استاندار گیلان در نشست با اصحاب رسانه:

بیکاری بالا جوانان در این استان درد بزرگی برای ماست

دیارمیرزا:نماینده عالی دولت در گیلان به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و اظهار داشت : همه این انتخابات ها و آمد و شدها بخاطر این است که برای مردم خدمتی انجام شود و کاری صورت گیرد و بایدفضا را آنطور بسازیم که کار و خدمت در آن جریان داشته باشد نه اینکه فضای خدمت تحت تأثیر انتخابات قرار گیرد

به گزارش دیار میرزا  در این نشست صمیمانه که حدود ۱۰۰ نشریه محلی و کشوری و خبرگزاری حضور داشتند مهندس کیهان هاشم نیا گفت : اگر می خواهیم توسعه ای در کشور داشته باشیم باید به رسانه ها توجه کنیم .

وی با بیان اینکه کارخوب زمانی جلوه می کند که رسانه ها آن را به خوبی انعکاس دهند افزود : در سال جدید اتفاقات بزرگی در استان به وقوع خواهد پیوست که با هنرمندی خبرنگاران ، امیدواریم دستگاه های اجرایی به سهولت بیشتری آنها را به نتیجه برسانند .

استاندار گیلان با اشاره به مشکلات کاری پیش روی اصحاب رسانه تصریح کرد : مطالبی که رسانه ها منتشر می کنند در مورد هردستگاه اجرایی ، باید خوانده شده و عمل شود و من هم تاکنون تلاش کرده ام اینگونه عمل کنم .

وی با بیان اینکه بدون حضور منتقدان فضای کارخوب نشان داده نمی شود گفت : البته نباید به برخی از تهمت ها که از سوی برخی افراد معدود حاشیه ساز مطرح می شود توجه کرد چون اگر وارد پاسخگویی مکرر شویم فرصت برای کار کردن از دست میرود .

استاندار گیلان  اظهار داشت : در زمینه ی استفاده از توانمندی های استان رسانه ها می توانند در هدایت منابع استان کمک کنند تا عدالت را به معنای حقیقی در همه زمینه ها ترسیم کنیم

نماینده عالی دولت در گیلان به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و اظهار داشت : همه این انتخابات ها و آمد و شدها بخاطر این است که برای مردم خدمتی انجام شود و کاری صورت گیرد و بایدفضا را آنطور بسازیم که کار و خدمت در آن جریان داشته باشد نه اینکه فضای خدمت تحت تأثیر انتخابات قرار گیرد .

وی اضافه کرد : برخی از بازدیدهای من بخاطر این است که فضای کار و تلاش و خدمت را در دستگاه های اجرایی زنده نگه دارم .

مهندس هاشم نیا گیلان را استان متفاوت از دیگر استانهای کشور به لحاظ مسائل خاص خودش توصیف کرد و گفت : بیکاری بالا در این استان درد بزرگی برای ماست چرا که ظرفیت این استان بیش از این است. از اینرو نباید فقط به کاهش یک درصدی بیکاری در استان بسنده کنیم .

وی با بیان اینکه همه منابع بالقوه استان از جمله دریا می تواند ثروت تولید کند ادامه داد : حضور میلیون ها گردشگر در استان می تواند در کاهش بیکاری بسیار مؤثر باشد .

مهندس هاشم نیا همچنین به مشکلات چای اشاره کرد و گفت : مشکل چای چون اعتباری است حل نشده است و اگر چنانچه اختیارات اعتبار آن نیز تفویض شود هیچ مشکلی نخواهیم داشت و بلکه قدرتی به نام چای را خواهیم داشت .

 

 

 

وی با اشاره به تلاشها برای حل مشکلات چایکاران ادامه داد : در سالهای گذشته کارخانجات چای پراز چای فروخته نشده بود درحالیکه هم اکنون این مشکل حل شده است از طرف دیگر به دنبال حل مشکل قیمت برگ سبز چای هستیم .

وی در ادامه از انعقاد قراردادی برای خطوط نرم افزاری راه آهن قزوین – رشت – آستارا در آینده نزدیک خبرداد و افزود : دولت همه تلاش خود را برای اتمام این پروژه بکارگرفته است و  پس از قرارداد بسته شده با چین آنها ۶ ماه مهلت خواستند تا اجرایی کنند .

مهندس هاشم نیا بابیان اینکه ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد در سال ۹۰ و ۱۰ هزار واحد دیگر مسکن مهر هم در سال ۹۱ در گیلان به بهره برداری رسید ، تصریح کرد : ۱۵ هزار واحد دیگر از مسکن مهرگیلان نیز بزودی توسط یکی از مقامات ارشد کشور افتتاح و تحویل متقاضیان می شود .

استاندار گیلان با اشاره به پیگیری ها برای اجرای سایت نفت و گاز سردار جنگل گفت : در ۶ ماه گذشته ۳ جلسه با وزیر نفت و یک جلسه با معاون اول مطرح شده و پس از حل مشکلات منابع مالی در وزارت نفت  کار اجرایی آن نیز آغاز خواهد شد .

مهندس کیهان هاشم نیا همچنین از حساسیت ویژه برای حفاظت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی خبرداد وگفت : در موارد خاص بازرس ویژه نیز برای بررسی موضوعات خواهیم داشت .

وی در زمینه ی مسائل مطرح شده در شورای اسلامی رشت هم گفت : بررسی اتهامات برخی از اعضای این شورا توسط مراجع ذیربط در حال رسیدگی است و باید منتظر ماند و دید که دادگاه چه نظری خواهد داشت .

استاندار گیلان  افزود : برای اینکه کار مردم روی زمین نماند تقاضای فرماندار در هئیت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات از شوراهای اسلامی استان برای انحلال شورا مطرح شد که پس از تصویب در استان این انحلال در هیأت مرکزی کشور هم انجام پذیرفت .

نماینده ی عالی دولت در گیلان افزود : در چندماه آینده بنده به همراه همکارانم بیشترین تلاشها را برای رسیدگی به امور شهر رشت انجام خواهیم داد تا چند برابر شورای منحل شده کار کند .

 

Share