استاندار گیلان

با حضور رییس جمهور کارخانه سیمان دیلمان افتتاح می شود

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به افتتاح چند پروژه بزرگ با حضور رئیس جمهور در گیلان، اظهار کرد: کارخانه ذوب‌آهن، کارخانه بزرگ سیمان دیلمان، ۱۵ هزار واحد مسکن مهر و کارخانه کاشی خزر از جمله طرح‌های پیشنهادی برای افتتاح در دور چهارم سفر احمدی‌نژاد به استان است.

به گزارش دیار میرزا کیهان هاشم‌نیا امروز در جمع فرمانداران با اشاره به دور چهارم سفر هیئت دولت به گیلان اظهار کرد: استان گیلان از آمادگی لازم برای استقبال از رئیس جمهور و هیئت دولت برخوردار است.

وی بررسی مشکلات کارگروه‌های توسعه کشاورزی و معادن را از مسائل مهم در سفر رئیس جمهور به گیلان خواند و افزود: نیازمند ۳۵۰ میلیارد تومان در دو حوزه مذکور هستیم.

هاشم‌نیا رسوب تالاب انزلی و پشت سد منجیل را از جمله معادن آسان و دسترس برای بهره‌برداری دانست و تصریح کرد: مقدار یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب در تالاب انزلی انباشت رسوب داریم ضمن اینکه ۷۰۰ میلیون متر مکعب شن و ماسه پشت سد منجیل رسوب کرده است.

وی در ادامه گیلان را جزو چهار استان نخست در بحث استفاده بیش از صد درصدی جذب تسهیلات کشاورزی در کشور خواند و بیان کرد: در بخش صنایع تبدیلی و تاسیس شهرک سلولزی برای تبدیل کاه، گیاه آزولا و بامبو به محصولات صنعتی، کاغذ و … به ۱۵۰ میلیارد تومان از منابع دولت نیاز داریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه به ۷۰ میلیارد تومان برای نصب قفس پرورش ماهی در دریا نیاز است، یادآور شد: بودجه مذکور برای ایجاد یک‌هزار قفس پرورش ماهی، اجازه پرورش ماهی در آب‌های آزاد منابع طبیعی و تالاب با عمق بیش از دو متر شامل صومعه‌سرا، رشت و انزلی و همچنین لایروبی تالاب و سد خاکی برای ۳۰۰ هکتار از اراضی دیلمان نیاز است.

وی با اشاره به افتتاح چند پروژه بزرگ با حضور رئیس جمهور در گیلان، اظهار کرد: کارخانه ذوب‌آهن، کارخانه بزرگ سیمان دیلمان، ۱۵ هزار واحد مسکن مهر و کارخانه کاشی خزر از جمله طرح‌های پیشنهادی برای افتتاح در دور چهارم سفر احمدی‌نژاد به استان است.

هاشم‌نیا افتتاح مجموعه تصفیه‌خانه لاهیجان، آماده‌سازی ترمینال رشت، ساختمان مدیریت بحران، شبکه آبرسانی کشاورزی در حوزه شفارورد، پلرود و سفیدرود را از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح در سفر رئیس جمهور به گیلان اعلام کرد.

این مسئول یادآور شد: احمدی‌نژاد صبح روز چهارشنبه هفته جاری در ورزشگاه عضدی رشت در جمع مردم این شهر سخنرانی می‌کند.

Share