اخبار ويژه روزنامه هاي سه شنبه :

از اردوکشی ۳۰ هزار نفری تا ولخرجی ۱۵ میلیون نفری

دیارمیرزا:خاتمی منصرف شد؛سایه جهانگیری بر سر روحانی و عارف ،آیا آقای میم به استادیوم‌آزادی نرفت؟،تکذیب خبر مذاکره ترکیه با اسرائیل درباره حمله به ایران،حذف مجوز سازمان حمایت از مصرف کنندگان برای واردات برنج،اظهار نظر انتخاباتی ناطق‌نوری،پیشتازی ‌هاشمی در نظرسنجی سیما،مشایی به آزادی آمده بود،پنی‌سیلین قاچاق جان ۵ ایرانی را گرفت،حد و اندازه شعارهای دولت نامشخص است ،مه آفرید آرزوی زندگی ساده را داشت ،رسایی به یک سال و نیم حبس محکوم شد،حاشیه های سفر احمدی نژاد به خوزستان،باز هم یک اقدام خلاف قانون توسط دولت! از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

به گزارش دیار میرزا اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

*کیهان:

خاتمی منصرف شد؛سایه جهانگیری بر سر روحانی و عارف

«در آخرین جلسه اصلاح طلبان، خاتمی اعلام کرد اگر اتفاق خاصی نیفتد کاندیدا نخواهد شد.»پایگاه اینترنتی انتخاب که از حامیان خاتمی است ضمن انتشار خبر فوق نوشت: در حالی که پیشتر از افزایش تمایل خاتمی برای کاندیداتوری خبر داده بودیم، خبرنگار ما کسب اطلاع کرد، پس از وقوع برخی اتفاقات مانند فیلتر شدن سایت کمپین دعوت از خاتمی و برخی نگرانی های او از احتمال رد صلاحیتش، وی به نتیجه رسیده که برای انتخابات آتی، کاندیدا نشود.

براساس این گزارش خاتمی در عین حال گفته که احتمالاً به صورت رسمی اعلام خواهد کرد که او نیز «مانند بقیه، تنها یک رای دارد و آن یک رای نیز متعلق به کسی است که اصلاح طلبان بر آن اجماع می کنند.»

انتخاب افزود: بنابر شنیده های موثق، نظر خاتمی و چهره های اصلاح طلب بر روی جهانگیری متمرکز است. همچنین شنیده شده که محمدعلی نجفی نامزد احتمالی اصلاح طلبان نیز از حضور در عرصه انتخابات به عنوان کاندیدا، منصرف شده و قرار است او رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان شود.

انتخاب می نویسد: بیان این نظرات از سوی خاتمی باعث ناراحتی محمدرضا عارف معاون اول دولت دوم خاتمی شده است.
خبرنگار «انتخاب» در این مورد کسب اطلاع کرده که عارف در اعتراض به عدم اجماع بر وی، نامه تندی به خاتمی نوشته که متقابلاً رئیس جمهور سابق ایران، پاسخی مشابه به او داده است.

در همین حال به گزارش مهر، محمدرضا عارف که مدتی است اعلام نامزدی کرده در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا شما حاضر هستید برای حضور خاتمی در انتخابات تلاش کنید و آیا تاکنون هیچ تلاشی کرده اید گفت: فکر می کنم این سؤال را با عملکردم جواب داده ام. من به شخصه مخالف آمدن رؤسای جمهور سابق هستم و فکر می کنم اگر کسی بیاید که بتواند از پتانسیل رئیس جمهورهای سابق استفاده کند این بهتر است.

عارف در عین حال گفت: الان خاتمی اگر تصمیم بگیرد در انتخابات حضور یابد با توجه به قول و قراری که گذاشته ایم امکانات و ستادم را در اختیار خاتمی می گذارم.از سوی دیگر حسن روحانی در پاسخ به این سؤال که نظر شما در مورد ایده آقای هاشمی مبنی بر شکل گیری ائتلاف ۱+۲ با حضور شما، آقایان خاتمی، جهانگیری چیست، گفت: من از این موضوع خبر ندارم و کسی با من صحبت نکرده است.

روحانی در پاسخ به این سؤال که آیا در صورت حضور آقای خاتمی و هاشمی به حضور خود ادامه می دهید، گفت: من بارها گفته ام قبل از اینکه اعلام حضور کنم با آقایان هاشمی و خاتمی صحبت کرده ام و آنها گفته اند که کاندیدا نمی شوند.

