کاندیدای ریاست جمهوری :

برنامه های سفر یک روزه مهندس محمد رضا باهنر”نایب رییس مجلس”

اختصاصی دیا میرزا، شنبه ۷ اردیبهشت محمد رضا باهنر دبیر کل جامعه مهندسین کشور و نایب رییس مجلس شورای اسلامی برای یک سفر انتخاباتی به گیلان سفر می کند بر این اساس شنیده شده است ایشان در بدو ورود به استان گیلان به مزارشهدای رشت رفته و با آرمانهای امام و شهدا تجدید میثاق خواهند […]

اختصاصی دیا میرزا، شنبه ۷ اردیبهشت محمد رضا باهنر دبیر کل جامعه مهندسین کشور و نایب رییس مجلس شورای اسلامی برای یک سفر انتخاباتی به گیلان سفر می کندمهندس باهنر بر این اساس شنیده شده است ایشان در بدو ورود به استان گیلان به مزارشهدای رشت رفته و با آرمانهای امام و شهدا تجدید میثاق خواهند کرد بعد از آن به بیت آیت الله قربانی نماینده محترم ولی فقیه در استان خواهند رفت و با ایشان دیدار می کنند بعد از آن دبیر کل جامعه مهندسین کشور برای سخنرانی در جمع دانشجویان به دانشگاه گیلان خواهند رفت همچنین شنیده شده است ایشان در دانشگاه گیلان با خبرنگاران هم نشستی دارند آخرین برنامه مهندس باهنر در گیلان سخنرانی در مسجد الهادی رشت خواهد بود .

محمدرضا باهنر متولد۱۳۳۱ کرمان، سیاست‌مدار باتجربه ایرانی و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین است. وی نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره‌های دوم، سوم، چهارم، پنجم، هفتم، هشتم و نهم بوده‌است. باهنر، ریاست فراکسیون اکثریت مجلس پنجم را برعهده داشته و نایب رئیس مجلس هفتم و هشتم بوده است.
محمدرضا باهنر درباره نحوه ورود و حضورش در حزب جمهوری اسلامی و سوابق نمایندگی خود می‌گوید:”سوابق پیش از نمایندگی‌ام به اوایل انقلاب و حضور در کرمان برمیگردد. از کمیته های انتظامات و کارهای انقلابی و سازمان زمین شهری شروع کردم و بالاترین سمتم در آن زمان معاون سیاسی استانداری کرمان در سال ۵۹ و ۶۰ بود. اواخر سال ۶۰ برای برگزاری کنگره حزب جمهوری اسلامی به تهران آمدم. همسرم در کرمان ماند و همه نگرانی من از مسائل امنیتی بود. چون ۷ تیر و ۸ شهریور را پشت سر گذاشته بودیم و برگزاری کنگره حزب در پیش بود که همه سران کشور در آن عضویت داشتند. از حضرت آقا که آن زمان دبیر کل حزب جمهوری اسلامی بودند تا آقایان هاشمی و موسوی و طبسی و … خیلی نگران مسائل امنیتی بودم که چندان هم تجربهای در این زمینه نداشتم. روزی که قرار بود فردایش کنگره برگزار شود، تصورم این بود که بعد از کنگره به کرمان برمیگردم؛ تکلیف شرعی به گردنم گذاشتند که نامزد شورای مرکزی حزب شوم. هم آقای هاشمی و هم آقا به صورت جدی از من این را خواستند در حالیکه من تا قبلش فقط مسئول کرمان حزب بودم و خودم را در این سطح نمیدانستم.
بدون رودربایستی بگویم، علت حضور من در حزب بیشتر به خاطر این بود که نام شهید باهنر زنده بماند وگرنه خود من هیچ خاصیت ویژهای نداشتم. پس از آنکه ۵-۶ ماهی در تهران ماندم، حضرت آقا حکم مسئول تشکیلات دفتر حزب در تهران را به من دادند. البته قبلش هم آقای دری نجفآبادی حکم مسئولیت امور استانها را به من داده بودند.”(سایت مهندس باهنر)

خبرهای مرتبط :

 

محمد رضا باهنر شنبه ۷ اردیبهشت به گیلان می آید

 

Share