اخبار ويژه امروز :

اولین سفر انتخاباتی هاشمی به کجاست؟

به گزاشر دیار میرزا شنیده شد که آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی، کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر قهرمان به استان خوزستان سفر خواهد کرد.

به گزارش دیارمیرزا اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

*کیهان:
1131819_345

شیمون پرز: به مردم ایران فشار بیاورید اما حکومت را متهم کنید!

رئیس رژیم صهیونیستی از مقامات غربی خواست در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری به مردم ایران فشار بیاورند.
شیمون پرز در دیدار وزیر خارجه آلمان خواستار آن شد که در آستانه انتخابات ایران فشار تحریم‌ها برای ایجاد نارضایتی در مردم افزایش یابد. به گزارش سایت آروتزشوا، پرز در دیدار با گیدو وستروله اظهار داشته تا زمانی که ایران به فعالیت‌های هسته‌ای خود ادامه می‌دهد، نباید هیچ‌گونه مصالحه‌ای با این کشور انجام بگیرد.

پرز می‌افزاید: «ایران و سوریه موضوعاتی مرتبط هستند. ایران در آستانه انتخابات است و ممکن است تحریم‌ها تأثیر داشته باشد. تحریم‌ها و فشارها باید در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران افزایش یابد. ما همچنین باید بگوییم که ما علیه مردم ایران نیستیم و این مقامات ایران هستند که مردم را به رنج می‌کشند»(!)

آقای تاج‌زاده! اینقدر نسخه‌نپیچ … که نیستیم داداش!

شبکه بالاترین از قول یکی از کاربران خود نوشت: والا ما موندیم این چه طور زندان انفرادیه که هر هفته حضرت عالی آخرین رویدادها رو تفسیر میکنی میدی بیرون؟! یک روز نسخه‌ می‌پیچی به خاتمی رأی بدهید اگر نیامد رأی ندهید. هاشمی کاندید شد نظرت عوض شد که نه به هاشمی حالا باید رأی بدید! آقا جون کور که نیستیم شما هم با دسته کورها که طرف نیستی داداش! شما همگی از یه قماش‌اید. تا وقتی مقام و منسب [منصب] داشتید همه چی خوب بود همچین که جاتون رو گرفتند انداختنتون بیرون دمکراسی‌خواه شدید. آقای فلک زده‌رو کردید کارت بازیتون رو!

در پاسخ به این کار، کاربر دیگر نوشت: فشار اومده بهت که از زندانم می‌تونن حرفشونو بزنن؟! اما تو اسکل از تو خونت، خیابون، و… هیچ کاری نمیتونی بکنی؟یادآور می شود تاج‌زاده اخیرا با ارسال نامه‌ای حرف قبلی خود را پس گرفته و خواستار حضور در انتخابات و حمایت از هاشمی شده بود.

تظاهر عضو مشترک سازمان مجاهدین و حزب مشارکت بر حمایت از هاشمی در حالی است که او به عنوان رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور در سال ۷۸ بانی تقلب علیه هاشمی در انتخابات مجلس ششم بود. محسن هاشمی اسفند سال گذشته در مصاحبه با روزنامه اعتماد اصلاح‌طلبان را عامل تقلب و عدم راهیابی پدرش به مجلس معرفی کرد.

رویتر: غرب تجدیدنظر کند بی‌صداقتی مانع توافق با ایران است

خبرگزاری رویتر از قول برخی مقامات سابق آمریکایی خواستار تجدیدنظر در سیاست‌های ضدایرانی شد و نوشت این به سود منافع ملی آمریکاست.رویتر با اشاره به بن‌بست موجود در مذاکرات هسته‌ای ۱+۵ با ایران نوشت: دلیل اصلی عدم پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای و حتی شاید پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران آن است که غرب موضوع هسته‌ای ایران را از ۳ دهه پیش بد اداره کرده است، هرچند که ایران نیز کوتاهی کرده است. غرب و آمریکا بارها از نفوذ و قدرت خود برای سیاسی‌کاری در آژانس‌های سازمان ملل استفاده کرده‌اند.

غرب همچنین بارها روندهای غیرقانونی و فوق قضایی را به کار برده روند عادی منع اشاعه را با تعبیری هجوآمیز ترکیب کرده که چهره‌ای منفی از رژیم منع اشاعه به نمایش گذاشته است.

این خبرگزاری می‌افزاید: ایران بارها به مخفی‌کاری در فعالیت‌های هسته‌ای متهم شده است، اما چرا ایران اینگونه عمل می‌کند؟ بنا بر این گزارش، پس از انقلاب اسلامی، یکی از نخستین اقدامات حکومت جمهوری اسلامی، متوقف کردن برنامه هسته‌ای بود. امام‌خمینی در آن زمان مخالف برنامه‌های هسته‌ای بودند. در سال ۱۹۸۳، ایران به طور رسمی از آژانس خواست با ایجاد یک تاسیسات تحقیقاتی برای غنی‌سازی اورانیوم کمک کند. آژانس موافقت کرد اما زمانی که آمریکایی‌ها از این امر اطلاع یافتند، برای متوقف کردن آن مداخله کردند.

در ادامه این گزارش تصریح شده است: اکنون مشکلات همچنان به قوت خود باقی است و عمق آن و گستردگی‌اش نیز بیشتر شده است. از سوی دیگر پیچیدگی‌های روابط ایران و آمریکا نیز در این سال‌ها افزایش یافته است. جان لیمبرت، یکی از گروگان‌های سفارت آمریکا در تهران، می‌گوید حتی هنوز تصمیم به توافق با ایران نیز اتخاذ نشده است. به گفته وی رئیس‌جمهور باید پیش از هر اقدامی این تصمیم را اتخاذ کند و بگوید که با ایران توافق می‌خواهد.

