ارتباطات آنلاین کاربران اینترنتی نظارت داشته باشد.

طرح جدید نیروهای اجرای قانون به پلیس فدرال آمریکا موسوم به «اف بی آی» این اجازه را می‌دهد که در ارتباطات آنلاین کاربران اینترنتی استراق سمع کند و شرکت‌هایی که از دستورات استراق سمع سرپیچی کنند مؤاخذه می‌شوند. لایحه مذکور مجوز دادگاهی برای دولت آمریکا صادر می‌کند تا از ارتباطات آنلاین افرادی که فکر می‌کند مظنونان‌ تروریستی هستند، جاسوسی کند.

طبق پیش‌نویس این طرح، دادگاه می‌تواند یکسری جریمه‌هایی که از ده‌ها هزار دلار آغاز می‌شود را بر شرکت‌هایی تحمیل کند که از دستورات استراق سمع اف‌بی‌آی از کاربران اینترنتی سرپیچی می‌کنند. بر اساس این گزارش، شرکتی که ظرف مدت تعیین شده شرایط استراق سمع از کاربران اینترنتی را فراهم نکند، به طور خودکار با بازجویی قضایی روبه‌رو می‌شود و در نهایت جریمه می‌شود و بعد از ۹۰ روز، جریمه پرداخت نشده به صورت روزانه دو برابر می‌شود.

راه‌اندازی سایتی جدید برای جاسوسی در انتخابات

آژانس ایران خبر سایتی است که توسط گروهک‌تروریستی منافقین راه‌اندازی شد و به جذب دانشجویان در شبکه‌های اجتماعی بویژه فیس‌بوک می‌پردازد. در همین راستا «مازیار بهاری» جاسوسی که با پوشش خبرنگاری برای نیوزویک در سال ۸۸ به داخل کشور آمده بود تا پازل براندازی نرم دشمنان را تکمیل کند، پس از اقدامات ضدامنیتی، توسط نهادهای مسؤول دستگیر و به پروژه‌ براندازی مخملی که توسط مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل طراحی و اجرا شد، اعتراف کرد. وی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۲ با هدایت سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) اقدام به راه‌اندازی سایتی با عنوان ایران وایر زیر نظر این آژانس کرده است که تمام محتوای آن توسط شهروند- خبرنگاران تهیه می‌شود.

وی در این سایت آموزش‌های امنیت سایبری را نیز قرار داده تا از لو رفتن عوامل خود در داخل کشور جلوگیری کند. جالب آنجاست که یکی دیگر از محورهای آموزشی در این سایت چگونگی فیلمبرداری است که توسط جاسوسان آمریکایی آموزش داده می‌شود. آنها با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات و ایجاد هیجانات کاذب در فضای سیاسی و اجتماعی کشور اقدام به راه‌اندازی این سایت کرده‌اند.

به بیان دیگر قصد آن دارند با انتشار فیلم‌ یا عکس در این سایت و سپس انتشار گسترده آن در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان احساسات مردم را در جهت ملتهب کردن فضای روانی تحریک کنند. به نظر می‌رسد پس از آنکه بهمن‌ماه سال گذشته شبکه جاسوسی دشمن که در پوشش روزنامه‌نگاران روزنامه‌های زنجیره‌ای در خدمت بی‌بی‌سی بودند متلاشی شد، دشمنان مردم ایران برای پر کردن خلأ ایجاد شده به دنبال راهکارهای متفاوتی رفتند که یکی از آنان راه‌اندازی این سایت توسط مازیار بهاری است.

تکذیب خبر «نوار ۸ میلیونی» از سوی ریاست‌جمهوری

مرکز روابط‌عمومی نهاد ریاست جمهوری به خبری با عنوان «نوار ۸ میلیونی رئیس‌جمهور» واکنش نشان داد. متن تکذیبیه به شرح زیر است: در پی انتشار مطلبی غیرواقعی و دروغین با موضوع «نوار ۸ میلیونی رئیس‌جمهور…» توسط یکی از سایت‌های خبری که گرایشات خاص سیاسی آن بر همگان آشکار است صراحتا تاکید می‌شود اصل موضوع مطرح شده در آن و آنچه به رئیس‌محترم جمهور نسبت داده شده کاملا بی‌اساس و کذب محض است.

