این است زندان جمهوری اسلامی! + اسناد و تصاویر

به گزارش دیارمیرزا ،‌ اگر نگاهی به  رسانه‌های غربی و اخبار و برنامه‌های آن‌ها درباره شرایط زندان‌های ایران انداخته شود، به سیاه‌نمایی‌هایی علیه جمهوری اسلامی ایران برخورد خواهیم کرد که خوراک خود را از سایت‌های ضد انقلاب و افرادی دریافت می‌کنند که عناد آن‌ها با نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران آشکار است. این افراد […]

به گزارش دیارمیرزا ،‌ اگر نگاهی به  رسانه‌های غربی و اخبار و برنامه‌های آن‌ها درباره شرایط زندان‌های ایران انداخته شود، به سیاه‌نمایی‌هایی علیه جمهوری اسلامی ایران برخورد خواهیم کرد که خوراک خود را از سایت‌های ضد انقلاب و افرادی دریافت می‌کنند که عناد آن‌ها با نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران آشکار است.

این افراد که بسیاری از آن‌ها را ضد انقلاب، اعضای گروهک تروریستی منافقین و فعالان فتنه ۸۸ تشکیل می‌دهند، منبع گزارش‌های احمد شهید و سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری هستند.

به اصطلاح کارشناسان و رسانه‌های غربی بدون داشتن هیچ مدرک و سندی از شرایط زندانی‌ها در ایران و بدون توجه به منابع اطلاعاتی ضد ایرانی خود، به سیاه‌نمایی از زندان‌ها و شرایط زندانی‌ها پرداخته  و از آن به عنوان منبعی برای محکوم کردن ایران در سازمان‌های بین‌المللی به نفع خود استفاده می‌کنند.

طبق اسناد،  آمریکا بیشترین زندانی را در خود جای داده و مخوف‌ترین زندان جهان در خلیج گوانتانامو نیز متعلق به این کشور است.

تاکنون مدارک و تصاویر مستدل بسیاری از این زندان و دیگر زندان‌های آمریکا در عراق و افغانستان و رفتارهای وحشیانه زندانبان‌های آمریکایی در رسانه‌ها منتشر شده است.

بنا به اسناد و مدارک موجود، آمریکا بسیاری از افراد را بیگناه و بدون محاکمه سال‌ها در زندان‌هایی مانند ابوغریب و گوانتانامو تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار داده است. اما این رفتارهای ضد بشری آمریکا نه تنها واکنش و محکومیت کشورهای دوست غربی خود را همراه نداشته است، بلکه زندانی مخوف مانند گوانتانامو که تمام جهان از ماهیت آن آگاه هستند، هنوز باز بوده و به کار خود ادامه می‌دهد. 

رسانه‌های غرب که بیشتر آن‌ها متعلق به آمریکا بوده، همواره بدون استناد به مدارک مستند از زندان‌های ایران، سعی در سیاه‌نمایی چهره ایران و تبلیغات دروغ درباره زندان‌ها و شرایط زندانی‌ها داشته‌اند، اما به واقع، شرایط زندان‌های ایران چگونه است؟ چگونه روزانه نامه‌های سیاسی از زندان‌های به اصطلاح امنیتی ایران خارج شده و به دست سایت‌های ضد انقلاب می‌رسد؟ مگر می‌شود در کشوری که زندانی‌های آن شرایط مناسبی ندارند، کمپین انتخاباتی برگزار کرد؟ چگونه زندانی‌های سیاسی از آخرین اخبار کشور اگاهی دارند؟

این‌ها همه سوالاتی است که در ادامه به آن‌ها پاسخ داده خواهد شد:

سال گذشته تصاویری از داخل سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج در سایت ارگان رسمی فتنه‌گران منتشر شد. نکته‌ای که در این میان جالب توجه بود تصاویر منتشر شده از زندان رجایی شهر تفاوت بسیاری با تعاریفی دارند که از سوی زندانیان شناسنامه‌دار و تابلو دار ضد نظام گاها در فضای مجازی منتشر می‌شود.

