امام جمعه موقت رشت: مردم در انتخاب اعضای شوراها دقت کنند

به گزارش دیارمیرزا  حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به دیدار اخیر مردم گیلان با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: ایشان در این دیدار فضایل ماه رجب را بیان فرمودند. وی با بیان اینکه ماه رجب دارای چند ویژگی ‌است، افزود: مبعث پیامبر (ص)، میلاد امام علی (ع) و امام […]

به گزارش دیارمیرزا  حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به دیدار اخیر مردم گیلان با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: ایشان در این دیدار فضایل ماه رجب را بیان فرمودند.

وی با بیان اینکه ماه رجب دارای چند ویژگی ‌است، افزود: مبعث پیامبر (ص)، میلاد امام علی (ع) و امام جواد (ع) در ماه رجب است.

خطیب موقت رشت ایام اعتکاف را از ویژگی های دیگر ماه رجب عنوان کرد و گفت: اعتکاف یکی از سنت‌های بشریت در طول تاریخ بوده است.

وی مکان اعتکاف را در مساجد ذکر کرد و یادآور شد: فلسفه اعتکاف برای این است که انسان به خود بیاید و به مسایل نگاه معنوی داشته باشد.

شفیعی‌زاده آمادگی برای رسیدن به ماه مبارک رمضان را از دیگر فلسفه اعتکاف نام برد و تصریح کرد: انسان باید روزه بگیرد و در مسجد همراه با نماز و دعا و راز و نیاز باشد.

وی با بیان اینکه اعتکاف تنها ویژه مسلمانان نیست، خاطرنشان کرد: اعتکاف در تمام ادیان آسمانی و توحیدی وجود داشته است.

امام جمعه موقت رشت ادامه داد: پیامبر (ص) در تمام سال‌ها در ماه مبارک رمضان یک دهه معتکف می‌شد و این امر باید برای مسئولان درس باشد.

وی با تصریح بر اینکه حاکمان اسلامی نیاز به خودسازی دارند، گفت: پس از انقلاب اسلامی استقبال بسیاری از اعتکاف شده است.

شفیعی‌زاده در ادامه به روز جهانی ارتباطات اشاره کرد و افزود: امروزه بسیاری از امور در ارتباطات برای مردم آسان شده است.خبرگزاری فارس: مردم در انتخاب اعضای شوراها دقت کنند

وی با اشاره به حوادث سوریه اذعان کرد: امروز روزنه‌های پیروزی در مقاومت سوریه دیده می‌شود که نشان می‌دهد دشمنان به اهداف خود نرسیده‌اند.

خطیب موقت رشت به برگزاری انتخابات اشاره کرد و متذکر شد: حضور گسترده مردم در انتخابات حماسه سیاسی را خلق می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم به تکلیف خود عمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: مسئله شوراها نباید تحت‌الشعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار گیرد.

شفیعی‌زاده با تصریح بر اینکه شورای آینده شهر رشت باید اعاده حیثیت کنند، اذعان کرد: رفتار اعضای شورای شهر رشت موجب انحلال آن شد و باید این آسیب و بی‌حیثیتی با انتخاب دقیق و هوشمندانه جبران شود.

وی اضافه کرد: مردم به گونه‌ای رای دهند که حجت شرعی داشته باشند و در انتخاب اعضای شورا دقت لازم را داشته باشند.

خطیب موقت رشت ولایت‌مداری، انقلابی بودن، تعهد و تخصص را از جمله ویژگی‌های نامزدهای انتخابات شورا دانست و دقت در این زمینه را مورد تاکید مردم قرار داد.

امام جمعه موقت رشت نبود دستگاه قوی نظارتی را از موارد مهم در انحلال شورای این شهر نام برد و خاطرنشان کرد: باید ساز و کاری برای شوراها در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه راهبردهای نظام در انتخابات مشخص است، یادآور شد: عمل به قانون و امید دادن مردم از جمله موارد مهم در انتخابات است.

Share