اخبار ویژه روزنامه‌های یکشنبه

بعد از احمدی‌نژاد،هرکسی در خود توان ریاست‌جمهوری می‌بیند!

تعددی که اینک در کمتر از دو ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری در مورد کاندیدا‌ها با آن روبه‌رو هستیم به این دلیل است که این افراد جایگاه ریاست‌جمهوری را ساده‌پنداشته‌اند و این در حالی است که ریاست‌جمهوری در قانون اساسی جایگاه اساسی و رفیعی دارد.

به گزارش دیارمیرزا  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

*کیهان:

محسن هاشمی: توهم تقلب به خانواده ما دست داده بود

محسن هاشمی می‌گوید آقای هاشمی برای نامزدی در تردید است و خاتمی نیز نگران تأیید صلاحیت است.
وی در مصاحبه با هفته‌نامه تجارت فردا می‌گوید: به نظر آقای هاشمی هنوز درباره نامزدی به جمع‌بندی نرسیده و حقیقتا هنوز در تردید است.

او با ادعای این‌که هاشمی اگر بیاید برای نجات کشور می‌آید(!) افزوده است: اگر در انتخابات شرکت نکردند – تاکید می‌کنم که هیچ چیز مشخص نیست – خب معنایش این است که به این نتیجه رسیده‌اند که تنها امید نجات کشور نیستند و امیدهای دیگری هست.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفته است: به نظر می‌آید این بار نظام دنبال ایجاد یک رقابت بین شیرها نیست. شواهد می‌گوید نظام دنبال رقابت یک عده دیگر است که سطح‌شان پایین‌تر است. خب اگر بخواهیم ما در سطح شیرها وارد شویم، فکر می‌کنم مورد قبول آنها نیست. اگر در سطح پایین‌‌تر قرار شد عمل کنیم، خب شیرها می‌آیند پشت یکی از آنها قرار می‌گیرند.

محسن هاشمی معتقد است: حاج آقا هیچ وقت برای تصمیم‌گیری‌شان منتظر جواب نیستند، تا جایی که می‌دانم ایشان الان هم منتظر جواب از سوی کسی نیستند اما صلاح کشور را بررسی می‌‌کنند که حضورشان چقدر می‌تواند موثر باشد؟او درباره خاتمی می‌گوید: آقای خاتمی هم به نظر من منتظر هیچ جوابی نیستند، ایشان نگران تایید صلاحیت‌اند. باید صبر کرد و دید چه می‌شود.

این نامزد انتخابات شورای شهر تهران همچنین در میزگرد خبرگزاری ایلنا و در پاسخ به سوالی درباره واکنش خود در صورت رای نیاوردن در انتخابات شورای شهر، گفت: اصلا خیال حصر ندارم و حتما نتیجه را قبول می‌کنم! البته از کسی نمی‌ترسیم و فقط از خدا می‌ترسیم.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی به دنبال تقلب در انتخابات نیست، اما ممکن است برخی از کارگزاران دست به کارهایی بزنند که مورد تائید نظام نباشد و اگر نظام به این باور برسد که چنین تقلبی رخ داده، قطعا با آن برخورد خواهدکرد. وی می‌گوید: نظام باید مراقب باشد که اگر هم کسی توهم تقلب و تخلف دارد، این توهم برطرف شود و باید با شایعات به درستی برخورد کنند، کما این که این مشکل برای خانواده هاشمی رخ داد.

شاخک نفوذی فتنه خود افشایی کرد

«چه بسا در صورت پافشاری اصولگرایان بر تداوم اتهامات علیه حامیان احمدی‌نژاد، این گروه که می‌توان آنها را اصولگرای اصلاح‌طلب دانست، به طور کلی از طیف اصولگرا دل کنده و در یک پیمان نانوشته و سازماندهی نشده به سید محمد خاتمی نزدیک شوند. این فرضیه با مروری بر نقطه نظرات اصلاح‌طلبانه اسفندیار رحیم مشایی، قوت گرفت».