در تعاریف زندانیان امنیتی از زندان‌هایی که حکمشان در آنجا اجرا شده وضعیت بد زندان و نبود امکانات،خلاصه هر چیز که تصویر بدی از محل اجرای حکم (زندان) را نشان بدهد دیده می‌شود، اما در لابلای اظهارات متناقض خودشان وقتی سندهای منتشره از سوی رسانه‌های وابسته به انقلاب عکس این موضوع دیده می‌شود. مثلا عکس‌های منتشر شده از سوی سایت “کلمه” ارگان رسمی فتنه امکاناتی نظیر یخچال، کولر، وجود کتابخانه، سالن مفروش و اتاق‌هایی تمیز و سنگ شده کاملا مشهود است.

انتشار این تصاویر با واکنش جالب مخاطبان رسانه‌های مجازی همراه بود، به‌طوری که بسیاری از فعالان اینترنتی با توچه به امکانات مناسب این زندان، آن را به هتل یا مکانی مجلل تشبیه کردند.

 

آشپزی در اوین؟ آیا زندانی‌های امنیتی نمی‌توانند با خانواده خود ملاقات کنند؟

“فائزه هاشمی” نیز که به تازگی دوران محکومیت خود را سپری کرده و از زندان خارج شده است، در آن زمان نه تنها بهانه‌ای برای سودجویی و تبلیغ علیه زندان‌ پیدا نکرد بلکه بنا بر صحبت‌های خود فائزه، آب و هوای زندان خوب بوده و به او ساخته است، به طوری که یک سایت ضد انقلاب با محسن هاشمی برادر فائزه سوال کرد و “محسن هاشمی” به نقل از خواهرش وضع زندان را بسیار خوب توصیف کرده و از شرایطی مانند فضای هوا خوری بسیار عالی، مطالعه کتاب‌های مورد علاقه می‌گوید:

“ایشان در شرایط خوبی بسر می‌برد و بسیار از این وضع راضی هست و گفت در جمعی که هستم روابط خوبی دارم و فرصت مطالعه برایم فراهم است و اجازه آشپزی هم به ما داده‌اند و فضای هواخوری بسیار خوبی داریم و به تازگی کتابی جهت ترجمه در دست دارم که خود را به آن مشغول کرده‌ام.

محسن هاشمی می‌افزاید: فائزه در گفت و گو با من با خوشحالی گفت که امروز مسئول پخت غذا(دلمه هفت رنگ) هستم. مغازه‌ای برای تهیه اجناس مورد نظر در اینجا قرار دارد که تهیه مواد مورد نیاز را برایم سهل کرده است”.

وی همچنین درباره این سؤال که وضعیت مهدی هاشمی در زمان بازداشت در زندان اوین چگونه بوده است؟ می‌گوید: مهدی هم حالش خوب است، همین هفته حاج خانم (عفت مرعشی) به دیدارش رفتند و حالش خوب است، و دو روز پیش با حاج آقا تلفنی صحبت کرد.

بحث آزاد سیاسی، آن هم در اوین؟؟/ جلسات تحلیل خبر؟

فائزه هاشمی پس از آزادی از زندان در مصاحبه‌ای فضای زندان اوین را در مجموع مناسب خواند. به گفته خود دختر رییس تشخیص مصلحت نظام:

“به مناسبت‌های مختلف و هم به‌طور آزاد این بحث‌ها را داشتیم. جلسات تحلیل خبر و امور سیاسی برگزار می‌کردیم. اگر نقدی به افکار یک دیگر داشتیم به‌راحتی‌ بیان می‌شد و روی آن بحث می‌کردیم. همیشه گفت‌وگو در جریان بود و در کنار این گفت‌وگو‌ها روابط دوستانه حاکم بود”.

انتشار مصاحبه‌های خانواده هاشمی از شرایط خوب زندان صدای سایت‌های ضد انقلاب و فتنه را در آورد، به‌طوری که سایت بالاترین در این رابطه می‌نویسد:

این روزها خبرهای عجیبی می شنویم؛ خانم فائزه هاشمی و برادرش این روزها در زندان به سر می‌برند؛ این دو در بهترین شرایط به سر می‌برند.

سایت بالاترین افزود: فائزه هاشمی دلمه هفت رنگ می‌پزد،؛ خانم هاشمی بهتر نبود کمک به حال و روز دیگر زندانی‌ها حداقل دست به این سبک مغزی ها نمی‌زدید و چنین حاشیه‌هایی را ایجاد نمی‌کردید! این چه طرز مبارزه است! پختن دلمه هفت رنگ برای نشان دادن روحیه بالا!؟  یا اینکه می‌خواهید نشان دهید حکومت آنقدر زندان‌هایش خوب است که کیف زندانیان کوک است؟ خانم هاشمی حیا کنید و این سبک مغزی ها را کنار بگذارید!

