دکتر کامران باقری لنکرانی در مسجد فاطمه زهرا"س" رشت :

موافق اجرای فازدوم هدفمندی یارانه ها نیستم + حاشیه های مراسم

به گزارش دیار میرزا  کامران باقری لنکرانی عصر امروز در مسجد فاطمه (س) در جمع مردم این شهر انسان را  دارای دو بعدی فردی و اجتماعی دانست و اظهار کرد: انسان در زندگی اجتماعی احساس به عبودیت را درک می‌کند و به عبادت حق تعالی نیاز دارد. وی روزمرگی را موجب کدورت روح خواند و […]

به گزارش دیار میرزا  کامران باقری لنکرانی عصر امروز در مسجد فاطمه (س) در جمع مردم این شهر انسان را  دارای دو بعدی فردی و اجتماعی دانست و اظهار کرد: انسان در زندگی اجتماعی احساس به عبودیت را درک می‌کند و به عبادت حق تعالی نیاز دارد.
وی روزمرگی را موجب کدورت روح خواند و افزود: کدورت روح در محضر حق تعالی پاک می‌شود. باقری لنکرانی با اشاره به اینکه عبادت تنها در عرصه فردی نیست، تصریح کرد: عرصه اجتماعی نیز باید محل عبادت و خداطلبی باشد.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و علوم پزشکی به تشکل‌های متعدد در کشور اشاره کرد و گفت: تشکل مطلوب اسلامی به دنبال گفتمان‌سازی است و می‌خواهد گفتمان اسلامی و صحیح را بیان کند.وی با تاکید براینکه قدرت‌طلبی اصل نیست، بیان کرد: ارزش مسئولیت به مدیریت تفکر دینی است و مسئولیت را عبادت تلقی می‌کنیم.باقری لنکرانی فعالیت جبهه پایداری را با راهنمایی علما عنوان کرد و یادآور شد: تمام فعالیت‌ها باید طبق معیار، شاخص و اصول باشد.
عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه مدت ۱۹ ماه از فعالیت این تشکل می‌گذرد، اظهار کرد: نگاه مومنانه باید در عرصه مدیریت ترویج داده شود.وی ادامه داد: هر جا در اداره کشور با بحران مواجه شدیم به دلیل فراموشی از نگاه مومنانه بوده است.باقری لنکرانی پیروزی در جنگ و عرصه بین‌المللی را به دلیل برتری نگاه مومنانه در کشور توصیف کرد.

*تور تهران گردی یک مدل از برگزاری  جلسه‌ها است

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه جلسه‌های متعددی از بدو ایجاد این جبهه برای تبیین برنامه‌ها برگزار شده است، بیان کرد: تور تهران گردی توسط برخی از افراد نیز یک مدل از برگزاری جلسه‌ها است.وی بر نگاه مومنانه در عرصه پیشرفت تاکید کرد و افزود: می‌گویند عده‌ای مدت ۹ سال است ستاد تشکیل داده‌اند و شما تازه آمدید اما بدانند ما به نصرت خداوند امید داریم.
باقری لنکرانی با بیان اینکه نصرت الهی به زیادی نفرات نیست، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم حضور ما در انتخابات ریاست جمهوری مومنانه و خالصانه باشد.

*برنامه دولت یازدهم تدوین شده است

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی اداره کشور را نیازمند تدبیر و برنامه دانست و تصریح کرد: تعداد ۴۰ نفر از صاحب‌نظران و نخبگان کشور در تدوین برنامه آینده دولت با بنده همکاری کردند و برنامه دولت یازدهم تدوین شده است.
وی به گلوگاه‌های مشکلات کشور در بخش‌های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: کشاورزی در ایران یک سنت قدیمی بوده و افراد بسیاری اکنون در این بخش شاغل هستند.
باقری لنکرانی مدیریت آب را از جمله گلوگاه‌هایی عنوان کرد که برای آن طراحی انجام شده است و گفت: تلاش کردیم با برنامه در عرصه انتخابات ورود کنیم و اگر منفعتی حاصل می‌شود، برای نظام باشد.
DSC_0859وی جهت گیری های مختلف را دلیل جدا شدن تشکل های مختلف از هم عنوان نمود و افزود: آن تشکل مطلوب است که در آن قدرتنمایی وجود نداشته باشد.در تشکلها نباید به هر قیمتی به خواسته ها رسید.در جبهه پایداری افتخار ما این است که زیر نظر شورای فقاهتی فعالیت می کنیم .

