ایجاد بخش مستقل کودک در کتابخانه ها ،رویکرد جدید نهاد کتابخانه های عمومی

  به گزارش دیارمیرزا، اسماعیل جانعلی پور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان طی بازدید از نخستین کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در رشت بر ضرورت ایجاد بخش کودک در کتابخانه های استان تاکید کرد. در این بازدید که یاسر تقوی معاونت اداره کل کتابخانه ها و سید فخری نژاد رئیس اداره کتابخانه های عمومی […]

 

به گزارش دیارمیرزا، اسماعیل جانعلی پور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان طی بازدید از نخستین کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در رشت بر ضرورت ایجاد بخش کودک در کتابخانه های استان تاکید کرد.

در این بازدید که یاسر تقوی معاونت اداره کل کتابخانه ها و سید فخری نژاد رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت نیز حضور داشتند ضمن بازدید از قسمتهای مختلف کتابخانه هدهد با خانم گل گلی ،مسئول این کتابخانه در مورد همکاری در زمینه انعقاد قرارداد مشارکت نیز بحث و گفتگو شد.

اسماعیل جانعلی پور در این بازدید یکی از مهمترین  برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور را ایجاد بخش مستقل کودک درکتابخانه ها عنوان کرد و افزود:  امروز با برنامه ریزیهایی که انجام شده رویکرد جدید ما به سمت کتابخوان کردن جامعه از سنین کودکی است و این امر مستلزم توجه بیشتر به امکانات ویژه بخش کودک در کتابخانه هاست.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به راه اندازی ۱۴ بخش کودک مستقل درکتابخانه های استان  در سال جاری اظهار داشت: با اختصاص هزینه ای بالغ بر۲۰۰ میلیون ریال ، تجهیزات ویژه بخش کودکان در کتابخانه اعم از میز ،صندلی و قفسه کودک خریداری شده که با روند مثبتی که در این زمینه داریم سعی خواهیم کرد تا پایان سال تعداد بیشتری از کتابخانه های استان را به بخش کودک مجهز نماییم.

گفتنی است کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان هدهد با سرمایه بخش خصوصی و در موقعیت مکانی ویژه  و با امکاناتی نظیر سالن مطالعه ، اتاق بازی و سرگرمی و نیز مخزن کتاب همه روزه در اختیار کودکان و نوجوانان قراردارد.

همچنین وجود کلاسهای فوق برنامه نظیر خوشنویسی ، سفالگری، زبان انگلسی، کاردستی و خلاقیت و نقاشی و نیز انجمن ادبی کتابخانه هدهد از ویژگیهای بارز این کتابخانه بشمار می رود.

این کتابخانه مجهز به جدیدترین کتابها در زمینه کودکان و نوجوانان است که  با امضا ی قرارداد مشارکت با اداره کل کتابخانه های عمومی استان علاوه بر کتابهای ویژه این بخش ، نشریات تخصصی و امکانات ویژه بخش کودک نیز به این محل اختصاص خواهد یافت.

کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان هدهد به مدیریت سرکار خانم گل گلی واقع در سبزه میدان رشت، خیابان لاکانی،کوچه امین اصغری ،کوچه پنجم  و به نشانی اینترنتی www.hodhodlib.irو شماره تماس ۲۲۶۴۴۵۹ جهت ثبت نام کودکان و نوجوانان و نیز ارائه نظرات و پیشنهادات است.

Share