اگرچه این مطلب پس از مدت کوتاهی از انتشار بلافاصله از خروجی سایت مذکور حذف شد اما انتشار آن یک هدف بیشتر ندارد که همانا زیر سوال بردن سلامت انتخابات ۸۸ و مخدوش نشان دادن انتخابات آتی ریاست‌جمهوری با هدف ایجاد نگرانی در مردم نسبت به حفظ آرایشان و در نتیجه کاهش مشارکت و از بین بردن زمینه‌های خلق حماسه است. انتشاردهندگان چنین مطالبی همچنین به دنبال ایجاد پیامدهای سوء نسبت به نتیجه آرای انتخابات، التهاب‌آفرینی و مقدمه‌سازی برای بلوا و آشوب هستند؛ همان برنامه و سناریویی که قبلا هم- پیش از برگزاری انتخابات ۸۸- از سوی برخی افراد و محافل سیاسی مطرح و بعد از انتخابات به اجرا درآمد.

مرکز روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور ضمن تاکید بر کذب و دروغین بودن این مطلب، دستگاه‌های مسؤول را موظف به رسیدگی به این موضوع و اطلاع‌رسانی کافی به مردم در این باره می‌داند. گفتنی‌ است روز گذشته و در پی افزایش اعتراضات به اقدام ضد امنیت ملی سایت حامی خاندان هاشمی، این سایت با انتشار اطلاعیه‌ای در صفحه اول خود از توقف فعالیت این سایت تا اطلاع ثانوی خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: «بازتاب به علت برخی مشکلات فنی تا اطلاع ثانوی فعالیت نمی‌کند».

*خراسان:

اخذ سفته از کارمندان یک دستگاه برای تمدید قرارداد

بر اساس دستور مسئولان اداری یکی از وزارتخانه های اقتصادی، مقرر شده برای تمدید قرارداد کارمندانی که مدت قانونی فعالیت آنها به پایان رسیده، یک فقره سفته به مبلغ کل قرارداد تحویل بخش اداری این وزارتخانه شود تا در صورت عدم انجام تعهدات یا بروز خسارت، وزارتخانه با بررسی نوع و میزان خسارت راسا و بدون شکایت به مراجع مربوطه، اقدام به جبران خسارت خود کند.

دردسرهای خرید آنتی ویروس برای یک وزارتخانه

پس از بخشنامه امور انفورماتیک یکی از وزارتخانه ها به بخش های مختلف این دستگاه مبنی بر لزوم واریز مبلغ ۱۰ هزار تومان برای نصب آنتی ویروس روی هر کدام از رایانه ها، مشخص شده که نسخه مناسبی از این نرم افزار به صورت رایگان توسط شرکت ارائه کننده در فضای مجازی منتشر شده است و در صورت خرید بسته کامل این نرم افزار، مبلغ آن بسیار کمتر از میزان فوق است.

*آرمان:

هدیه جالب یک مسئول در روز زن

شنیده شد که یک مسئول فرهنگی به کارمندان زن خود کارت هدیه برای خرید چادر داد. خراسان در این‌باره نوشت؛ بر اساس بخشنامه‎ای که یک مسئول فرهنگی به دستگاه‎ها و بخش‎های زیرمجموعه خود ابلاغ کرده، قرار است مبلغ یکصدهزار تومان کارت هدیه در اختیار کارمندان زن قراردادی و رسمی این نهاد قرار بگیرد تا برای تهیه هر نوع پوشش اسلامی مورد تایید هزینه شود. این مسئول در بخشنامه خود از کارمندان زن خواسته بهتر است این هدیه صرف خرید چادر شود تا مشوقی برای گسترش این فرهنگ در ادارات و سازمان‎ها باشد.