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به صحبت مرحوم آیت الله خوشوقت اشاره نمود که ایشان به اعضای جبهه پایداری فرموده بود: اگر شما جبهه پایداری هستید باید تا سر دار بر سر حرف حق پایدای کنید.

وی به شیوه های مختلف و نگاه های مختلف در عرصه انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: عده ای ۹ سال است ستاد زده و عده ای می گویند رأی بالایی دارد و تور تهران گردی و… برگزار می کند یک مدل هم مدلی است که ما در جبهه پایداری بحث کردیم. ما قبول نداریم که با نگاه مومنانه نمی شود کشور را اداره کرد.برعکس هرجا کشور به بحران رسیده است به علت نداشتن نگاه مومنانه بوده است.

رهبر معظم انقلاب فرمودند ما دچار سکولاریسم پنهان شده ایم گروهی مومنند اما در عمل این مقام را جدا از دین و اعتقادات دینی می دانند.

وزیر دولت نهم افزود: ما اگر در مواقعی با افرادی هم زاد نبودیم به خاطر غرود و تبختر نبود بلکه دلیل آن این است که تصور می کنند مومنانه عمل کردن در امور کشور اشتباه است. هر کس در این عرصه متکبر باشد به زمین خواهد خورد. شاید دیر اتفاق افتاد ولی حتماً رخ خواهد داد و این وعده خداست.

وی با اشاره به لزوم  ریشه یابی در بحث کمبودهای کشور افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کردند در حماسه جای لابی گری نیست. حماسه شفافیت می خواهد، حماسه شجاعت می خواهد.

لنکرانی در پاسخ به سوالی در زمینه برخورد با فساد اقتصادی  گفت: موضوع فصاد اقتصادی بیش از آنکه خارج از دولت باشد ریشه در داخل دولت دارد. وی تعریف راهکارها و ساختارهای صحیح مانند دولت الکترونیک و… را از زمینه های برچیده شدن فساد اقتصادی دانست.

وی همچنین در زمینه برخی اظهار نظرهای دولت در زمینه هایی مانند چاوز و یاران امام زمان و… گفت: از دولت خواهش می کنیم در عرصه هایی مثل نظریه پردازی دینی که به دولت مربوط نمی شود وارد نشود.

*رئیس جمهور آینده برای چالش‌های اقتصادی باید چاره‌اندیشی کند

وی اظهار کرد: امروز در عرصه اقتصادی در سطح کشور با چالش‌هایی مانند تورم، کاهش قدرت خرید و … مواجه هستیم که برای برون‌رفت از این اوضاع رئیس جمهور آینده باید چاره‌ای اساسی بیندیشد.

عضو جبهه پایداری با بیان اینکه وابستگی درآمد اصلی دولت به نفت بر اقتصاد کلی کشور تاثیر گذاشته است، افزود: یکی از مطالبات مردم از رئیس جمهور آینده، ارائه راهکارها برای برون‌رفت از چالش‌های به وجود آمده در این عرصه است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که به نوعی خرج‌های بزرگ دولت عمدتاً از منابع نفتی تامین می‌شود، طبیعی است هر نوسانی در قیمت نفت نقطه آسیب‌پذیر بر کل اقتصاد و ارزش پولی تاثیرگذار است.

وی با اشاره به وجود اظهار نظرهای مختلف در این زمینه، ادامه داد: برخی از مسئولان اقدام‌های اخیر دولت را بدون در نظر گرفتن اثر تحریم‌ها و ریشه اصلی چالش‌های اقتصادی کشور دانسته‌اند و مشکل را به نبود مدیریت پولی و مالی دولت مربوط می‌دانند.

باقری‌لنکرانی، تلاش سریع برای کاهش وابستگی به نفت و کم کردن مخارج از بودجه عمومی و توجه به رفاه اجتماعی را از جمله راهکارهایی برای برون‌رفت از چالش اقتصادی خواند.

وی افزود: مشکل اقتصادی کشور به صورت یک بیماری مزمن قدیمی تبدیل شده که برای درمان آن ابتدا باید ریشه‌ها شناخته شود.