رویتر می‌نویسد: شواهد حاکی از عدم تاثیرگذاری تحریم‌ها بر اهداف هسته‌ای ایران باید فضای مانوری در اختیار اوباما قرار دهد تا در مذاکره با ایران به طور جدی لغو تحریم‌ها را پیشنهاد دهد. این به نفع امنیت ملی آمریکا نیز خواهد بود. تنظیم دوباره سیاست در مقابل ایران می‌تواند شامل به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی اورانیوم باشد که جمهوری اسلامی خواستار آن است. به رسمیت شناختن این حق برای آمریکا هزینه‌ای ندارد اما می‌تواند یک رفتار دیپلماتیک بارز برای ایران باشد. همچنین این یک الزام پراگماتیک است، چرا که ایران با حمایت یا بدون حمایت به غنی‌سازی ادامه می‌دهد.

رویتر در پایان نوشت: پیشنهاد تنظیم دوباره روابط یک راهکار صادقانه و بی‌پرده برای بن‌بستی است که به واسطه عملکرد بد غرب در قبال برنامه هسته‌ای ایران در یک دهه گذشته ایجاد شد. اوباما می‌تواند این را زیر گوش اشتون زمزمه کند تا به این ترتیب شاهد پیشرفت در نشست بعدی اشتون و جلیلی باشیم.

یادآور می‌شود اخیرا دیوید کوهن معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده بود دولت متبوع وی در نظر دارد تحریم‌ها را شامل صادرات محصولات پتروشیمی ایران نیز بکند و فروش طلا به ایران در بازارهای جهانی را محدود سازد.

کاتب خاتمی: نامزدی هاشمی یأس وحشتناک برجای خواهد گذاشت

کاتب خاتمی می‌گوید نامزدی اشتباه هاشمی پایان امید متوهمانه‌ای است که اصلاح‌طلبان به حامیان خود تزریق می‌کنند.
بابک داد همکار روزنامه سلام بود که در دولت اصلاحات به عنوان کاتب ویژه در سفرهای خاتمی مشغول به کار شد و مدتی است به خارج کشور گریخته و پناهنده شده است. او در تحلیلی نوشت: با نامزدی آقای هاشمی سؤالات فراوانی پیش آمده است. عده‌ای چنان تبلیغ می‌کنند که گویا ناجی افسانه‌ای وارد صحنه شده و انتخابات ۸۸ را یکسره به فراموشی سپرده‌اند.

وی می‌افزاید: این نامزدی اشتباه، فقط «پایان هاشمی» نخواهد بود؛ بلکه پایان امیدی است که با خوش‌بینی متوهمانه برخی تزریق می‌شود. و در آخر سر، در بین شبکه‌های حامی یاس چند برابری و ناامیدی وحشتناک برجای خواهد گذاشت که ویرانگرتر از این خواهد بود.

وی همچنین نوشت: رای به آقای هاشمی نه تنها در گروه‌بندی «رای به تغییر» نمی‌گنجد و هاشمی اهل تغییر نیست و اعتقادی به تغییر ندارد، نامزدی ایشان فقط آمار میزان مشارکت در انتخاباتی را بالا می‌برد که حاکمیت از مدت‌ها قبل برای آن برنامه چیده و با چیدمان تعدد نامزدها، به استقبال آن رفته است. مخالفان یکباره با خبر نامزدی هاشمی، آچمز شده و برخی از دوستان در یک عجله و بدون تحلیل و تامل، وارد همان بازی‌ای شده‌اند که حکومت می‌خواهد. یعنی داشتن یک تنور داغ و انتخاباتی پرشور، به قصد نشان دادن «مردمسالاری در نظام اسلامی».

داد در پایان نوشت: برخی می‌گویند تحریم انتخابات سودی ندارد و اگر رای هم ندهیم، باز هم همین می‌شود. پاسخ این است که فرقش این است که وقتی رای ندهیم، لااقل حس آزاردهنده توهین به شعورمان ما را آزار نخواهد داد. بچه‌های ما را نومیدتر و عصبانی‌تر نخواهد کرد و شبکه‌های اجتماعی‌مان را به دام نیروهای سرکوبگر نخواهد فرستاد.

از سوی دیگر پایگاه اینترنتی اخبار روز در تحلیل مشابهی خاطرنشان کرد: این روزها اصلاح‌طلبان در حال پوشاندن لباس ناجی و قهرمان بر تن هاشمی رفسنجانی هستند. همان طور که انتظار می‌رفت انگار آنها عادت نکرده‌اند در سیاست «اصلاح‌طلب» باشند و روش‌های معتدل و قابل قبولی را در پیش بگیرند. توصیفات و عناوینی به کار برده می‌شود که حتی کسانی را که بدشان نمی‌آید هاشمی بیاید ناخودآگاه به واکنش وامی‌دارد.

اخبار روز افزود: این نوع «فعالیت انتخاباتی» یک مسئله بزرگ را به پشت صحنه رانده است. تکلیف «حساب باز» انتخابات گذشته و رای خوانده نشده و دزدیده شده قبلی چه می‌شود؟ پاسخ‌هایی سردستی و از سر بی‌حوصلگی داده می‌شود که این بار امکان تقلب نیست. این را می‌گویند و دوباره مشغول می‌شوند. حکایت چوپان دروغگو تکرار می‌شود.