افزایش دوبرابری بیکاری زنان

شنیده شد که «بیکاری زنان دو برابر شده است. نرخ اشتغال کارگران زن نسبت به کل آمار کارگران در سال‌های اخیر از ۱۵ تا ۱۷‌درصد در نوسان است؛ آماری که در عین افزایش ورود زنان به بازار کار، تغییر نکرده است.» حسین محجوب، دبیرکل خانه کارگر، با اعلام این خبر می‌گوید: «خانه‌ کارگر مرجع رسمی اعلام نرخ اشتغال و بیکاری نیست؛ اما بیکاری، به‌خصوص درباره زنان، افزایش یافته است و آمار رسمی مرکز آمار می‌گوید بیکاری زنان در سال‌های اخیر دو برابر شده است.» حسن صادقی، معاون دبیرکل خانه‌کارگر، درباره اعلام نشدن آمارهای رسمی در زمینه بیکاری زنان و وضعیت اشتغال آنها می‌گوید: «به‌طور کلی شرایط کار به سمت کارهای سخت و افزایش ساعات کار سوق یافته، میزان اخراج زنان افزایش یافته است.»

تکذیب حضور سیدحسن نصرا… در تهران

شنیده شد که علی‌اکبر ولایتی که در دومین روز از اجلاس علما و بیداری اسلامی که در اجلاس سران برگزار می‌شد، در پاسخ به این سوال که آیا خبر حضور سیدحسن نصرا… از سوی دبیرخانه بیداری صورت گرفته بود یا خیر؟ گفت: خیر، این خبر درست نبود و دبیرخانه بیداری اسلامی نیز آن را صادر نکرده بود بلکه حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌ا… که از سوی حزب‌ا… لبنان در اجلاس بیداری اسلامی حضور دارد این خبر را اعلام کرده بود که صحت هم نداشت.

جلوگیری از سخنرانی متکی

شنیده شد که روز گذشته قرار بود منوچهر متکی در دانشگاه امیرکبیر سخنرانی کند. این سخنرانی توسط بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر هماهنگ شده بود. شبکه ایران نوشت؛ منوچهر متکی که برای اجرای سخنرانی‌اش، از حوالی ظهر به دانشگاه امیرکبیر رفته بود، پس از اطلاع از خالی بودن صندلی‌های سالن همایش، از حضور در این سالن امتناع کرده و با ناراحتی دانشگاه را ترک می‌کند.

با وجود آنکه دلیل برگزارنشدن این مراسم، کمبود مستمع بوده است، اما رسانه‌های همسو با تیم تبلیغاتی متکی، گناه عدم برگزاری آن را به گردن رئیس و معاون فرهنگی دانشگاه امیرکبیر انداخته‌اند. این رسانه‌ها نوشته‌اند: به‌رغم هماهنگی بسیج دانشجویی و نهاد رهبری دانشگاه امیرکبیر، رئیس و معاون فرهنگی این دانشگاه ۱۵ دقیقه قبل از آغاز برنامه با لغو مجوز نشست از سخنرانی وی جلوگیری کردند.

فوق‌لیسانس مداحی هم رسید

شنیده شد که پس از آنکه مسئولان خانه مداحان کشور از راه‌اندازی دانشگاه علمی- کاربردی مداحی خبر دادند، دیروز هم خطیب سرشناس تهرانی از راه‌اندازی رشته تخصصی تبلیغ در تهران و قم سخن گفت. تابناک نوشت؛ «رشته تخصصی تبلیغ در تهران راه‌اندازی و مجوزهای لازم أخذ شده است و دو کلاس هم شروع شده اما تاکنون به‌طور رسمی اعلام نشده است.» اینها صحبت‌های حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان است. طبق پیش‌بینی‌های طراحان دانشکده مداحی، احتمالا این دانشکده تا مقطع کارشناسی ارشد دانشجو خواهد پذیرفت و پس از چندسال دانش‌آموختگان رشته مداحی وارد بازار کار خواهند شد.

تغییر در چینش کاندیداها با حضور جلیلی

شنیده شد که مسئول هماهنگ‌کننده ستاد دعوت از جلیلی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اظهارات مطرح‌شده هفته‌های اخیر مبنی بر کاندیدا نشدن آقای جلیلی متاسفانه با واقعیت همخوانی ندارد. دانا نوشت؛ محمدصادق شهبازی خاطرنشان کرد: در دیدارهای اخیر صورت‌گرفته ایشان اعلام کرده‌اند درحال بررسی موضوع کاندیداتوری هستند. وی ادامه داد: با توجه به افزایش چشمگیر دعوت‌ها از آقای جلیلی احتمال کاندیداتوری ایشان افزایش یافته و برآیند ما این است که در چینش کاندیداهای کنونی انتخابات تغییرات جدی صورت خواهد گرفت.