با توجه به صحبت‌هایی که فائزه هاشمی درباره وضعیت زندان اوین زده است می‌توان پی برد سیاه‌نمایی‌های سایت‌های ضد انقلاب و غربی و فتنه‌گران درباره شرایط زندان‌های ایران، تنها تبلیغات رسانه‌ای و پروپاگاندایی است که دشمنان ایران مدت‌ها است آغاز کرده‌اند.

وضعیت زندان‌ها از نظر زندانی‌ها

در زیر به وضعیت و امکانات برخی از زندان‌های ایران از نگاه خود زندانی‌ها و بازرسان زندان‌ها اشاره خواهد شد:

در گزارشی که در وب‌سایت آفتاب به نقل از امین بزرگیان آمده است؛ وضعیت زندان‌های تبریز و رجایی‌شهر اینگونه معرفی شده است:

زندان تبریز

به گفته زندانیان زندان تبریز، تا چند سال قبل، مجرمین به همه روزنامه‌هایی که در کشور چاپ و منتشر می‌شدند، دسترسی نداشتند، اما امروزه در زندان تبریز می‌توان به هر نوع روزنامه‌ای دسترسی داشت؛ 

بازار روزنامه و مجله‌های سرگرم کننده و نه چندان جدی در زندان تبریز، داغ است.

روزنامه جام جم با ۷۸ نسخه، روزنامه ایران با ۷۱ نسخه، همشهری با ۱۴ نسخه، خبر ورزشی با ۱۰،  در ردیف اول تا پایانی جدول فروش در زندان تبریز قرار دارند.

زندان رجایی شهر:

اتاق‌های زندان رجایی شهر حدود ۵ متر مربع مساحت دارد و زندانی‌ها می‌توانند در هر اتاق تلویزیون داشته باشند. 

همچنین در سالن عمومی، ۲ تا ۳ تلویزیون وجود دارد که برای تمامی زندانیان است. سالن آمفی تئاتر زندان، محل نمایش فیلم‌های سینمایی نیز هست. حدوداً دو هفته‌ یک بار فیلم سینمایی پخش می‌شود که هر سانس مختص به یک بند است.

امکان تحصیل در زندان رجایی شهر در سطوح ابتدایی و عالی وجود دارد و زندانیان می‌توانند به ادامه تحصیل بپردازند.

نظام تشویقی به دلیل نوع خاص زندانیان زندان رجایی شهر، بیش از هر زندان دیگری در کشور، فعال است. زندانیانی که بتوانند شامل برنامه‌های تشویقی شوند می‌توانند از امکانات کامپیوتر در کتابخانه استفاده کنند یا زمان بیشتری را در سالن ورزش بگذرانند.

زندان رجایی شهر دارای باشگاه بدنسازی مجهزی است که در آن میز تنیس روی میز نیز وجود دارد. زمین والیبال و فوتبال نیز در هوا خوری وجود دارد که زندانیان می‌توانند از آن استفاده کنند.

در هر سالن رابط فرهنگی وجود دارد که کتاب‌هایی که لیست آن در کریدور عمومی نصب شده است را به دست زندانیان می‌رساند.

همچنین فیلم‌های ویدئویی از تلویزیون‌های عمومی هفته‌ایی یک یا دو بار به نمایش در می‌آیند.

 

ابراز رضایت ابطحی، تاج زاده و عطریانفر از وضعیت خود

در پی حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ و دستگیری تعدادی از طراحان و فعالان فتنه که به اعتراف خودشان اقداماتی علیه امنیت ملی و ایجاد آشوب در کشور اقدام کرده بودند، مجلس شورای اسلامی کمیته ویژه‌ای برای بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان و شایعات پیرامون وضعیت نگهداری آن‌ها در زندان‌ اوین تشکیل شد.

براساس این پیگیری‌ها و ملاقات‌های خصوصی با برخی از بازداشت شدگان زندان اوین مانند ابطحی، تاج‌زاده و عطریانفر وضعیت آنها مطلوب گزارش شد.