مطلب فوق، بخشی از یادداشت دیروز- ۱۴/۲/۹۲- روزنامه دولتی خورشید (وابسته به حلقه انحرافی) به قلم مدیر مسئول این روزنامه است که در آن به صراحت و بدون پرده‌پوشی از آبشخور واحد و خاستگاه یکسان حلقه انحرافی و اصحاب فتنه یاد شده است.

پیش از این بارها و به دفعات با استناد به مواضع یکسان و مشترک حلقه انحرافی و اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ نشان داده بودیم که حلقه انحرافی هویت مستقل و جداگانه‌ای از فتنه‌گران سال ۸۸ ندارد و این حلقه تنها به عنوان یکی از شاخک‌های فتنه‌گران که در نهاد ریاست جمهوری نفوذ داده شده قابل ارزیابی است و اکنون همانگونه که از قبل پیش‌بینی می‌شد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم،این شاخک چاره‌ای جز خودافشایی درباره پیوند پشت پرده خود با اصحاب فتنه نداشته است.

گفتنی است براساس شواهد موجود که فقط مروری گذرا بر مواضع حلقه انحرافی به وضوح از آن حکایت می‌کند گردانندگان اصلی- و نه اسمی- حلقه انحرافی انتظار داشتند با بهره‌گیری از پایگاه اجتماعی رئیس جمهور، این پایگاه را به نفع مواضع انحرافی خود در اختیار بگیرند ولی آزمون‌های پی‌درپی که حذف نیروهای اصولگرا از اطراف رئیس جمهور و مخصوصا ماجرای عزل وزیر اطلاعات و خانه‌نشینی رئیس جمهور از جمله این اقدامات بود، نشان داد که نگاه مردم به احمدی‌نژاد در همخوانی و همراهی آقای رئیس جمهور با آموزه‌های اسلامی و انقلابی شکل گرفته است و هرگاه کمترین انحرافی از این خط اصیل مشاهده کنند، نه فقط به حمایت و همراهی خود ادامه نمی‌دهند، بلکه به اعتراض و انتقاد از رئیس جمهور نیز برمی‌خیزند.

ادامه این آزمون‌ها و شکست‌های پی‌درپی حلقه انحرافی در مصادره پایگاه اجتماعی رئیس جمهور باعث شد که این حلقه، امروزه در آستانه انتخابات به جایگاه واقعی خود که تنها در قد و قواره یک شاخک از جریان فتنه است، اعتراف کند.

اکنون می‌توان حدس زد که چرا دولت طی یکسال و چند ماه اخیر تحت القائات حلقه انحرافی، امور اقتصادی و معیشتی مردم را به حال خود رها کرده و در همان حال اصحاب فتنه و مدیران بیرونی آنها اصرار داشتند که این رهاشدگی را به حساب بی‌کفایتی اصولگرایان بنویسند، یعنی دقیقا همان خطی که بعد از فتنه ۸۸ با همه توان دنبال می‌کردند.

اما، این ترفند به دو علت با شکست روبرو شد. اول؛ ناشی‌گری حلقه انحرافی که خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت علیه اصولگرایان موضع گرفته و سعی داشت مسیر خود را جدای از اصولگرایی نشان بدهد تا آنجا که رسما اصولگرایان را در جایگاه رقیب و حتی دشمن حلقه انحرافی معرفی می‌کرد.

و دوم؛ اصالت اسلامی و انقلابی اصولگرایان که به جای قبیله‌گرایی، بلافاصله پس از مشاهده انحراف دولت از مواضع اصولگرایانه علیه آن موضع گرفتند و نشان دادند که آنچه برای آنها از احترام و اهمیت برخوردار است مواضع اصولگرایانه است و در مقابل انحراف حتی اگر از سوی دولتی باشد که پیش از این، از آن حمایت گسترده کرده بودند، ساکت و بی‌تفاوت نخواهند بود.

پیش از این در یکی از یادداشت‌های کیهان به این فرمول اشاره کرده بودیم که هرگاه دو جریان به ظاهر مخالف یکدیگر، مواضع مشترکی داشتند نباید این احتمال را نادیده گرفت که هر دو جریان در پس پرده دست در دست یکدیگر دارند.

مگر وقتی در دماوند رای دادی موسوی و کروبی در حصر نبودند؟!