یادآور می شود دفتر خاتمی پس از چند روز متن سخنان خاتمی را که روایت مختلفی از آن منتشر شده بود، منتشر کرد. خاتمی در این سخنان ضمن بحرانی خواندن شرایط گفته است: ما نمی توانیم توقع داشته باشیم کسی[ برای ریاست جمهوری] بیاید که با جمهوری مخالف است و در جمهوری اسلامی قانون اساسی مبناست.
او همچنین گفته است: اگر رویکردهایی که منجر به وضع فعلی شده عوض شود می شود کار کرد که متأسفانه هنوز نشانی از آن نمی بینم. من هم شخصاًباید تصمیم بگیرم، ولی مطمئن باشید که از اتخاذ هر تصمیمی که موجب افزایش هزینه برای ملت شود اجتناب خواهم کرد.
باید به سویی رفت که با کمترین هزینه بیشترین انعطاف پدید آید و از فضای سوءظن و حذف و امنیتی بیرون بیاییم، ولی آیا می گذارند کسی که چنین می اندیشد و چنین برنامه هایی دارد بیاید؟ در انتخابات گذشته گفته شد زندانیان آزاد شوند و حصرها برداشته شود و فضای امنیتی به فضای باز سیاسی در چارچوب قانون اساسی مبدل شود و زمینه انتخابات سالم و آزاد فراهم آید. این طور تلقی شد که اینها شرط شرکت در انتخابات است، حالا می گویم برای انتخابات شرط نباید گذاشت، ولی باید مطمئن باشیم که آنچه گفته شد نتیجه یک انتخابات است و کسی که می آید باید توان تحقق آن نتیجه را داشته باشد.

از اردوکشی ۳۰ هزار نفری تا ولخرجی ۱۵ میلیون نفری

تخمین بلاوجه حجت الاسلام ذوالنور درباره میزان رای اسفندیار رحیم مشایی موجب شگفتی شد.وی در نشست با اساتید بسیجی شیراز ضمن اشاره به ریزش گسترده آرای اصلاح طلبان پس از فتنه سال ۸۸ و قیام نهم دی گفته است: به زیباکلام گفتم همان احمدی نژادی که ما خود به او نقد داریم اگر رئیس دفترش بیاید ۱۵ میلیون رای خواهد داشت؛ آن وقت چطور در جریان شما چند نفر وجود ندارند که اگر خاتمی نیاید فاتحه این جریان خوانده است.

به گزارش شبکه خبر دانشجو این فعال سیاسی همچنین گفت: جریان حامیان دولت نیز به عنوان قطب بعدی این انتخابات قرار دارد. آنها با میتینگ انتخاباتی و کاملا تبلیغاتی و با هزینه ای بالای ۵۰ میلیارد تومان عملا وارد انتخابات شده اند و جریان انحرافی قائم به شخص است. رای متشخص این جریان مشایی است و انتصاب وی به سمت های بین المللی برای تعریف وی به عنوان رجل سیاسی بوده است.

آقای ذوالنور توضیح نداده که براساس کدام مبنا و در حالی که حلقه انحرافی کمترین عقبه اجتماعی ندارد، اقدام به تخمین زدن آرای آقای مشایی کرده؛ هر چند که شاید طرف گفت و گوی آقای زیباکلام بودن در این زمینه بی تاثیر نبوده است. آقای ذوالنور البته به درستی گفته اند که کسانی با هزینه های هنگفت و صدور برخی احکام، درصدد رجل سیاسی ساختن از مشایی- که فعلا فاقد این عنوان و جایگاه است- می باشند.

بنابراین در همین فضا بزرگ نمایی نامبرده نیز در دستور کار مشترک فتنه گران و حلقه انحرافی قرار دارد و تعجب از این است که چگونه آقای ذوالنور غفلت کرده و سخنی فاقد مبنا درباره میزان آرای آقای مشایی گفته که با ذوق زدگی قابل فهم تبدیل به تیتر صفحه اول روزنامه زنجیره ای شرق شده – و لابد ایضاً باعث ذوق مرگی اعضای حلقه انحراف بشود!

– همچنین می توان پرسید در حالی که عناصر ساختارشکنی چون معین و کروبی و… با یک عقبه گسترده سیاسی در انتخابات مختلف نتوانستند از چند صد هزار تا نهایتا دو سه میلیون رای کسب کنند، جناب ذوالنور با چه برآوردی چنان تهمتی! به آقای مشایی زده است؟ اگر هم صحبت توزیع پول باشد که آقای کروبی با همه سوابقش پیشمرگ همچو تله ای شد وناکام ماند. اما اگر بحث انتقال آرای احمدی نژاد به مشایی باشد قطعاً شعار ساده زیستی دولت با رد پای امثال آقای مشایی در ریخت و پاش های بیت المال تنافر و تضاد دارد.