ژاندارم جهان در عراق و افغانستان مُرد

«ژاندارم جهان در عراق و افغانستان مُرد. آمریکا علاقه‌ای به گرفتاری تازه در خاورمیانه نشان نمی‌دهد».
این تحلیل را پایگاه اینترنتی فرانسوی‌زبان آتلانتیکو درباره سردرگمی ۲ ساله آمریکا نسبت به جنگ سوریه عنوان کرد. آتلانتیکو با بیان این که اوباما در دیدار اردوغان تصریح کرد تمایلی به مداخله نظامی در سوریه ندارد، از «فرانسوا ژره» کارشناس فرانسوی، پرسید: «آیا این امر از بی‌علاقگی آمریکا به خاورمیانه حکایت دارد؟».

این تاریخ‌نگار ژئواستراتژیک و رئیس موسسه تحلیل راهبردی فرانسه، گفت: از نظر راهبردی، نخستین شرط احتیاط اجتناب از هرگونه شتابزدگی است. این امر به ویژه در زمان بحران اقتصادی بی‌سابقه از اهمیت بیشتری برخوردار است. هیچکس نمی‌تواند پیامدهای سیاسی مداخله نظامی را در درون جامعه آمریکا برآورد کند. این موضوع را می‌توان با نگاهی به اظهارات اخیر اوباما و «جان کری» وزیر دفاع در مورد وضعیت اقتصادی آمریکا بررسی کرد.

این پایگاه اینترنتی می‌افزاید: قدرتی که می‌خواهد در جایگاه رهبری کل دنیا اقدام کند در زمینه اقتصادی، سلامت و بهداشت و نیز رشد بخش‌های فنی که ملاک ارزیابی قدرت واقعی یک کشور محسوب می‌شود، نگرانی‌هایی دارد. آمریکا در افغانستان و عراق به طور جدی با مشکلاتی مواجه شد. آمریکایی‌ها متوجه شده‌اند که دیگر مسئله گسیل نظامیان به کشوری مسلمان ممکن نیست.

آتلانتیکو با بیان این که برخی متحدان منطقه باید به جای آمریکا ایفای نقش کنند، تصریح می‌کند: این در حالی است که ناهمگونی وضعیت در این کشورها ایجاد یک ساختار مشترک را بسیار دشوار نموده و اختلافات سیاسی، ارضی، نژادی و مذهبی بیش از اندازه این بخش را دچار انشقاق کرده است. اتحادیه عرب بی‌وقفه ناتوانی خود را در غلبه بر اختلافات نشان می‌دهد.

فرانسوا ژره پایگاه اینترنتی فرانسوی در پاسخ به این سؤال که «آیا در نهایت موقعیت آمریکا از «ژاندارم جهان» به «ژاندارم منطقه» تنزل خواهد یافت»، عنوان کرد: ژاندارم جهان در عراق و افغانستان مُرد. اندیشه دنیای یک قطبی به پایان رسیده است. رویای نومحافظه‌کاران در مورد ظهور جهانی دمکراسی به شیوه آمریکا پایان تاریخی خود را مشاهده کرد.

وی خاطرنشان می‌کند: اکنون موسسات بین‌المللی چون «صندوق بین‌المللی پول» و «بانک جهانی» ماموریت تنظیم بازار را برعهده دارند. تا زمانی که بحران به پایان نرسیده و اثرات اجتماعی آن از میان نرفته است، دولت‌ها و سازمان‌های مالی بین‌المللی در برزخ بسر خواهند برد. آنها باید به طور مداوم تدابیری را برای جلوگیری از بروز ناآرامی‌های اجتماعی به ویژه در اروپا و نیز رفع اثرات مستقیم بحران بر خاورمیانه اتخاذ کنند.

*وطن امروز:

1131820_232

نامه حسین درخشان به مشایی

حسین درخشان در نامه‌ای به اسفندیار رحیم‌مشایی با تاکید بر اینکه اداره کشور کار امثال وی نیست، از او خواست که این موضوع را درک کند و بداند که وی تنها یک کالای کاملا رسانه‌ای است. به گزارش تسنیم، حسین درخشان، وبلاگ‌نویس مشهور طی نامه‌ای به اسفندیار رحیم‌مشایی، داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری، از کاندیداتوری وی انتقاد کرد و خواستار بازنگری در این اقدام شد. در این نامه خطاب به مشایی آمده است: سلام بر شما. بالاخره وارد انتخاباتی شدید که مدت‌ها ورود به آن را انکار می‌کردید.

احتمال کوچکی که از ۵-۴ سال پیش در محافلی کوچک چرخید و مانند گلوله‌ برفی غلتان از کوه، بزرگ و بزر‌گ‌تر شد و حالا دیگر کسی نمی‌تواند نادیده‌اش بگیرد. انصافا خیلی خوب از ندانم‌کاری بعضی از مخالفان خود بهره بردید و به اینجا رسیدید که نه‌تنها در ایران، بلکه حالا شما را در دنیا هم بشناسند و جالب اینکه به عنوان یک مخالف وضع موجود که تصادفا همزمان دست راست رئیس‌جمهور امروز هم هست. وی در ادامه آورده است: خیلی زود یاد گرفتید که در دنیای امروز چیزی به نام تبلیغ منفی وجود ندارد. یک جمله‌ جوان‌پسند در محفلی کوچک ۱۵-۱۰ نفره می‌گفتید و برخی مخالفانتان آن‌قدر آن را به قصد تخریب شما تکرار می‌کردند که ۱۵-۱۰ میلیون نفر شنونده‌ شما می‌شدند.