خاتمی به بهانه بودن موسوی و کروبی در حصر می‌گوید که از نامزدی در انتخابات احساس رضایت نمی‌کند.
او در حالی که پیش از این در جمع برخی مشاورانش نسبت به رد صلاحیت قطعی خود اظهار نگرانی کرده، دیروز در ملاقاتی گفته است: من دارم فکر می‌کنم، آنچه که مهم است این است که می‌توانم خدمت کنم یا نه؟ می‌گذارند یا نه؟ با آمدنم دل‌ها از هم دورتر می‌شوند یا خیر؟ اما یک مسئله شخصی هم ذهن مرا به خود مشغول کرده است و آن این که من تا وقتی که آقایان موسوی و کروبی در حصر هستند و نیروهای ارزنده فراوانی در زندان و محدودیت، آیا می‌توانم خودم را راضی کنم که در عرصه مسئولیت اعلام آمادگی کنم؟ این به معنی عدم شرکت در انتخابات نیست، باید فردی بیاید که در همه جهات در خود احساس رضایت کند.

او همچنین خواستار عبور حکومت و جامعه از سوءظن موجود نسبت به یکدیگر شده و این در حالی است که شخص وی از سوی نظام و مردم، در مظان خیانت قرار دارد و بر تداوم این خیانت و جفا در حق ملت و کشور نیز اصرار می‌ورزد.خاتمی این را هم گفته که دولت هاشمی به توسعه سیاسی توجه نداشت و ما این موضوع را مورد توجه قرار دادیم.

گفتنی است که پیش از این اطرافیان خاتمی اعلام می‌کردند که وی از یکسو نمی‌خواهد رد صلاحیت رسمی نظام را در کارنامه خود داشته باشد و از سوی دیگر نمی‌خواهد این نگرانی وی علنی شود و از این روی دنبال بهانه‌ای می‌گردد تا عدم نامزدی خود را به حساب دیگری بنویسد و این در حالی است که او قبلا در انتخابات مجلس نهم شرکت کرده و بدون بهانه امروزی درباره حصر موسوی و کروبی در یکی از روستاهای دماوند رای داده بود!

آمدیم و من مُردم اصلاح‌طلبان می‌خواهند چه کنند؟!

اظهارات یک مشاور خاتمی از نابسامانی در میان حلقه مشاوران وی و بقایای حزب منحله مشارکت حکایت می‌کند.
روزنامه زنجیره‌ای بهار که با مدیرمسئولی سعید پورعزیزی ( از اعضای دفتر خاتمی در دوران ریاست‌جمهوری) منتشر می‌شد، در مصاحبه با آذر منصوری، به نامه چندی پیش شورای مشاوران خاتمی می‌پردازد و با لحنی اعتراضی به وی می‌گوید: «خروجی‌ای از آن شورا ندیدم جز بیانیه بیم ها و امیدها که اسفند۹۱ منتشر شد و بخش دومش همین دو سه روز پیش؛ آن بیانیه هم حرف جدیدی نداشت.

نوشته‌اید مثلا حق آزادی بیان خوب است؛ احترام به قومیت‌ها خوب است؛ اقتصاد باید آزاد باشد. خب همه این‌ها در دوران اصلاحات هم گفته می‌شد. بیانیه شورای مشاوران اگر حرف تازه‌ای داشت حتماً در افکار عمومی از آن استقبال می‌شد که در ظاهر این اتفاق نیفتاده است. البته شاید بیشتر به ترکیب ناکارآمد شورای مشاوران خاتمی و البته تعیین هدف آن شورا مربوط باشد. آن بیانیه بیشتر یک نطق سیاسی بود که چندان بازخوردی هم نداشت.»

منصوری با تأیید اظهارات خبرنگار می‌گوید: اگر بیانیه شورای مشاوران آقای خاتمی بازخورد درخور توجهی نداشت شاید به دلیل این است که زمان انتشارش با تعطیلات عید مصادف شد و آن تعطیلات فرصت کافی در اختیار صاحب‌نظران برای بحث و گفت‌وگو نگذاشت. (خب چرا مشاوران خاتمی قادر به تشخیص زمان درست انتشار بیانیه نبودند؟( البته پیش‌بینی می‌شد بعد از تعطیلات به نوعی به آن پرداخته شود که این اتفاق هم نیفتاد. اما آن بیانیه جای گفت‌وگوی بسیاری دارد.

