بزودی بندر کیاشهر بر مدار بهره‌برداری قرار میگیرد

به گزارش دیارمیرزا فرهاد منتصرکوهساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره به وضعیت ساخت بندر چمخاله اظهار کرد: مطالعه بندر چمخاله در حال انجام است و کار در خشکی را آغاز کردیم. وی با بیان اینکه محوطه‌سازی بندر کیاشهر در حال اجرایی شدن است، افزود: این بندر جدید ظرفیت جابه‌جایی ۵۰۰ […]

به گزارش دیارمیرزا فرهاد منتصرکوهساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره به وضعیت ساخت بندر چمخاله اظهار کرد: مطالعه بندر چمخاله در حال انجام است و کار در خشکی را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه محوطه‌سازی بندر کیاشهر در حال اجرایی شدن است، افزود: این بندر جدید ظرفیت جابه‌جایی ۵۰۰ هزار تن کالا در سال را دارد.خبرگزاری فارس: چهارمین بندر گیلان بر مدار بهره‌برداری

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با تصریح بر اینکه فاز نخست بندر کیاشهر در آینده افتتاح می‌شود، اذعان کرد: افتتاح بندر چمخاله می‌تواند غرب، شرق و مرکز گیلان را برای سه بندر انزلی، آستارا و چمخاله پوشش دهد.

وی احداث بنادر کوچک را برای کمک به بندر انزلی بسیار تاثیرگذار دانست و یادآور شد: بنادر کوچک می‌توانند بارهای سرباری که وارد انزلی می‌شوند را جابه‌جا و حمل کنند.

منتصرکوهساری افزود: شرکت‌های بنادر می‌توانند با افتتاح بنادر کوچک به امر بازارسازی و بازاریابی بپردازند تا بتوانیم در زمینه صادرات، واردات و ترانزیت از این بنادر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه گیلان دارای سه بندر است، خاطرنشان کرد: بندر کیاشهر چهارمین بندر گیلان در حال ساخت است و تلاش می‌کنیم هر چه زودتر وارد مدار بهره‌برداری شود.

این مسئول درباره وضعیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر انزلی، اذعان کرد: سال گذشته بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن تخلیه و بارگیری کالا در بندر انزلی صورت گرفت.

وی از انجام ۵۲ میلیارد تومان پروژه‌های ساخت اسکله کالا، عمومی و سوختی در بندرانزلی خبر داد و متذکر شد: این پروژه ها در حال انجام است.

منتصرکوهساری اسکله ترمینال مسافری و تفریحی‌گردشگری بندر انزلی را در حال ساخت عنوان کرد و یادآور شد: این ترمینال با ۴۲۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری در حال ساخت بوده و آماده بهره‌برداری است.

Share