اعزام۵ هزار دانشجوی گیلانی به اردوهای جهادی

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان،  گفت: در تابستان سال جاری، دو هزار و ۶۰۰ دانشجو از یکصد دانشگاه، دانشکده و موسسات آموزش عالی در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند. وی با بیان اینکه اردوهای جهادی در گیلان از سال ۸۵ با اعزم یک گروه جهادی ۱۲ نفره به معلم کلایه […]

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان،  گفت: در تابستان سال جاری، دو هزار و ۶۰۰ دانشجو از یکصد دانشگاه، دانشکده و موسسات آموزش عالی در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی در گیلان از سال ۸۵ با اعزم یک گروه جهادی ۱۲ نفره به معلم کلایه قزوین آغاز شد، افزود: طی این سال‌ها تا کنون ۵ هزار دانشجو در اردوهای جهادی حاضر شدند که به لحاظ تکرار افراد به هشت هزارو ۵۰۰ نفر می‌رسند.

ملک علیپور اظهار کرد: این تعداد دانشجو در قالب کارگروه‌های مختلف بهداشت و درمان، فرهنگی، علمی، کشاورزی و دامپزشکی و… به مناطق محروم روستاهای گیلان اعزام می‌شوند.

وی تمرکز بیشتر اردوهای جهادی را به سمت مناطق و شهرستان های دور دست رودبار، تالش، رضوانشهر، آستارا، سیاهکل، اشکورات رودسر و املش عنوان کرد و افزود: محوریت اصلی حضور دانشجویان در این اردوها، برنامه‌های فرهنگی است.

ملک علیپور، با اعتقاد بر اینکه با اصلاح فرهنگ جامعه کشور ساخته می‌شود، یادآور شد: در بحث فرهنگی تمرکز بر روی مناسبات و مراسم‌ها نیست بلکه ارتقای توانمندی‌ها، مهارت روستائیان و افزایش میل حضور آنان در روستاهاست که ارتقاء اشتغال و ایجاد تنوع شغلی در بین روستائیان را به همراه دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مطالبه گری و حل مشکلات روستاییان یکی از کارهای بسیار مهم جهادگران است، خاطر نشان کرد: کارهای فرهنگی دانشجویان در واقع ارتقای هم افزایی، وحدت مسئولین و پرهیز از برخی اختلافات برای آبادانی روستاهاست.

ملک علیپور تصریح کرد: دانشجویان با انجام کارهای فرهنگی، آموزشی و علمی برای فرزندان روستاییان، به نحوی در راستای ارتقاء آموزش روستائیان به اقتصاد خانواده ها کمک می کنند. /

Share