خبرنگار آنگاه درباره اظهارات آذر منصوری (معاون سیاسی حزب منحله مشارکت) که می‌گوید هاشمی در کنار خاتمی به عنوان گزینه اصلاح‌طلبان مطرح است، به کنایه می‌گوید «این هم از برکات جنبش است که هاشمی به عنوان گزینه اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود؛ «عالیجناب» دوران اصلاحات و «امید » دوران موجود» و منصوری در واکنش اظهار می‌کند: بله! بسیاری می‌گویند راهبرد یا خاتمی و هاشمی یا شرکت نکردن در انتخابات نقطه‌ضعف جنبش اصلاحات است ولی به اعتقاد من این رویکرد که باز هم می‌گویم متناسب با شرایط آینده قابل تغییر است نقطه ضعف جنبش اصلاحات نیست.

مشاور خاتمی همچنین در پاسخ این پرسش که «اصلاً اصلاح‌طلبان فکر کرده‌اند اگر خاتمی نباشد چه می‌کنند؟» می‌گوید: خود آقای خاتمی هم این سؤال را در جلسه شورای مشاوران بارها مطرح می‌کنند. آقای خاتمی بارها در جمع مشاورانش گفته فرض کنید اصلاً من نباشم شما می‌خواهید چه کنید. یا دور از جانش گفته آمدیم و من مردم. واقعیت موجود این است که خلأ نبود آقای خاتمی و وابستگی ویژه اصلاح‌طلبان به آقای خاتمی اصلا انکار شدنی نیست.

او در عین حال می‌گوید: دو رویکرد از جانب اصلاح‌طلبان درصورت نامزد نشدن آقایان خاتمی و هاشمی وجود دارد؛ یکی این که اصلاح‌طلبان بگویند در انتخابات گزینه‌ای به عنوان نامزد اصلاحات معرفی نمی‌کنیم؛ رویکرد دوم این است که از میان افرادی که با پرچم اصلاح‌طلبی در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند با یک سازو کاری به اجماع برسیم و نامزدی را معرفی کنیم. ولی در این‌باره هنوز در شورای مشاوران خاتمی جمع‌بندی نشده است. به عنوان یکی از مشاوران آقای خاتمی می‌گویم نظر بیشتر مشاوران آقای خاتمی این است که چنانچه شرایط برای حضور ایشان و هاشمی مهیا نبود اصلاح‌طلبان در انتخابات نامزدی معرفی نکنند.

وی آنگاه فاش می‌کند که مشاوران خاتمی به بهانه حمایت از نامزدی وی در انتخابات درصدد ایجاد یک حزب [بازسازی حزب منحله مشارکت و امکان فعالیت مجدد آن] هستند. منصوری گفته است: از ابتدا هم قرار نبود ما اصلاح‌طلبان به این شکل وارد انتخابات شویم. اصلاً عمده نگاه ما این بود که یک تشکل فراگیر با محوریت آقای خاتمی شکل بگیرد. حالا اگر شرایط به‌گونه‌ای شد که اصلاح‌طلبان بتوانند با نامزد حداکثری در انتخابات شرکت‌کنند و قدرت را در دست بگیرند که خیلی عالی، ولی اگر نشد حتماً گام‌هایمان را به جلو برمی‌داریم و نیروها را سازماندهی می‌کنیم.

او توضیح نداد. درحالی که حزب مشارکت به اعتبار نقش‌آفرینی در فتنه و آشوب سال‌های ۷۸ و ۸۸ منحل شده و برخی اعضای آن به خاطر جرایم امنیتی در بازداشت به‌سر می‌برند و ازسوی دیگر خاتمی نیز به خاطر شراکت در آن خیانت‌های بزرگ در معرض رد صلاحیت قرار دارد، چگونه می‌توان صورت مسئله را پاک کرد و یک حزب خلق‌الساعه ایجاد کرد و به فضای داخل نظام و انتخابات بازگشت؟!

