استاندار گیلان: روشنگری جامعه رسالت خطیر معلمان است

به گزارش  دیارمیرزا ، کیهان هاشم‌نیا امروز در همایش تجلیل از معلمان نمونه کشوری، استانی و منطقه‌ای گیلان در تالار گلستان این شهر  با گرامیداشت هفته معلم رسالت خطیر معلمان را در هدایت و روشنگری جامعه و نجات انسان‌ها از دام ظلمت عنوان کرد. وی اظهار کرد: عظمت کار معلم به قدری بوده که به نبی و […]

به گزارش  دیارمیرزا ، کیهان هاشم‌نیا امروز در همایش تجلیل از معلمان نمونه کشوری، استانی و منطقه‌ای گیلان در تالار گلستان این شهر  با گرامیداشت هفته معلم رسالت خطیر معلمان را در هدایت و روشنگری جامعه و نجات انسان‌ها از دام ظلمت عنوان کرد.

وی اظهار کرد: عظمت کار معلم به قدری بوده که به نبی و راه انبیا تشبیه شده است.

استاندار گیلان با اشاره به نقش ارزشمند معلمان در راه اعتلای تعلیم و تربیت و شکل‌گیری شخصیت و آینده فرزندان، تصریح کرد: معلمان در بین تمام گروه‌های هدایتی پس از خانواده قوی‌ترین و تاثیرگذارترین نقش را تربیت فرزندان ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه معلم می‌تواند مصلح باشد و ارزش‌ها و کرامت انسانی را در جامعه نهادینه کند، خاطرنشان کرد: معلمان از نظر اصلاحی و تربیتی نقش مهم و تاثیرگذاری در جامعه ایفا می‌کنند.

هاشم‌نیا درباره بزرگی فعالیت معلمان، افزود: بزرگی کار و فعالیت معلمان در حد کار انبیا است.

*۸۵ درصد مدارس گیلان یک نوبته شدند

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان نیز در مراسم مذکور با ارائه گزارشی از عملکرد آموزش و پرورش استان اظهار کرد: سیاست‌های کلی آموزش و پرورش با تدوین و تهیه سند تحول بنیادی مشخص شد.

ایوب نجف‌زاده اذعان کرد: سیاست‌های کلی آموزش و پرورش از سوی رهبر معظم انقلاب به سران سه قوه و رئیس تشخیص مصلحت نظام در هفته گذشته ابلاغ شده است.

وی ساماندهی نیروی انسانی، کیفیت بخشی آموزش و پرورش، نگاه ویژه و مثبت به آموزش و پرورش، تخصصی کردن نیروی انسانی و… را از جمله سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین عنوان کرد.

این مسئول از یک نوبته شدن بیش از ۸۵ درصد مدارس گیلان خبر داد.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور سه معلم نمونه کشوری، ۴۸ معلم استانی و ۶۱۶ معلم نمونه منطقه‌ای تجلیل شدند./فارس

Share