تاج زاده بسیار قبراق و سرحال بود

فرهاد تجری نایب رییس وقت کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در این رابطه با اشاره به سلامتی و سرحال بودن این سه چهره‌ سیاسی گفت: در این دیدارها چیزی که برای ما بسیار اهمیت داشت بحث تاج‌زاده و شایعات و فضاهایی بود که در این ایام ایجاد شده بود لذا با وی دیدار داشتیم و وی بسیار قبراق و سرحال بود و بعضا با تعامل و شوخ‌طبعی بین ما بحث‌های سیاسی و موضوعات مختلف مطرح شد.

ابطحی که در یک سوییت مجهز نگهداری می‌شد

تجری با تاکید بر این‌که هر سه چهره سیاسی عمدتا از وضعیت خود راضی بودند، گفت: خصوصا ابطحی که در یک سویتی با تمام امکانات از جمله تلویزیون، یخچال و دسترسی به روزنامه‌ها نگهداری می‌شد. جالب اینجا بود، زمانی که در کنار ابطحی بودیم وی حواسش بود و اخبار ۲۰:۳۰ را یاد‌آور شد. وی افزود: سه‌شنبه شب نیز خانواده ابطحی در همان مکان با وی ملاقات حضوری داشته و شام را با وی صرف کرده بودند.

تجری همچنین با اشاره به وضعیت خوب تاج‌زاده نیز گفت: چون پرونده‌ی ابطحی و عطریانفر آماده‌تر بوده لذا در مورد ارتباط با خانواده با محدودیت مواجه نیستند، منتها چون پرونده تاج‌زاده هنوز تکمیل نشده و زوایایی دارد که ممکن است به زعم قاضی این ارتباطات خارج بر شفافیت‌ موضوع اتهامات وی تاثیر‌گذار باشد لذا با محدودیت‌های ارتباطی مواجه است.

این همه نامه و بیانیه چگونه بیرون می‌آیند؟ زندانی‌های سیاسی چطور از تمام اخبار روز کشور مطلع می‌شوند؟

یکی از بارزترین مولفه‌های فعالیت سیاسی برخی زندانیان، ارسال پیام‌هایی از درون سلول در شرایطی است که از بیرون خبر ندارند! نامه‌هایی که بدست سایت‌های ضد انقلاب می‌افتند!!

با این همه هیاهو و تبلیغات علیه جو زندان‌های ایران، این سوال مطرح می‌شود که افرادی نظیر مصطفی تاجزاده، چگونه می‌توانند از مسائل روز آگاه باشند، بی آنکه سایت‌ها و رسانه‌های مختلف را بررسی کنند؟ شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای را ببینند؟

اطلاعات به روز یک زندانی سیاسی که اغلب درون سلول انفرادی است، چگونه به روز می‌شود و چگونه می‌تواند این همه به بیرون نامه نگاری کند! آیا تاجزاده‌ها و امثال وی که دائما از خود نامه و به اصطلاح بیانیه از زندان‌های به اصطلاح فوق امنیتی به بیرون منتشر می‌کنند، با افرادی مانند کریس آنجل و دیوید کاپرفیلد رابطه دارند؟ 

آیا پاسخ این نیست که در زندان‌های ایران زندانی‌ها به رسانه‌های مکتبوب، تصویری و اینترنت دسترسی دارند. مگر بدون دسترسی به چنین چیزهایی می‌شود از اخبار کامل و جامع روز بیرون از زندان آگاه شد؟

ستاد انتخاباتی در زندان؟؟؟؟؟

به نظر می‌رسد فضای سیاسی زندان‌ها در ایران بسیار باز باشد، به‌طوری که به‌تازگی گروهی از زندانیان سیاسی زندان اوین اقدام به تشکیل کمپینی برای حمایت از خاتمی شده و حتی ستاد انتخاباتی راه انداخته‌اند.

مصطفی تاجزاده عضو شورای منحله مشارکت و فعال فتنه ۸۸ در پیامی از زندان اوین اعلام کرد به صورت نمادین اقدام به تشکیل ستادی مجازی برای دعوت از محمد خاتمی کرده است.

با توجه به اسنادی که در بالا به آن‌ها اشاره شد و صحبت‌های خود افرادی که مدتی در برخی از زندان‌ها مانند اوین دوران محکومیت خود را سپری کرده‌اند و با توجه به نامه‌ و بیانیه‌هایی که زندانیان سیاسی به بیرون از زندان می‌فرستند، قطعا فضای داخل و شرایط زندان‌های ایران با چیزی که رسانه‌های غربی و ضد انقلاب از آن حرف می‌زنند کاملا متفاوت است./باشگاه خبرنگاران

Share