رهبر معظم انقلاب امروز دردیدار كارگران:

کشور نیازمند رئیس جمهوری شجاع،دارای برنامه‏،معتقد به اقتصاد مقاومتی وبه دور ازحاشیه است

به گزارش دیارمیرزا : حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز در دیدار جمعی از کارگران کشور با اشاره به انتخابات پیش رو افزودند: کسانی که داوطلب می‌شوند در محاسبات خود اشتباه نکنند و بدانند عرصه مدیریت اجرایی کشور یعنی چه؟

به گزارش دیارمیرزا :رهبرانقلاب امروز شنبه دردیدار کارگران با ایشان تاکید کردند: “دارا بودن روحیه مقاوم، برخورداری از تدبیر، روزمره فکر نکردن در مسائل اقتصادی، توجه به سیاستهای اقتصاد مقاومتی، تکیه کردن بر نظرات کارشناسی، تهذیب اخلاقی و نپرداختن به حواشی” را از جمله خصوصیات رییس جمهور مطلوب ذکر کردند. نمونه باارزش حماسه سیاسی، انتخابات است که در وقت مقرر انجام خواهد گرفت.

13920129101059639398473

ایشان در این دیدار یادآورد شدند: کسانیکه داوطلب می شوند درمحاسبات خود اشتباه نکنند و بدانند که عرصه مدیریت اجرایی کشور یعنی چه.

رهبرانقلاب “دارا بودن روحیه مقاوم، برخورداری از تدبیر، روزمره فکر نکردن در مسائل اقتصادی، توجه به سیاستهای اقتصاد مقاومتی، تکیه کردن بر نظرات کارشناسی، تهذیب اخلاقی و نپرداختن به حواشی” را از جمله خصوصیات رییس جمهور مطلوب ذکر کردند.

ایشان با بیان اینکه ساز و کار انتخابات در ایران بسیار مستحکم است، افزودند: اعتراضاتی که در گوشه و کنار می شود واقعا بی جاست ، تشخیص شورای نگهبان، تشخیص انسانهای عادل و بصیر نسبت به صلاحیتهاست.

رهبرانقلاب بااشاره به بحث حماسه اقتصادی تاکید کردند: ملت و مسئولان اول باید ضعفها را بشناسند و بعد آنها را برطرف کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: در همه برنامه ریزی ها باید زندگی و معیشت طبقات ضعیف مورد توجه قرار گیرد.
ایشان ادامه دادند : از همه مردم ایران درخواست می کنم بروید به سمت مصرف تولیدات داخلی.

** حماسه سیاسی یعنی حضور آگاهانه مردم در صحنه مدیریت و سیاست کشور که نمونه بارز آن انتخابات است و توفیق الهی در وقت مقرر، با حضور و شرکت شوق آفرین مردم برگزار خواهد شد.

** دشمن در نقطه مقابل هدف حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، به دنبال ناامید کردن مردم در عرصه اقتصاد و کاهش انگیزه مردم از حضور در عرصه سیاست بویژه انتخابات است.

** ملت ایران در طول این سی و چند سال با وجود تمام دشمنی‌ها ایستاد و مسئولین نیز اگر یکجا از خود ایستادگی نشان دادند، به پشتوانه و پشتیبانی مردم بود؛ آفرین اول و تحسین بزرگ از آن مردم است.

** سیاست‌های اقتصادی باید بر مبنای اقتصاد مقاومتی باشد که اقتصاد با مقاوم بودن در ساخت درونی خود بتواند ایستادگی کند و با تغییرات در گوشه و کنار دنیا متلاطم نشود.

** رهبرانقلاب در تشریح ملاک‌های رئیس‌جمهور آینده: کسی باشد که به خداوند، انقلاب، قانون اساسی و مردم ایمان و اعتقاد داشته و دارای روحیه مقاوم درمقابل دشمنان باشد و زود نترسد و از میدان خارج نشود.

** ملت در خصوص افرادی که شورای نگهبان آنها را صالح تشخیص داد، با تحقیق، پرسش از انسان‌های مورد اعتماد و توجه به سوابق، شعارها و گفته‌ها، تصمیم خود را خواهند گرفت.

** روزمره فکرکردن و تغییردادن دائم سیاست‌ها، تکیه بر نظرات غیرکارشناسی و اعتماد به شیوه‌های تزریقی اقتصادهای تحمیلی شرق و غرب در همه بخش‌ها بخصوص مسائل اقتصادی، مضر است؛ ۳ اصل عزت، حکمت و مصلحت در اداره کشور و اقتصاد نیز نیاز است.

** این ملت اهداف و کارهای بزرگی دارد و کسی نمی‌تواند با زبان زور با او حرف بزند.

** در سلائق مختلف هرکس احساس توانایی می‌کند به میدان بیاید؛ کسانی که داوطلب انتخابات می‌شوند در محاسبات خود اشتباه نکنند و بدانند که عرصه مدیریت اجرایی یعنی چه.

** از توصیه‌های رهبری به دولت‌ها این بوده که وعده بی‌خود و بی‌مبنا ندهند و در باغ سبز بی‌منطق نیز باز نکنند بلکه با منطقی معقول و منطبق بر واقعیت حرکت را پیش ببرند.

** تهذیب اخلاقی و نپرداختن به حواشی مسائل لازمی است، این مسئله جزو توصیه‌های همیشگی رهبری به همه دولت‌ها بوده است.

** براساس تجربه سال‌های طولانی انقلاب، خداوند با فضل و هدایت خود این ملت را بر همه دشمنان غالب خواهد کرد و هرکس با این ملت و انگیزه ایمانی او دربیفتد، قطعا برخواهد افتاد.

** بنده از دولت‌ها و روسای جمهور در سال‌های متمادی حمایت کرده و از انها در موارد زیاد و متعدد توضیح نیز خواسته‌ام، تاکید بر این بوده که دولت‌ها برای مردم ایجاد هزینه و مشکل و نگرانی و دغدغه آفرینی نکنند.

** ملت و مسئولان اول باید ضعفها را بشناسند و بعد آنها را برطرف کنند/در همه برنامه ریزی ها باید زندگی و معیشت طبقات ضعیف مورد توجه قرار گیرد/از همه مردم ایران درخواست میکنم بروید به سمت مصرف تولیدات داخلی.

Share