محکومیت ۸ تروریست در عربستان

شنیده شد که دادگاهی در عربستان، ۸ نفر را به جرم انجام فعالیت‌های تروریستی به زندان محکوم کرد. ایسنا نوشت؛ این متهمان که ۷ نفر از آنها عربستانی و یک نفر یمنی بود پیش از این در دادگاه به دلیل دست داشتن در فعالیت‌های تروریستی، از جمله طرح حمله به یک پالایشگاه نفت محکوم شده بودند. آسوشیتدپرس گزارش داد که این متهمان به حبس از ۴ ماه تا ۸ سال محکوم شده‌اند.

آنها همچنین از یک‌سال پیش تاکنون که اتهاماتشان ثابت شد، ممنوع‌الخروج بوده‌اند. براساس این گزارش در ماه جاری یک فایل صوتی توسط نیروهای القاعده منتشر شد که در آن از سعودی‌ها خواسته شده بود علیه پادشاهی عربستان به این دلیل که به هواپیماهای آمریکا اجازه می‌دهد از خاک این کشور و کشور همسایه‌اش یمن برای حمله به شبه‌نظامیان استفاده کنند، شورش کنند.

*تهران امروز:

واکنش‌رهبری به تعریف از ایشان‌ در گزارش‌ها

مشرق نوشت: حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در یازدهمین همایش رده‌های نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج، با طرح این پرسش که چرا دین‌سازی می‌کنید و یک نفر را اینقدر برجسته می‌کنید؟ گفت: در جلسه‌‌ای در محضر مقام معظم رهبری، سردار فیروز‌آبادی گزارشی را خدمت ایشان ارائه داد که آقا فرمود این گزارش خوب بود، اما اگر جایی‌که از من تعریف شده بود را قیچی می‌کردید، بهتر می‌شد.

پیشنهاد انتخاباتی جدید مطهری

علی مطهری نماینده مجلس، در جمعی دانشجویی با اشاره به دیدارش با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: به ایشان پیشنهاد دادم که فقط برای یک دوره چهارساله بیایند و بعد از سروسامان دادن به امور کشور بروند، اما اگر عده‌ای تصور می‌کنند که ایشان قدرت‌طلب‌ است، اشتباه می‌کنند. کسی که دو بار رئیس‌جمهور کشور بوده بعید است قدرت طلب باشد.به گزارش آخرین نیوز، مطهری تاکید کرد که منتقدان نظام را نباید رد صلاحیت کرد.

«پرونده مشایی» در دستور کار کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ از پیگیری پرونده اسفندیار‌رحیم‌‌مشایی توسط این کمیسیون خبر داد.افضلی‌فرد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت:در راستای رسیدگی به شکایت شاکیان حقیقی و حقوقی از اسفندیار رحیم‌مشایی، این پرونده در دستور کار کمیسیون اصل ۹۰ قرار گرفت.سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ خاطر‌نشان کرد: این کمیسیون در راستای وظیفه ذاتی خود به پرونده نامزدهای احتمالی ریاست‌جمهوری نیز رسیدگی خواهد کرد.

دو وزیر احمدی‌نژاد چه می‌گفتند؟

یکی از حاشیه‌های ششمین اجلاس بیداری اسلامی، گفت‌وگوی دو وزیر کابینه بود که مورد توجه خبرگزاری‌ها قرار گرفت.علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان پس از سلام و احوالپرسی با برخی از علمای اسلامی و همچنین مقامات در کنار وزیر اطلاعات نشست که البته مدتی مشغول گفت‌وگو با هم بودند که گاهی اوقات نیز مصلحی با گرفتن دست خود روی دهانش کنار گوش صالحی چیزهایی عنوان می‌کرد که بعضی از این مطالب باعث خنده هر دو می‌شد.

آقا محسن مسلمان است، دروغ نمی‌گوید!

