دکتر جلیلی در جمع فعالان ستادهای مردمی :

از هر نوع رفتاری که ما بارها مدعی غلط بودن آن بوده ایم به شدت پرهیز کنید

دیارمیرزا:اگر ادعا می کنیم که می خواهیم در اقتصاد یا در سیاست خارجی و… مبتنی بر اندیشه اسلام و انقلاب رفتار کنیم اولین جایی که این حرفها باید نمود پیدا کند در خود انتخابات است. باید تا جایی که می فهمیم و الان برایمان روشن است از آن عبور نکنیم. چون اگر الان عبور کنیم فردا در اقتصاد و سیاستش همین کار را خواهیم کرد

به گزارش دیار میرزا سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اولین جلسه دیدار با تعدادی از فعالان ستادهای مردمی خود پیش از سفر به استانبول طی سخنانی اظهارداشت: در موضوع ستاد انتخاباتی؛ این کار قرار است انشاءالله کاری ارزشی باشد. باید به همان نسبت که “مانع انحراف کار  می شویم، مانع بروز ظرفیتها نشویم”. به هرحال این کار مسئولیت دینی و شرعی و اخلاقی اش با ماست اگر برای این دو موضوع سازوکار تعریف کنیم ظرفیت آزاد خواهد شد  و دوستانی که می خواهند در این زمینه همکاری داشته باشند می توانیم در خدمتشان  باشیم و با آنها کار جمعی بکنیم.

وی ادامه داد: کارهایی که الان تحت عنوان کارهای تبلیغاتی صورت می گیرد فقط طریقیت ندارد بلکه موضوعیت هم دارد. خود این فعالیتها و رفتار های تبلیغاتی و انتخاباتی باید یک الگو باشد و شکلی از کار ارزشی را انشاءالله ارائه دهد تا تحقق این شکل از کار خودش نوعی پیروزی و  نتیجه گیری باشد . حداقل کار این است. سعی کنیم مدلی از کار مبتنی بر اندیشه انقلاب را در موضوع رقابتهای انتخاباتی بروز دهیم. علی رغم گذشت سالهایی از انقلاب در این زمینه خلأ داریم. باید تا حدی بتوانیم این خلاء را برطرف کنیم.05-30-dar-21koochak

 

جلیلی با بیان اینکه دوستان زیاد نگاهشان معطوف نشود به کارهایی که قبلا شده یا الان می شود یا دیگران می کنند، گفت: اگر ادعا می کنیم که می خواهیم در اقتصاد یا در سیاست خارجی و… مبتنی بر اندیشه اسلام و انقلاب رفتار کنیم اولین جایی که این حرفها باید نمود پیدا کند در خود انتخابات است. باید تا جایی که می فهمیم و الان برایمان روشن است از آن عبور نکنیم. چون اگر الان عبور کنیم فردا در اقتصاد و سیاستش همین کار را خواهیم کرد.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: خواهش و تاکید می کنم که از هر نوع رفتاری که ما بارها مدعی غلط بودن آن بوده ایم به شدت پرهیز کنید. حتی اگر خود  من سهوا یا عمدا دچار چنین خطایی شدم باید تذکر بدهید. قبلا خواهش کرده بودم از دوستان که در سایت مرامنامه کار تبلیغی را بگذارند و هر کسی که به اسم ما می‌خواهد عمل کند در این چارچوب باشد.

 

وی ادامه داد: یکی از بحث های بسیار مهم مسئله مالی است. در مسائل مالی وام‌ دار هیچ کسی نباید باشیم. برای همین وقتی شماره حساب اعلام می شود نباید اسم ثبت شود یا قبض بگیریم. از طرف دیگر اگر در آن حساب مبلغی جمع شد قرار نیست به همان میزان هزینه کنیم. حتما هزینه ها باید بر اساس اصول و ارزشها و نوع نگاه ما باشد. هر قدر هم که اضافه آمد باید تحت عنوان مجهول‌المالک به ولی فقیه عودت داده شود.

 

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آن تکلیفی که از آن حرف می زنیم چیست؟ چه چیزی موجب می شود بگوئیم این مائیم که باید وارد شویم و احساس تکلیف می‌کنیم. ما فکر می‌کنیم تفکر نظام و اسلام و انقلاب و حضرت امام و حضرت آقا تفکری است که برای عرصه های مختلف حرف دارد و این تفکر امروز می تواند در سال سی وچهارم حکومت در عرصه های مختلف ظهور پیدا کند و این ظهور موجب چیزی خواهد شد که ما در فرهنگ دینی به آن سعادت و تعالی می گوییم.

 

وی افزود: باید این بحث را به شکل اقناعی بیان کنیم. یعنی مخاطب باید اقناع بشود. مثلا اگر می گوئیم در سیاست خارجی «مقاومت» می تواند تولید قدرت کند و ظرفیت‌ ایجاد کند حتی برای کسانی که این مؤلفه را قبول ندارند به شکلی اقناعی بیان شود. در چنین حالتی است که صرف اقناع کردن هم موضوعیت پیدا می کند؛ ولو اینکه نتیجه انتخابات چیز دیگر باشد. این تبلیغ دین است و خودش کار تبلیغی است. با این نگاه هرچه قدر کار کنیم خود همین کار هم ارزشمند است؛ فارغ از اینکه چه نتیجه ای بخواهد حاصل بشود.

 

جلیلی خاطرنشان کرد: بنا نیست کاری را که باید به این شکل انجام گیرد حتما من انجام دهم. اگرکاندیدای دیگری هم انجام داد و یا در انتخابات موفقیتی داشت، حتما به او هم تقدیم می کنیم. حتی اگر انها از الان هم روی این حرفها کار کنند خودش می شود گفتمان سازی، که برای ما مطلوب است و ظرفیت محسوب می شود.

Share