با هر موج حمله‌‌ای که علیه شما راه افتاد، هم از دید بسیاری «مظلوم» به نظر آمدید و هم پیام‌‌های مهندسی‌شده‌تان در فاصله گرفتن از وضعیت موجود، بدون یک ریال هزینه به گوش جامعه هدف‌تان رسید و چه خوب می‌دانستید که مظلومیت در کشوری که مردمش پس از نوشیدن آب از مظلوم محبوبشان یاد می‌کنند، به‌طور خودکار باعث محبوبیت می‌شود. درخشان مدعی شده عکس خیلی‌ها، گمان نمی‌کنم که شما مغز متفکر آقای احمدی‌نژاد و محرک او برای بسیاری از قاعده‌شکنی‌های مثبت و منفی‌اش بوده‌اید ادامه داده است‌: ‌راستش برعکس، به نظر من شما آدم آرام‌تر و سازشکارتری از آقای احمدی‌نژاد هستید که در تمام عمرش یک لحظه از جنگیدن، حتی وقتی می‌داند اشتباه می‌کند، نایستاده است.

درخشان، مشایی را یک کالای مردم‌پسند عنوان کرده و در ادامه تصریح کرده است: باید گفت علت نگرانی مخالفان دانای شما هم همین است که می‌دانند چقدر آسان توانسته‌اید خود را بازاریابی کنید. (شاید از این زاویه است که بعضی بزرگان، مخالفان شما را به سکوت تشویق می‌کنند، نه از روی حمایت از شما.) ولی نگرانی من و خیلی‌های دیگر که نه رقیب شماییم و نه مشکل شخصی با شما داریم، زیاد به حمله‌های مد روز ربطی ندارد: داخل این بسته‌‌ به ظاهر مقبول و عوام‌پسند، به‌نام اسفندیار رحیم مشایی، چیست؟

وی آورده است: اظهارنظرهای شما به‌طور آشکار نشانه‌ فرارتان از خواندن و دانستن جدی علوم انسانی و بخصوص پایه‌های فلسفی و تاریخی آن است. هرگز ارجاعی، مستقیم یا غیرمستقیم، به نظرات متفکران علوم انسانی در سخنان شما ندیده‌ام و هرچند می‌توان با بعضی از نظرهایتان در نگاه اول موافق بود، ولی به نظرم این فکرها بیش از اینکه از یک دستگاه منسجم فکری بیرون آمده باشند، جمله‌هایی کم‌سوادپسندانه و بازاریابانه‌اند؛ نه تلاش‌های فکری صادقانه‌ای برای فهم بهتر

و- شاید- حل بعضی از مشکلات. درخشان در پایان عنوان کرده است: شما یک کالای کاملا رسانه‌ای هستید. شما نشانه‌‌ای توخالی هستید که تنها با حملات مخالفان‌تان و- به شکلی کنایه‌آمیز- تماما به دست آنها ساخته‌ شده‌اید. شما واقعا از «هیچ» به نامزدی ریاست‌جمهوری ایران رسیدید. شاید به درد بعضی از مسؤولیت‌های کوچک بخورید، ولی اداره‌ کشوری در وضعیت حساس جنگ اقتصادی مثل ایران واقعا کار کسی مثل شما نیست. امیدوارم این را درک کنید.

تاج‌زاده؛ از تحریم انتخابات تا حمایت از کاندیدای خاص

مصطفی تاج‌زاده، عضو دوزیست و افراطی احزاب منحله مشارکت و مجاهدین انقلاب، در نامه‌ها و پیام‌های پیاپی که از زندان به بیرون می‌فرستد، تناقضات آشکاری دارد. از جمله ابتدا تنها خاتمی را گزینه اصلاحات معرفی می‌کند و سپس انتخابات را تحریم می‌کند و در آخر از کاندیدایی خاص حمایت می‌کند. به گزارش موسسه راهبردی دیده‌بان، مصطفی تاج‌زاده که به عنوان یکی از فرماندهان خیابانی آشوبگران در فتنه ۱۸ تیر ۱۳۷۸ و همچنین اغتشاشگران فتنه سال ۸۸ معروف است در نامه‌های پیاپی که از زندان به بیرون می‌فرستد تناقضات فاحش و بزرگی دارد.

عنصر دوزیست احزاب منحله و غیرقانونی مشارکت و مجاهدین در اسفندماه سال گذشته طی پیامی که مخاطبش اصحاب فتنه بودند از محمد خاتمی به عنوان تنها گزینه این جریان نام می‌برد و تنها راه‌حل به زعم وی خروج از بحران را حضور همه‌جانبه با محوریت خاتمی می‌داند. ماجرا اما زمانی جالب می‌شود که تاج‌زاده که گفته بود باید در صورت عدم حضور خاتمی انتخابات را تحریم کرد، طی پیامش حمایت همه‌جانبه خود از کاندیدایی که در دقیقه ۹۰ ثبت‌نام کرد را اعلام کرده است و از همه گروهک‌های ضدانقلاب و مطرود امام و انقلاب خواسته انتخابات را تحریم نکرده و به کاندیدای خاص رای دهند. وی در این پیام ضمن خط‌دهی به اصحاب فتنه مبنی بر راه‌اندازی دوباره سازمان‌های اغتشاش و آشوب از آنان می‌خواهد برای رای‌آوری بیشتر وی تلاش و کوشش کنند.