*خراسان:

درخواست وزارت کشور برای انحصار توزیع کمک به پناهندگان خارجی

بر اساس پیشنهادی که اخیرا توسط وزارت کشور به مسئولان ارشد اجرایی ارائه شده، این وزارتخانه از دولت خواسته است کالاها و وسائل ارسالی سازمان ملل متحد و سازمان های وابسته برای استفاده پناهندگان و آوارگان که وارد کشور شده یا می شوند، تنها در اختیار وزارت کشور قرار بگیرد. مسئولان این وزارتخانه دلیل خود برای این پیشنهاد را تعدد نهادهای موجود در کشور و لزوم مدیریت واحد برای استفاده و مصرف این اقلام عنوان کرده اند.

روش جالب دولت برای تسویه بدهی های بنزینی هما

بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، یک مسئول ارشد دولتی اخیرا ابلاغیه ای را به وزارت راه و شهرسازی ارسال کرده که بر اساس آن بخشی از ۳ هزار میلیارد ریال بهای سهام فروخته شده توسط دولت، بابت تسویه بدهی شرکت هما به شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به حساب شرکت مذکور نزد خزانه داری کل کشور واریز و تسویه شود. این نهاد نظارتی چنین اقدامی را موجب ایجاد رویه ای نامناسب برای سودآور نشان دادن فعالیت هما توصیف کرده است.

*تهران امروز:

بعد از احمدی‌نژاد، هرکسی در خود توان ریاست‌جمهوری می‌بیند

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص تعدد کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت:تعددی که اینک در کمتر از دو ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری در مورد کاندیدا‌ها با آن روبه‌رو هستیم به این دلیل است که این افراد جایگاه ریاست‌جمهوری را ساده‌پنداشته‌اند و این در حالی است که ریاست‌جمهوری در قانون اساسی جایگاه اساسی و رفیعی دارد.

وی دولت احمدی‌نژاد را عامل ساده‌پنداری جایگاه ریاست‌جمهوری دانست و گفت: عملکرد احمدی‌نژاد در طول هشت سال ریاست‌جمهوری‌اش زمینه‌ساز این مسئله شده است که هرکس این توان را در خود ببیند که می‌تواند رئیس‌جمهور آینده ایران باشد.

سفر معاون وزیر با هواپیمای اختصاصی به کشور همسایه

به گزارش خراسان، گفته می‌شود براساس گزارش یک نهاد مسئول، براساس مجوز هیات دولت، یکی از معاونین وزرای اقتصادی کابینه برای پرواز به یکی از کشورهای همسایه، از هواپیمای اختصاصی استفاده کرده است. بر اساس گزارش مذکور، اگرچه پرواز مسئولان ارشد دولتی با هواپیمای اختصاصی موضوعی قابل قبول و لازم است، اما استفاده یک معاون وزیر از این مجوز، با معیارها و شعارهای دولت تناسب ندارد.

لقب جدید مشایی به احمدی‌نژاد

اسفندیار رحیم مشایی در دیدار وبلاگ نویسان از احمدی‌نژاد به عنوان سرباز بهاری نام برده و مدعی شده: «اعضای شورای روابط خارجی آمریکا که حدود ۳۰ نفر بودند با دکتر احمدی‌نژاد در یکی از سفرهای سازمان ملل دیدار کردند و سوالاتی را مطرح کردند و سرباز بهاری، همه آنها را یک به یک نه با امتیاز که با ضربه فنی شکست داد.» به‌گزارش جهان‌نیوز، مشایی همچنین گفته است: «یکی از افرادی که مرا دعوت به مناظره کرده بود اخیرا دیداری سه ساعته با من داشته اما جرات ندارد آن را رسانه‌ای کند.»