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با «ندای انقلاب» در پاسخ به این ‏سوال که محسن هاشمی روز گذشته در مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌ها مطرح کرده بود که کارگزاران از کاندیداتوری ‏جهانگیری حمایت می‌کند، نظر شما در این خصوص چیست، گفت: آقا‌محسن وقتی این حرف را گفتند حتما درست است!‌‏ وی در پاسخ به این سوال که شما با توجه به اینکه دبیر این حزب هستید آیا از این مسئله مطلع بودید یا خیر، تصریح کرد: ‏آقا محسن مسلمان است، دروغ نمی‌گوید.‏

از نظر ما، قالیباف گزینه اصلح است

سیدرمضان شجاعی‌کیاسری، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: «آقای قالیباف هم برنامه دارد و هم سابقه اجرایی خوبی دارد. من ایشان را به مصادیقی که مقام معظم رهبری فرمودند نزدیک‌تر می‌دانم.» این نماینده مجلس در گفت‌وگو با «فردا» با بیان اینکه نظرسنجی‌ها فرآیند خروجی ائتلاف را به خوبی معین کرده است، گفت: «نظرسنجی‌ها یکی از مصادیق شناخت خواست افکار عمومی است.

زیرا به هرحال این نظرسنجی‌ها مقدمه‌ای برای انعکاس نگاه و نظر افراد است و از طریق همین نظرسنجی‌ها فضاهای واقعی روشن می‌شود. اگرچه برخی از نظرسنجی‌ها اشکال دارد ولی کلیت آن، چیزی که اقبال مردم است را نشان می‌دهد.

عطف به این امر، پیشتاز بودن آقای قالیباف در نظرسنجی‌ها و توانمندی‌هایی که یک گزینه باید از جهت اجرایی و از جهت اشراف بر مسائل و موضوعات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و بین‌المللی داشته باشد باعث می‌شود در جمیع جهات ما ایشان را گزینه‌ای اصلح ارزیابی کنیم.»

شجاعی‌کیاسری در ادامه با تاکید بر نقش توامان مردم و جامعتین افزود: «توافقی که از ابتدا در ائتلاف پیشرفت انجام شد،تاکید بر اهمیت نظرسنجی‌ها بود.بدیهی است

در نهایت این مردم هستند که باید رای دهند. اما قطعا رهنمودها و گره‌گشایی‌هایی که جامعتین دارند و هدایت‌هایی که می‌کنند بی‌تاثیر نیست، و این رهنمودها در پیوند با خواست عمومی مردم مطرح می‌شود چرا که در نهایت این مردم هستند که باید انتخاب کنند».

وی ادامه داد: «من معتقدم یک پیوند راهبردی میان نظر جامعتین و مردم وجود دارد. نظرسنجی یکی از فاکتورهایی است که جامعتین هم آن را در نگاه‌شان و داوری‌شان لحاظ می‌کنند، به هر حال وجاهت و جایگاه جامعتین در کشور ما بر کسی پوشیده نیست. طبیعتا رهنمودهای آنان در راستای همراهی با خواسته‌های مردم است.»وی با اشاره به بی‌نتیجه بودن تخریب‌ها بر علیه محمدباقر قالیباف تصریح کرد: «دولت و جریانات خاص پیرامونی آن هر‌کسی را تخریب کنند، جامعه به او اعتماد بیشتری پیدا می‌کند. این تخریب‌های احتمالی به نفع قالیباف است. من معتقدم آقای قالیباف ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوانی دارد و این تخریب‌ها منشأ اثر نخواهد بود.»

احمدی‌نژاد به اصولگرایی پشت پا زد

محمداسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در جمع بسیجیان گفت: احمدی‌نژاد با تفکر اصولگرایی روی کار آمد و با منحصر شدن به مکتب ایرانی پشت پا به تفکر اصولگرایی زد.مشایی همان زمان که نامه رهبری انقلاب خطاب به احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه وی نمی‌تواند معاون اول رئیس‌جمهور شود نوشته شد، رد صلاحیت شده بود.به گزارش فارس کوثری، با اشاره به ورود هاشمی به انتخابات ریاست‌جمهوری دهم ابراز داشت: هاشمی در حال بررسی کردن شرایط است و در صورت ورود به عرصه انتخابات، اصلاح‌طلبان و کسانی که با نظام مشکل دارند از او حمایت می‌کنند.