*آرمان:

1131822_796

احتمال کناره گیری حداد عادل

شنیده شد که احتمال کناره گیری حداد عادل از انتخابات ریاست جمهوری شدت گرفته است. اخبار محرمانه نوشت؛ بعضی از اخبار مطرح در محافل سیاسی حاکی از آن است که با کاندیداتوری هاشمی و ضرورت وحدت کاندیداهای اصولگرا درخواست حداد عادل برای کناره گیری به سود قالیباف شدت گرفته است. این خبرها حاکی از آنست که احتمال کاندیداتوری او برای ریاست مجلس وجود دارد.اوایل خرداد تکلیف ریاست مجلس هم مشخص خواهد شد.

نظرسنجی‌های جدید انتخاباتی

شنیده شد که در تازه ترین نظرسنجی تلفنی که هفته گذشته انجام شده، به بررسی دیدگاه شهروندان تهرانی درباره یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخته شده است. جهان نوشت؛ نزدیک به ۶۰ درصد پاسخگویان بیان داشته‌اند که قطعاً در انتخابات شرکت خواهند کرد. این در حالی است که ۵/۲۸ درصد پاسخگویان نسبت به شرکت خود در انتخابات تردید داشته یا اینکه هنوز تصمیم نگرفته اند. از نظر حدود ۴۷ درصد پاسخگویان اکثر مردم در انتخابات شرکت می‌کنند. ۴/۱۴ درصد اظهار کرده‌اند مردم کم و بیش شرکت می‌کنند و از نظر ۳/۹ درصد آنان تعداد کمی از مردم در انتخابات شرکت می‌کنند. ۲۸ درصد نیز پاسخ نمی‌دانم به این پرسش داده اند.

ممنوعیت حضور کاندیداها در مراسم اعتکاف

شنیده شد که معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به فعالیت جریانهای معنویت گرا در طول مراسم اعتکاف هشدار داد. مهر نوشت؛ حجت الاسلام روحانی‌نژاد درباره مراسم اعتکاف با اشاره به بحث انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری گفت: از آنجا که ملت ایران در آستانه خلق حماسه سیاسی و برگزاری انتخابات شوراها و یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند، توصیه می‌کنیم کاندیداها در طول برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد جهت تبلیغ حضور نداشته باشند و عزیزان مسئول در مساجد مانع برخی بداخلاقی‌های انتخاباتی شوند تا خلوت معتکفین به هم نخورد. وی تأکید کرد: ورود کاندیداها در طول برگزاری مراسم اعتکاف نیز ممنوع است.

بزرگداشت شیخ بهایی با ۲۸ روز تاخیر

شنیده شد که سازمان میراث فرهنگی به دنبال برگزاری همایش‌ها و بزرگداشت‌های متعدد بزرگداشتی را برای شیخ بهایی با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد کرد. مهر نوشت؛ روز سوم اردیبهشت در تقویم ایرانیان روز بزرگداشت شیخ بهایی نامگذاری شده است اما سازمان میراث فرهنگی به دنبال برگزاری همایش‌ها و بزرگداشت‌های متعدد این بار و پس از برگزاری بزرگداشت فردوسی حکیم در روز ۲۵ اردیبهشت ماه، قصد دارد تا روز ۳۱ اردیبهشت(امروز) بزرگداشتی را نیز برای شیخ بهایی برگزار کند منتها با ۲۸ روز تاخیر! سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد که همایش بزرگداشت شیخ بهایی ۳۱اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ الی ۱۹ در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

زاکانی دریافت کمک میلیاردی را تکذیب کرد

شنیده شد که علیرضا زاکانی، داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری و صاحب امتیاز نشریه «پنجره» دریافت مبلغ بیش از یک میلیارد تومان در سال‌های ۹۰ و ۹۱ از سازمان تبلیغات اسلامی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در این نشریه را تکذیب کرد. تابناک نوشت؛ زاکانی در نشست خبری روز یکشنبه خود درباره دریافت بیش از یک‌میلیارد تومان گفت: ما هیچ وقت چنین مبلغی نگرفته‌ایم؛ اگر اسنادی دارید، حتماً این اسناد را منتشر کنید. وی ادامه داد: نکته‌‌ای که وجود دارد، این است که سازمان تبلیغات اسلامی مثل خیلی از جاهای دیگر با ما قرارداد دارد و مابه‌ازای این قرارداد از ما نشریه خریداری می‌کند. نه تنها سازمان تبلیغات بلکه بسیاری از جاهای دیگر از ما نشریه خریداری می‌کنند و قرارداد دارند.

دیدار عارف با هاشمی تکذیب شد

شنیده شد که روابط عمومی محمدرضا عارف دیدار وی با هاشمی رفسنجانی را تکذیب کرد. ایسنا نوشت؛روابط عمومی محمدرضا عارف درباره برخی اخبار منتشرشده مبنی بر دیدار محمدرضا عارف و برخی دیگر از چهره‌های اصلاح‌طلب در یکشنبه شب با آیت‌ا… هاشمی،رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: این خبر را تکذیب می‌کنیم و چنین نشستی میان آقای عارف و برخی دیگر از چهره‌ها با آقای‌هاشمی رفسنجانی برگزار نشده است.