انتشار اسناد تخلفات گمرکی آریا برای نخستین بار

خبرگزاری مهر، برای نخستین بار تخلفات گمرکی گروه امیر منصور آریا را همراه با استناد آن منتشر کرد. از اواسط تابستان سال ۹۰ که فساد بزرگ مالی کشف شد، تاکنون فقط اسناد تخلفات بانکی و برخی زد و بندهای وی و همدستانش با برخی دستگاه‌های دولتی همچون وزارت‌خانه‌های وقت راه و صنایع و معادن منتشر شده بود.اسنادتخلفات گمرکی گروه آریا حکایت از آن دارد اکثر این تخلفات بعد از کشف بزرگ‌ترین فساد بزرگ مالی در اواسط تابستان ۹۰ بررسی و به اثبات رسیده است.

نگاه سیاسی به موقعیت شوراها آسیب زاست

حسن بیادی، نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه نگاه سیاسی به موقعیت شوراها آسیب‌زاست به مهر،گفت: انتخاب گر اصلی مردم هستند و خود شهروندان باید با توجه به حساسیت‌هایشان افراد مناسب را برای حضور در شوراها انتخاب کنند. البته در این میان باید گردش نخبگان نیز صورت بگیرد البته منظور از گردش نخبگان نابودی نخبگان نیست که اگر گروهی بر سر کار بیاید گروه قبلی را از بین ببرد. گردش نخبگان اعتقاد به تربیت نیروی انسانی جدید است.

چرایی تمرکز روی حضور هاشمی در انتخابات!

آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای رئیس بنیاد حکمت ملاصدرا در مصاحبه‌ای با فارس با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست‌جمهوری گفت:دشمنان جمهوری اسلامی ایران در سال ۸۸ سنگ تمام گذاشتند و میرحسین موسوی را با دقت تمام و باعنایت به پشتیبانی آقای هاشمی و گروه‌های مخالف، برای هدف خود انتخاب کردند. اما دراین دوره مسلم است که از همان سناریو استفاده نخواهند کرد.

حاصل جمع نظرات و کارشناسی‌های طراحان و اتاق فکر آمریکا و مشاوران داخلی آنها که سردمداران فتنه سال ۸۸ بودند همه روی هم به نظر می‌رسد که به سناریو جدیدی منتهی شده است.وی سناریو جدید را متوجه حضور هاشمی دانسته است و درخصوص چرایی تمرکز روی کاندیداتوری هاشمی گفت:سعی شده شخصی را مطرح کنند که امکان بیشتری برای شرکت و گردآوری رای داشته باشد و از منظر فکری نزدیکی بیشتری با آنها داشته باشد. مطابق این طرح، شرکت فرد مورد نظر در انتخابات، باید با چراغ خاموش و بین القای احتمال شرکت و عدم شرکت و مشروط به احساس وظیفه شرعی و نبود افراد صالح و تردیدهایی مانند اینها باشد.

اساس طرح بر این قرار گرفته که سناریو آنها با مقاومت ملت و حزب‌الله روبه‌رو نشود. بنابراین با ظرافت تمام سعی می‌شود که حزب‌الله را دور بزند و با آن اصطکاکی نداشته باشد.وی همچنین گفت:سعی می‌کنند به جای مقابله با گروه‌های طرفدار انقلاب، از برخی افراد معروف و نسبتا خوشنام جامعه – که به دلیل نمک‌پروردگی یا سادگی و خوش‌باوری و دلایلی مانند اینها میل باطنی به شخص آقای هاشمی دارند – برای تبلیغ به نفع او استفاده شود. این افراد ممکن است بازاری یا روحانی یا تکنوکرات‌ یا حتی از حواشی اصولگرایان و معروف به اصولگرایی و طرفداری از ولایت فقیه و پیروی از مقام رهبری باشند که درواقع همان روش استفاده از نیروی طرف مخالف به ضرر خود اوست.

انتقاد علی مطهری از سخنان وزیر اطلاعات

علی مطهری معتقد است که سخنان اخیر وزیر اطلاعات اظهارنظر شخصی بوده و امیدوار است که از این‌دست اظهارنظرها در آستانه انتخابات کمتر به گوش برسد. وی در گفت‌وگو با شرق گفت:حرف‌های وزیر اطلاعات، شائبه تشویش اذهان عمومی و تنش‌زایی را به وجود می‌آورد. همین‌که مقام دولتی به‌ویژه وزیر اطلاعات هشدار داده‌اند، که فتنه‌ای در راه است، ناخواسته می‌تواند بسترساز ایجاد فتنه شود. وزیر اطلاعات باید با تدبیر بیشتری حرف بزند.

