استاندار گیلان گفت: حضرت زهرا (س) الگویی تکرارنشدنی برای زنان است

به گزارش دیار میرزا مهندس کیهان هاشم نیا در همایش میلاد کوثر که به مناسبت سالروز ولادت باسعادت دخت نبی مکرم اسلام برگزار شد، اظهار کرد: ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) فراتر از خلق و نشأت گرفته از عبودیت ایشان است . وی بشریت فاطمه زهرا (س) را فراتر از انسان های عادی دانست و […]

به گزارش دیار میرزا مهندس کیهان هاشم نیا در همایش میلاد کوثر که به مناسبت سالروز ولادت باسعادت دخت نبی مکرم اسلام برگزار شد، اظهار کرد: ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) فراتر از خلق و نشأت گرفته از عبودیت ایشان است .

وی بشریت فاطمه زهرا (س) را فراتر از انسان های عادی دانست و افزود: حضرت زهرا (س) با خصوصیت خداوندی و فاصله گرفتن از مخلوقات عالم خلیفه خدا بر زمین است.

 

استاندار گیلان خصایص والای حضرت زهرا را مهمترین دلیل اقتدا به ایشان عنوان و بیان کرد: خصایص والای آن حضرت مافوق بشر بوده و در حصار مادیات محدود نمی شود.

مهندس هاشم نیا گذر از مادیات و نزدیک شدن به خصایص خداوندی را نشانه کمال دانست و گفت: انسان کامل در ذهن و درک انسان های عادی نمی گنجد.

وی وجود انسان هایی با درک ناقص را مهمترین دلیل آزار انسان های کامل در طول تاریخ عنوان کرد.

استاندار گیلان حجاب را نمونه ای از کمال زن دانست و تصریح کرد: جامعه برای تعالی و رسیدن به کمال، نیازمند حضور زنان با حجاب و مومن است.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: زنان با حضور مومنانه خود باید عرصه را بر بی حجابی و بی عفتی ببندند.

وی با اشاره به تجلیل از همسران شهدایی که بیش از سه فرزند با تحصیلات عالی داشتند در چهارمین دور سفر استانی رییس جمهوری به گیلان خاطرنشان ساخت: این بانوان که با ایستادگی در برابر مشکلات کاری بزرگ انجام دادند از سوی رییس جمهوری مدال افتخار دریافت کردند.

مهندس هاشم نیا وجود همسر شهیدی با پنج فرزند دارای تحصیلات عالی که یکی از آنان از دانشمندان هسته ای کشور بود را افتخاری بزرگ برای استان گیلان دانست.

وی همچنین دریافت مدال افتخار از سوی بانوی دانشمند گیلانی رییس مرکز تحقیقات آبزی پروری گیلان از رییس جمهوری را نمونه ای دیگر از افتخارآفرینی های بانوان گیلانی عنوان کرد.

مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: هفته زن، فرصتی مغتنم برای گرامیداشت مقام زن به واسطه وجود مبارک حضرت زهرا (س) است.

طیبه بزرگی گرامیداشت مقام زن، تجلیل از ۱۸۰ نفر از بانوان شاغل در ادارت استان و مشاوران فرمانداران را از مهمترین اهداف برگزاری همایش میلاد کوثر عنوان کرد.

Share