اولین سفر انتخاباتی هاشمی به کجاست؟

شنیده شد که آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی، کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر قهرمان به استان خوزستان سفر خواهد کرد. بهار نیوز نوشت؛ رئیس ستاد جوانان اصلاح‌طلب رفسنجانی در خوزستان با اعلام مطلب فوق گفت: از تمامی علاقه‌مندان به همکاری با ستاد جوانان ایشان دعوت می‌کنیم تا با حضور در ستادهای ایشان شرایط خلق حماسه سیاسی و با روی کار آمدن ایشان حماسه اقتصادی را فراهم کنند. وی از جوانان علاقه‌مند به همکاری و ارتباط گیری با ستادهای آیت‌ا… هاشمی دعوت کرد تا با حضور در ستادهای ایشان در موعد قانونی تبلیغات ستادهای این کاندیدای محترم ریاست‌جمهوری را پرشور و حرارت کنند.

۶ روزنامه تذکر گرفتند

شنیده شد که هیات نظارت بر مطبوعات ضمن اعلام موافقت اصولی با فعالیت خبرگزاری دفاع مقدس، به ۶ روزنامه تذکر داد. فعالیت نخستین خبرگزاری اختصاصی «دفاع مقدس» در آستانه سوم خرداد، روز مقاومت، ایثار و پیروزی و سالروز فتح خرمشهر در جلسه مورخ ۳۰/۲/۹۲ هیات نظارت بر مطبوعات مورد موافقت اصولی این هیات قرار گرفت.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، صاحب امتیاز و کاوه اشتهاردی، مدیر مسئولی این خبرگزاری را به عهده دارد. در این جلسه همچنین گزارش عملکرد محتوایی شماری از نشریات مطرح و پس از بررسی مقرر شد به روزنامه‌های «بهار»، «تابناک»، «حزب ا…»، «شهروند»، «کیهان»، «وطن امروز» و فصلنامه «زنده‌رود» به دلیل تخلف از ماده ۶ قانون مطبوعات تذکر داده شود.

*خراسان:

1131821_688

نامه وزیر ارشاد درباره نحوه ورود بازی های رایانه ای به کشور

بر اساس نامه ای که اخیرا سید محمد حسینی وزیر ارشاد به نهادهای مرتبط با واردات کالا نوشته، از آنها خواسته است واردات و ترخیص بازی‌های رایانه ای صرفا با ارائه مجوز صادره از سوی بنیاد ملی بازی های رایانه ای وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکانپذیر باشد. بر این اساس، مقرر شده ترخیص بازی های رایانه ای بعد از این نیازی به مجوز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نداشته باشد.

همکاری دولت و شهرداری در تبدیل فضای سبز به مسکونی

بر اساس نامه ای که اخیرا از سوی قوه مجریه به شهردار تهران ابلاغ شده، مسئولان دولتی ضمن تایید اقدامات کمیسیون ماده ۵ شهرداری مبنی بر تغییر کاربری بخشی از اراضی دارآباد تهران از فضای سبز به مسکونی، مجوز ساخت ۶ بلوک ساختمانی که هر کدام می توانند تا ۱۰ طبقه ارتفاع داشته باشند را صادر و به دستگاههای مربوطه ابلاغ کرده اند.

*تهران امروز:

1131823_525

ایرادی در شورای نگهبان باشد، رهبری وارد می‌شود

محمد بیاتیان نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایسناگفت: تکثر کاندیداها در شوراهای شهر و روستا در اقصی نقاط کشور و همچنین تکثر کاندیداها در انتخابات ریاست‌جمهوری خالق حماسه و نشاط سیاسی است.بیاتیان با اشاره به احتمال رد صلاحیت کاندیداهای برخی از جریان‌های سیاسی گفت: بر اساس شنیده‌ها نباید عمل کرد. قدری انتظار تا روز سه‌شنبه مشخص خواهد کرد که کاندیداهای تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان چه افرادی هستند و اگر ایرادی به کار این شورا باشد رهبری همچون دوره‌های قبل وارد خواهند شد و با رویکرد حضور همه سلایق در انتخابات عمل خواهند کرد.

به قدرت رساندن افراد ضد خود!

عباس سلیمی‌نمین در مراسم رونمایی از کتاب ۴۰ شاخص به گزارش فارس، گفت: احمدی‌نژاد با اقداماتی که انجام داده بستری برای به قدرت رساندن نیروهای ضد خود فراهم کرده است و این نشانه بی‌توجهی جامعه به نقش‌هاست. جامعه کم سختی نکشید تا به مسیر اصولگرایی بازگردد. امروز شاهد این معنا هستیم که بستر را در سویی قرار داده که جامعه از بسیاری از موارد روی برگردانده است.مسائل باید تک تک شفاف شود.وی با یاد آوری نوع ورود رحیمی به دولت گفت: رحیمی با دادن اطلاعات شتابزده درباره بیمه و بانک وارد دولت شد، کار شتابزده‌ای در برابر فساد بود. ارائه اطلاعات غلط باعث تمسخر می‌شود.

دو قطبی دولت سازندگی و احمدی‌نژاد تصنعی است

عماد افروغ استاد دانشگاه گفت: بین دولت سازندگی و دولت مستقر در سیاست‌های پراگماتیستی و عمل‌گرایانه و بی‌توجهی به مشورت تفاوتی ندیده‌ام و این قطبیت را تصنعی می‌دانم.وی در گفت وگو با خبرآنلاین در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید تعدد نامزد‌ها در عرصه انتخابات به نفع فضای سیاسی کشور است یا حضور نامزدهای جدی و محدود که رقابت نزدیکی دارند، گفت: مهم تعداد نیست، چرا‌که حتی در نظام حزبی نیز باید جریانات و اشخاص حاضر در صحنه، معرف سلایق مختلف و بالفعل جامعه باشند و واقعیت طیف‌گونه جامعه را بازتاب دهند.این نماینده سابق مجلس هفتم گفت: جامعه ما نه خصلت قطبی‌شد‌گی اقتصادی سرمایه‌داری و نه قطبی شد‌گی سیاسی نظام‌های سوسیالیستی را دارد. اگر امروز جلوی واقعیت طیف گونه جامعه را بگیریم، جامعه را با بحران عقلانیت و بی‌توجهی به شرایط و واقعیت اجتماعی مواجه ساخته‌ایم.