اینطور صحبت کردن درباره آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که از ذخایر نظام و انقلاب هستند، امر پسندیده‌ای نیست. مطهری گفت: در چارچوب وظایف قانونی وزیر اطلاعات، حصر برخی افراد، موضوعی نیست که ایشان مجاز باشند در سخنانشان به‌صراحت به آن اشاره و شخصیت دیگری را تهدید به حصر کنند. آقای مصلحی با سخنان اخیرشان طوری درباره حصر حرف زده‌اند که انگار با نوعی لطف به آقای خاتمی گفته‌اند که تا به حال حصرشان نکرده‌ایم این در حالی است که «حصر» نیازمند مقدمات قضایی و حکم رسمی و قانونی نهادهای مسئول است.

وی در پاسخ به اینکه این حرف‌ها تاثیری بر افکار عمومی داشته است؟ گفت:وزیر اطلاعات باید توجه داشته باشند که این حرف‌ها را خطاب به شخصیتی مطرح کرده‌اند که از جانب مقام معظم رهبری به ریاست مجمع‌تشخیص مصلحت نظام برگزیده شده‌اند و مجمع مصحلت نیز نهادی حساس و تاثیرگذار در روند انقلاب و نظام بوده و صلاح نیست که در آستانه انتخابات بخواهیم اتهامی درباره رئیس‌مجمع آن مطرح کنیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید کرده‌اند که نباید به مسئولان کشور توهین شود و چه کسی از هاشمی‌رفسنجانی دلسوزتر و قدیمی‌تر برای نظام بوده است؟ توصیه من به آقای خاتمی و هاشمی‌رفسنجانی هم این است که برای مردم و ایجاد حماسه سیاسی و تاکید مقام معظم رهبری بر حضور تمام جناح‌های سیاسی در انتخابات، به صحنه آمده و گزینش اصلح را به رای مردم واگذار کنند و به این قبیل موضع‌گیری‌ها اعتنایی نکرده و به آنچه مصلحت جامعه است عمل کنند.

*جمهوری:

۱۵ سال زندان در انتظار ۲ ایرانی بازداشتی در کنیا

یک دادگاه کنیا دو شهروند ایرانی را به اتهام نگهداری مواد منفجره و برنامه ریزی برای انفجار در شهر نایروبی محکوم کرد. به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، این دو ایرانی سال گذشته توسط نیروهای امنیتی کنیا بازداشت و متهم شده بودند هنگام حضور در شهر “مومباسا” ۱۵ کیلوگرم مواد منفجره در اختیار دارند.

رسانه‌های کنیا هم نوشتند که دادگاه عالی در نایروبی این دو ایرانی را به دلیل همراه داشتن مواد منفجره و تلاش برای وقوع انفجار در برج تایمز مرکز کنیا و دیگر اهداف غربی در این کشور مجرم شناخت و آنها را محکوم کرد. این دو ایرانی، اتهامات خود را به شدت رد کرده‌اند. قرار است فردا (دوشنبه) احکام مجازات این ۲ ایرانی صادر شود و دادستانی پیش‌بینی می‌کند این دو نفر حداکثر به ۱۵ سال زندان محکوم شوند.

اقدام جدید تروریست‌های تکفیری مخالف دولت سوریه

تروریست‌های تکفیری مخالف دولت سوریه قبل از آنکه به قدرت برسند اداره راهنمائی و رانندگی تشکیل داده اند! تعدادی از خودروهائی که در اختیار تروریست هاست و از آنها در مناطق تحت نفوذ خود در سوریه استفاده می‌کنند، با پلاک “دولت الخلافه – ولایت الشام” شماره‌گذاری شده‌اند. این اقدام به معنای آنست که تروریست‌های تکفیری قصد دارند درصورت پیروزی، دولتی تحت عنوان “خلافت اسلامی” در سرزمین شام تشکیل دهند، کاری که القاعده در افغانستان کرد و با شکست مواجه شد.

Share