عضو جبهه پایداری، جلوگیری از صرف بودجه‌های بدون اولویت و کم‌توجهی به بهورزی را از جمله آفت‌های قدیمی اقتصاد ایران نام برد و اذعان کرد: اجرای پروژه‌های اولویت‌دار در این عرصه تاثیرگذار است.

*وجود زمینه‌های فساد تعادل بازار را برهم زده است

وی به بحث ویژه‌خواران اشاره کرد و یادآور شد: برای مبارزه با چالش‌های اقتصادی در نظر گرفتن افراد سودجو و وجود زمینه‌های فسادی که موجب بر هم زدن معادلات بازار می‌شود مغفول مانده است.

باقری‌لنکرانی، بر ضرورت توجه به تحول بانک‌ها تاکید کرد و گفت: نقش بانک‌ها در حفظ ارزش پولی کشور بسیار موثر است زیرا بانک‌ها با اثر گذاشتن روی کاهش پایه پولی کشور می‌توانند اثرات افزایش نقدینگی را چند برابر کنند، بنابراین هر گونه تلاش برای کاهش پایه پولی باید به نوعی با اصلاح نظام بانکی همراه باشد.

وی تصریح کرد: باید از بانک‌ها به عنوان ابزاری برای کسب منافع ملی سود برد که این امر نیز مغفول واقع شده است.

وزیر اسبق بهداشت، با بیان اینکه بی‌توجهی به این ریشه‌ها اقتصاد کشور را ضعیف کرده است، خاطرنشان کرد: زمانی در کشور حرکت‌های امیدوار کننده‌ای مانند افزایش تولید خودرو اتفاق می‌افتد اما بعد با کمی بررسی در می‌یابیم که در افزایش تولید بنزین برای تامین این خودروها حرکتی صورت نگرفته است که حرکاتی اینگونه موجب به وجود آمدن نقاط آسیب‌پذیر در بدنه اقتصاد کشور می‌شود.

*برخی برای پست گرفتن از رئیس جمهور آینده شرط کناره‌گیری از انتخابات را گذاشته‌اند

وی به بحث تعدد کاندیداها در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و متذکر شد: این یک اتفاق تازه در تاریخ سیاسی کشور است که از دو بعد اهمیت دارد.

باقری‌لنکرانی، اضافه کرد: بعد نخست اینکه در کشور افراد توانمندی وجود دارند که توان خدمت در این پست به مردم را داشته باشند و این امر موجب ایجاد رقابت بین افراد مختلف می‌شود اما از بعد دیگر می‌توان این امر را نوعی تهدید نیز دانست.

به گفته وی، در صورتی که حضور کاندیداها واقعی نبوده و تنها برای پر کردن فضای سیاسی به عرصه آمده باشند، تهدید است.

عضو جبهه پایداری، با تصریح بر اینکه برخی از کاندیداها برای کنار رفتن به نفع کاندیدای دیگر شرط می‌گذارند، اذعان کرد: شرط آنها برای کناره‌گیری، گرفتن پست از کاندیدایی است که  احتمالا رئیس جمهور ‌می‌شود.

وی عنوان کرد: اینگونه رفتار به نفع مردم‌سالاری دینی نیست و وجه انتخابات را مخدوش می‌کند.

حاشیه ها :

  • در ابتدای این مراسم محمد علی رمضانی مدیرکل حوزه استاندار سابق گیلان و عضو جبهه پایداری به دکتر لنکرانی خیر مقدم گفت

  • حضور پررنگ کاندیداهای شورای شهر بسیار ملموس بود
  • سردار آقازاده، حاج آحمد قاسمی ، حاج آقا مقدادی ، حاج آقا متقیان از اعضای جبهه پایداری استان در این جلسه حضور داشتند
  • حدود ۳۰۰ نفر از امت حزب الله رشت در مسجد فاطمه الزهرا  سخنان و برنامه های  دکتر لنکرانی را گوش دادند
  • بعد از سخنرانی بلافاصله دکترلنکرانی در نشست خبری که با حدود ۲۰ خبرنگار شرکت کرد
  • دکتر لنکرانی از بشکل زمینی وارد استان گیلان شد و با هواپیما به تهران بازگشت
  • کاندیداهای شورا مثل مظفر رفیعی،هادی رمضانی ، مجید عزیزی، کریم رسولی،دکتر امینیان در جلسه لنکرانی حضور داشتند
Share