کاردانی، معیار رئیس‌جمهور عاشق

محمد خوش‌چهره نماینده پیشین مجلس در گفت‌وگو با فردانیوز گفت: اسفندماه سال گذشته، در مصاحبه‌ای راجع به نیامدن خودم به عرصه انتخابات اشاره کردم که من کاندیداتوری خودم را تکذیب می‌کنم و در آنجا مطلبی که بخشی از آن مزاح و بخشی واقعیت بود را مطرح کردم که در این شرایط هر کسی بیاید یا دیوانه است یا عاشق! دیوانه به این مفهوم که عمق مشکلات و مسائل را درک نکرده است که آمده و عاشق به این معنا که اگر فرد کاردانی برای کمک به نظام و انقلاب و در حقیقت با معیار رضایت خداوند متعال بیاید، ما باید اینها را تشویق کنیم.

عدم توجه اصولگرایان به نظرسنجی‌ها باعث حذف آنها خواهد شد

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم در گفت‌وگو با زندگی نیوز، با اشاره به آرایش سیاسی در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، گفت: به نظر من انتخابات به سمت سه قطبی شدن پیش می‌رود و دو قطبی کردن انتخابات به معنای محدود کردن حق انتخاب مردم است. در حال حاضر با توجه به شرایط خاص و مشکلاتی که وجود دارد، اگر انتخابات به سمت سه قطبی شدن پیش رود بیشتر به واقعیت درونی کشور نزدیک است.

وی با اشاره به‌جو‌سازی رسانه‌های دولتی برای تایید صلاحیت مشایی و دریافت حکم حکومتی از مقام معظم رهبری، عنوان داشت: به نظر من تیم دولت در انتخابات حضور خواهد داشت و تمامی تلاش خود را خواهد کرد که حضور پیدا کند، تایید صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت مشایی بر عهده شورای نگهبان است اما با توجه به لشکر کشی دولت برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری که در طول تاریخ انتخابات بی‌سابقه بوده است، هم‌‌اکنون حدود نیمی از کابینه دولت در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند و این موضوع به معنای حضور آنها در عرصه انتخابات است.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: از دیگر سو طیفی با محوریت هاشمی رفسنجانی در انتخابات حضور دارند که اصلاح‌طلبان نیز دنباله رو وی به شمار می‌روند، همچنین طیف دیگر انتخابات اصولگرایان هستند؛ در چنین شرایطی اگر اصولگرایان بتوانند بر اساس نظرسنجی و نه بر اساس حل و عقد به وحدت برسند می‌توانند جایگاه خود را به عنوان یکی از اضلاع انتخابات حفظ کنند.

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: تنها راه پیش رو این است که اصولگرایان به ملاکی تحت عنوان نظرسنجی توجهی داشته باشند و بر این اساس بتوانند به‌عنوان یکی از اضلاع اصلی انتخابات مطرح شوند اما اگر اصولگرایان این کار را انجام ندهند امکان حذف آنها وجود دارد.این کارشناس مسائل سیاسی در پایان با اشاره به ویژگی‌های محمد باقر قالیباف به عنوان محور وحدت اصولگرایان، گفت: قالیباف شخصی است که دارای یکسری شاخص‌هاست و این شاخص‌ها توانسته است در نظرسنجی‌ها خود را نشان دهد. به این ترتیب اگر شرایط بر اساس این شاخص‌ها شکل گیرد، قالیباف کاندیدای اصلی و مطرح جریان اصولگرایی به شمار می‌رود اما ورود یکسری شاخص‌های دیگر در این رابطه، به‌جایگاه اصولگرایان لطمه خواهد زد.

مشایی، احمدی‌نژاد را به بیراهه برد

محمدحسین صفار هرندی در نشست بسیج اساتید استان اصفهان با بیان اینکه انتظار فتنه انتظاری طبیعی است، گفت: البته باید توجه داشته باشیم که بر اساس تجاربی که از فتنه ۸۸ به دست آمد دشمن دیگر نمی‌تواند از معابر قبلی خود عبور کند و این دشمنان به ساماندهی شبکه‌های اجتماعی امیدوارند که موفق نخواهند بود.

به گزارش مشرق،وی در پاسخ‌به سوال یکی از حضار درخصوص سابقه اسفندیار رحیم‌مشایی و سابقه حضور پر رنگ وی در دولت، بیان کرد: آنچه در سابقه کاری وی مشاهده می‌شود بیانگر رفتارهای ناملموس وی با آرمان‌های انقلاب است و هر چه سابقه کاری وی را مورد بررسی قرار می‌دهیم می‌بینیم که بارها برای دریافت پست‌های مختلف رد صلاحیت شده و با استفاده از افراد نفوذی در وزارت‌خانه‌ها و جاهای دیگر به جایگاهی رسیده است.