افرادی که برای حضور هاشمی در انتخابات پافشاری می‌کنند بیشتر سنگ خود را به سینه می‌زنند.وی با بیان اینکه ما دلایل بسیاری برای وجود جریان انحرافی داریم، خاطرنشان کرد: بعد از پایان جریان فتنه در اواخر سال ۸۸ بنده به اتفاق آقایان رسایی، کوچک‌زاده، حسینیان و زارعی در جلسه‌ای سه ساعته با مشایی در مورد اظهارنظرهایش به بحث نشستیم و به او گفتیم که با حرف‌هایت تمام بچه حزب‌اللهی‌ها را از احمدی‌نژاد دور کرده و خواستار عدم اظهارنظرهای وی در مسائل تنش‌زا شدیم که مشایی در جواب ما گفت تنها در صورتی که احمدی‌نژاد بگوید حرف نمی‌زند.

مشایی همچنین گفته که چطور است آیت‌الله مصباح یزدی و آیت‌الله خزعلی می‌توانند اظهارنظر کنند و من نمی‌توانم؟ وی با بیان اینکه مشایی با عوامل بیگانه ارتباط داشته و جای سوال است که چرا قوه قضائیه با او برخوردی نکرده، تصریح کرد: البته قوه قضائیه در این زمینه کارهایی انجام داده است.

انتقاد تلویحی ولایتی از هاشمی

علی‌اکبر ولایتی، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، در جلسه پرسش و پاسخ انصار حزب‌الله در پاسخ به سوالی درباره نقش هاشمی در فتنه و نوع رابطه با وی، گفت: آقای هاشمی با حکم رهبر معظم انقلاب رئیس مجمع تشخیص مصلحت است و نظر مقام معظم رهبری این است که احترام ایشان حفظ شود، اما اینکه آقای هاشمی در فتنه نقش داشته معلوم است؛ هر کس که در خط و طریق رهبری است باید در فتنه موضع‌ می‌گرفت، آن‌روز بعضی‌ها فکر می‌کردند که کار تمام شد ولی مردم آمدند و نشان دادند کار تمام نشده و آن‌روز، روز امتحان بود.

به گزارش عصر ایران،وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که لشکرکشی نکنید و لشکر کشی کردند، کسانی که نباید در آن جمع سخنرانی می‌کردند و سخنرانی کردند و هرکس که جلوی آن لشکرکشی را می‌توانست بگیرد و نگرفت، مسئول است.

*جمهوری:

تبلیغات آشکار انتخاباتی با استفاده از بیت المال!

تبلیغات انتخاباتی آشکار و بی‌حد و مرز داوطلبان ریاست جمهوری قبل از ثبت نام و تأیید صلاحیت آنها، موجب شگفتی مردم شده است. این شیوه که بی‌سابقه است و برخلاف قانون نیز می‌باشد، متأسفانه با هیچ مانعی از طرف مسئولین قانونی مواجه نشده است. نکته تأسف بارتر اینکه بسیاری از این داوطلبان برای تبلیغات و حتی سفرهای تبلیغاتی خود از امکانات دولتی و بیت المال که به تناسب شغلشان در اختیار دارند استفاده می‌کنند!

پیامک های عجیب سایت”عاشقون”برای صیغه و عقد موقت!

علیرغم ممنوعیت قانونی ارسال پیامک به دارندگان تلفن همراه بدون اجازه مالکان آنها؛ بار دیگر پیامک سایت “عاشقون” برای صیغه و عقد موقت به صورت انبوه به افراد بسیاری ارسال شده است که فردی با یک اسم مجعول؛ افراد را به ایجاد ارتباط از کانال عضویت در سایت دعوت می‌کند.

این سایت با اخذ ۳۰ هزار تومان و پرداخت الکترونیکی بانک سامان، موجبات آشنایی مردان و زنان اعم از زن و مرد متاهل و مجرد را برای ایجاد ارتباط فراهم می‌کند. این اقدامات ضد فرهنگی و زشت با تخریب بنیان خانواده و رشد و ترویج ماجراهای جنسی در خلاء فرهنگ سازی ازدواج به همراه عدم ایجاد بستر مناسب آن مانند اشتغال زایی برای جوانان، آسیب‌های بزرگی را در کوتاه و درازمدت به فرهنگ مظلوم دینی و ارزش‌های اساسی آن وارد می نماید. اکنون سؤال اینست که چرا این سایت فیلتر نمی‌شود اما در مقابل، سایت‌های بسیار علمی و پژوهشی فیلتر می‌شوند؟

Share