بزرگداشت ارتحال آیت‌الله بهجت با سخنرانی آیت‌الله حائری شیرازی در فومن برگزار می‌شود

به گزارش دیارمیرزا رسول جلایی امروز در جمع اعضای ستاد بزرگداشت ارتحال آیت‌الله بهجت فومنی در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب و تقارن این ماه مبارک با بزرگداشت آیت‌الله بهجت فومنی، بر ضرورت برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم تأکید کرد. وی اظهار کرد: چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله […]

به گزارش دیارمیرزا رسول جلایی امروز در جمع اعضای ستاد بزرگداشت ارتحال آیت‌الله بهجت فومنی در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب و تقارن این ماه مبارک با بزرگداشت آیت‌الله بهجت فومنی، بر ضرورت برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم تأکید کرد.

وی اظهار کرد: چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله بهجت فومنی ۲۶ اردیبهشت جاری در مسجد ولی عصر (عج) بالامحله شهرستان فومن برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه آیت‌الله حائری شیرازی در این مراسم سخنرانی می‌کند افزود: بزرگداشت این عالم ربانی در زادگاهش نقطه عطفی برای برگزاری و فراگیری این مراسم در سراسر استان است.

به گفته وی، ستاد بزرگداشت ارتحال آیت‌الله بهجت(ره) از اسفند سال گذشته فعالیت و برنامه‌ریزی خود را پیرامون گرامیداشت چهارمین سال درگذشت این عالم ربانی آغاز کرده است.

جلایی برگزاری نشست‌های تخصصی در بخش دانش‌آموزی و دانشجویی در فومن را از جمله برنامه‌های جانبی مراسم بزرگداشت این عالم ربانی عنوان کرد.

وی ادامه داد: برگزاری نشست اصحاب فرهنگ و هنر با حضور شاعران و ادیبان از مهم‌ترین برنامه‌های بزرگداشت چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله بهجت فومنی است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تصریح براینکه برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله بهجت (ره) باید زمینه فراگیری نام این عالم را در جغرافیای استان فراهم کند، اظهار کرد: مسجد مسکن مهر فومن نیز با نام آیت‌الله بهجت نامگذاری می‌شود.

*تحصیل بیش از ۵۰ روحانی فاضل در حوزه علمیه فومن

امام جمعه فومن نیز در دیدار مذکور این شهرستان را گنجینه‌ای از دانشمندان، علما و طلاب پیرو خط رهبری معرفی کرد و گفت: اکنون بیش از ۵۰ روحانی فاضل و پیرو خط امام (ره) در حال تحصیل در حوزه علمیه این شهر هستند.

حجت‌الاسلام سید محمد حسن صفوی با اشاره به حساسیت موجود در شهرهای تالش و فومن، افزود: در این شهر اثری از رد پای جریان انحرافی در فومن نیست.

وی با بیان اینکه آیت‌الله ‌العظمی بهجت فومنی تمام عمر پربرکتش را در راه رضایت خداوند سپری کرد، یادآور شد: حضور باشکوه مردم در این مراسم نشانه علاقه و محبت آنها به روحانیت و دینداری است.

امام جمعه فومن از تحصیل ۱۰۰ طلبه تا پایه ششم در حوزه علمیه این شهرستان خبر داد و گفت: نصب تابلوی آیت‌الله بهجت (ره) در ورودی شهر رشت سبب مباهات است.

وی با دعوت از نماینده ولی فقیه گیلان در این مراسم بزرگداشت آیت‌الله‌ العظمی بهجت، خاطرنشان کرد: سال گذشته شاهد حضور پرشوری از مردم در بزرگداشت این عالم ربانی بودیم.

این مسئول از رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های ملی خواست تا در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در دیدار مذکور خواستار احداث مکانی به عنوان دارالقرآن در خانه مرحوم بهجت فومنی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری، اذعان کرد: اخیراً در قم منزل آیت‌الله طباطبایی به صورت دارالقرآن تأسیس شده که تاثیر مهمی بر شناساندن این شخصیت بزرگ در جهان دارد.

اسماعیل قربان‌زاده فرماندار فومن نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: در دور دوم سفرهای هیئت دولت به گیلان طرح احداث یک مجتمع فرهنگی در سرزمین خانه پدری مرحوم آیت‌الله بهجت در نظر گرفته شد که اخیراً این امر در حال پیگیری است./فارس

Share