وی اضافه کرد: محمود احمدی‌نژاد نیز تا قبل از ارتباط با رحیم‌مشایی فردی انقلابی و پایبند به تمام آرمان‌های دینی و انقلابی بود ولی با ورود این شخص به دولت و اعمال نفوذی که رحیم‌مشایی روی احمدی‌نژاد پیدا کرد توانست رئیس‌جمهور فعلی ایران را شیفته خود کند و این در حالی بود که بسیاری از دولتمردان نسبت به این رفتار احمدی‌نژاد اعتراض خود را اعلام کردند.وی برجسته‌ترین اقدام انحرافی در دولت دهم را تبدیل احمدی‌نژاد ولایت‌مدار به احمدی‌نژاد پیرو رحیم‌مشایی اعلام کرد و افزود: مشایی با اقدامات خود رئیس‌جمهور کنونی ایران را با تمام عقبه‌های دینی، مذهبی، انقلابی و ارزشی دور کرده و با تمام نیرو به حوزه‌های ثروت و قدرت نفوذ یافته است.

*جمهوری:

1131830_974

  از سرگیری مجدد جلسات بصیرتی جهت جمع آوری رای برای فردی خاصجهت دهی افکار حاضران برای رأی دادن به فردی خاص

با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، بار دیگر جلسات بصیرتی برای آقایان و بانوان، در مساجد شهرستان سمنان، از سرگرفته شده است و برگزار کنندگان این جلسات که از چهره‌های شناخته شده این شهر هستند، به جهت دهی افکار حاضران برای رأی دادن به فردی خاص تلاش می‌کنند.

یکی از شرکت کنندگان در این جلسات می‌گوید: چهار سال پیش خودم از زبان یکی از همین سخنرانان شنیدم که رأی دادن احمدی نژاد را خواسته بزرگان انقلاب می‌دانست. فرد دیگری نیز می‌گوید: نتیجه چنین جلساتی این بود که ۸ سال کشور را گرفتار مشکلات اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نمود و اکنون این افراد چگونه می‌خواهند از زیر بار پذیرش مسئولیت آنچه در ۸ سال گذشته بر سر مردم آورده اند، شانه خالی کنند؟

انتقاد امارات از اظهارات معاون وزیر خارجه ایران درباره بحرین

وزیر خارجه امارات از اظهارات اخیر معاون عربی – آفریقایی وزیر خارجه ایران درباره حوادث بحرین، به شدت انتقاد کرد. به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، “عبدالله بن زاید آل نهیان” در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه استرالیا در ابوظبی گفت: مقامات ایران، درک درستی از نحوه تعامل با همسایه‌ها را ندارند.

من درک می‌کنم که ایران درحال سپری کردن انتخابات است اما همچنان درحال فرافکنی و منتقل کردن مشکلات داخلی‌اش به دیگر کشورهاست. وزیر خارجه امارات اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران باید در شیوه و رفتارش در تعامل با همسایگانش تجدیدنظر کند. شیوه فعلی رفتار ایران با همسایگانش، رفتار همجواری یا اسلامی نیست. این انتقاد امارات از اظهارات اخیر حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران است.

او به تازگی از ادامه سرکوب دولتی اعتراضات در بحرین و حمله نیروهای امنیتی این کشور به منزل عیسی قاسم، روحانی شیعه و از رهبران معترضین در این کشور به شدت انتقاد و درباره تبعات چنین رفتارهایی، هشدار داده بود. دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس هم اظهارات اخیر معاون وزیر خارجه ایران درباره بحرین را “تهدید بزرگ و خطرناک” توصیف کرد.

در بیانیه عبداللطیف الزیانی دبیرکل “بحرینی” شورای همکاری خلیج فارس آمده است: “اظهارات حسین امیرعبداللهیان درباه بحرین، دخالت غیرقابل قبول و توهین آمیز در امور داخلی پادشاهی بحرین و امور شهروندانش است.” دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، هیچ سخنی از کشتار مردم بحرین توسط آل خلیفه نگفته و دخالت نظامیان سعودی در بحرین و یورش آنها به خانه شیخ عیسی قاسم را نیز محکوم نکرده است.

تکذیب ورود دام آلوده از کشور آذربایجان

در پی چاپ مطلبی درباره ورود دامهای آلوده از کشور آذربایجان به استان اردبیل روز یکشنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه ۹۲ در ستون جهت اطلاع جامعه و جلوگیری از تشویش اذهان عمومی طبق قانون مطبوعات جوابیه مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد: “اولاً براساس بررسی‌های بعمل آمده و گزارش گیری از نهادها و دستگاههای اجرائی مرتبط، هیچگونه مستنداتی مبنی بر ورود دام آلوده از کشور جمهوری آذربایجان گزارش نگردیده است لیکن دامپزشکی استان با تعامل و همکاری دستگاههای اجرائی مرتبط آمادگی خود را جهت بررسی مستندات احتمالی اعلام می‌نماید علیرغم اینکه با توجه به عدم ذکر منبع خبر، خبر درج شده صحت نداشته و خلاف واقع است.

ثانیاً درحال حاضر در سطح استان ۲ باب کشتارگاه صنعتی دام و ۱۰ باب کشتارگاه سنتی وجود دارد که کاملاً تحت نظارت دامپزشکی فعالیت می‌نماید و تمام دامهای مصرفی استان در این کشتارگاهها و زیر نظر متخصصین و بازرسین صحی گوشت کشتار شده و وارد بازار مصرف می‌شود و غیر از این کشتارگاهها، هیچگونه کشتارگاهی که به صورت غیرمجاز فعالیت نماید وجود ندارد در این راستا لازم است اطلاع رسانی شود که فرآیند کشتار دام طی چندین مرحله عملیات بازرسی انجام شده که بازرسی قبل، حین و بعد ازکشتار از مهمترین مراحل آن است.”

Share