اما صرف نظر از فقدان کمترین شرایط در آقای مشایی در زمینه رجلیت سیاسی و مذهبی، مدیر و مدبر بودن و حسن سابقه و امانت و تقوا (شرایط نامزدها در اصل ۱۱۵ قانون اساسی)، ماجرای پنج شنبه گذشته استادیوم آزادی وزن کشی واقعی جریان حامی آقای مشایی بود که از یک اردوکشی اعلام شده یکصدهزار نفری – بنابر اعلام قبلی آقای ملک زاده- آن هم با به صحنه آوردن کارمندان از ارگان ها و شهرهای مختلف سراسر کشور، جمعیتی کمتر از ۳۰ هزار نفر به این استادیوم آمدند و در میانه راه نیز موضوع توزیع ناهار و ساندویچ و بلاتکلیفی موضوع پذیرایی از حضار، همان جمعیت نصفه و نیمه را به خارج از ورزشگاه پراکنده کرد. بنابراین عجیب نبود آقای زنده باد بهار از جوار استادیوم راه خود را به سوی قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) کج کند!

با این اوصاف باید محاسبه کرد که حتی اگر این ۳۰ هزار نفر را پایگاه اجتماعی جریان مذکور فرض کنیم که خیلی از آنها قطعا نیستند باید این رقم را ۵۰۰ برابر کنیم تا به هر طریقی هست رقم ۱۵ میلیون نفر را جفت و جور کرده باشیم!
به نظر می رسد تحلیل گران مسائل سیاسی باید دقت بیشتری در ارائه تحلیل و تخمین های سیاسی لحاظ کنند تا در امر تحلیل نقض غرض نکرده باشند.

روباه پیر دست به عصا شد!

وزیر خارجه رژیم انگلیس مانند همتای آمریکایی خود با تشدید تحریم ها در آستانه انتخابات ایران مخالفت کرد.پیش از این جان کری وزیر خارجه آمریکا در نشست کمیته روابط خارجی سنا از اعضای کنگره خواسته بود در آستانه انتخابات ایران خویشتندار باشند و با درک اهمیت موفقیت زمانی، تشدید تحریم ها را به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول کنند.

ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس نیز ضمن مخالفت با تصویب تحریم در زمان فعلی در همین زمینه گفت اتحادیه اروپا هم اکنون باید به جای فکر کردن برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران، بر اجرای تحریم های اعمال شده علیه این کشور متمرکز شود.

وزیر خارجه بریتانیا اضافه کرد: فشارهای اقتصادی علیه ایران به لطف تحریم های گسترده سال گذشته علیه بانک ها و صنایع ایران، رو به افزایش است. هنوز زمان تا تحریم های جدید، باقی مانده است. باید از سطح فشارهای کنونی تحریم ها علیه ایران، حفاظت کنیم و پیشنهاد تحریم های جدیدی را مطرح نکنیم.

مقامات آمریکایی و انگلیسی نگران تشدید احساسات ضد آمریکایی- ضد انگلیسی مردم ایران و تأثیر آن در افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات خرداد ماه هستند. این در حالی است که انزجار از شیطان بزرگ و روباه پیر در کشورمان به ویژه طی یک سال اخیر با مشاهده سبعیت دشمنان شدت یافته است.

دولت انگلیس از عوامل اصلی کارشکنی در مذاکرات هسته ای ۱۰ سال گذشته و از حامیان عملیات خرابکارانه، اقدامات تروریستی و اعمال تحریم های اقتصادی است.

ضد حال سال ۷۸ حسن روحانی به فتنه گران

یک وبسایت فعال در فتنه سبز به نقل از برخی روزنامه نگاران اصلاح طلب نوشت هدف اصلاح طلبان پیروزی در انتخابات نیست بلکه دنبال عادی سازی اوضاع برای این جریان به حاشیه افتاده پس از حوادث سال ۸۸ است.

رادیو زمانه به نقل از یک «اصلاح طلب سکولار» نوشت: هدف پیروزی در انتخابات نیست به عقیده من، ما اصلاح طلبان در این انتخابات شانسی برای پیروزی نداریم، اگر اجازه ورود چهره های اصلی اصلاحات را می دادند وضعیت فرق می کرد اما ریسک آمدن افرادی مانند آقای هاشمی و خاتمی بالاست. آقای خاتمی آخرین برگ برنده جریان اصلاحات است. اگر ایشان رد صلاحیت شود اصولگرایان فرصت پیدا می کنند تا کل جریان اصلاحات را حذف کنند.»

این فرد در ادامه گفته است: «ما می دانیم آقای روحانی مشخصه های حداقلی اصلاح طلبی را ندارد. هدف، جمع شدن و بازسازی دوباره بدنه اصلاح طلبان است. انتخابات بهانه ای برای ورود دوباره گفتمان اصلاح طلبی به عرصه عمومی سیاست است. ماجرای انتخابات ۸۸ باید در جایی تمام شود. پافشاری بیشتر بر انتخابات قبلی به معنای در حاشیه ماندن و حذف جریان اصلاحات است.»

به باور وی «روحانی تأیید شخص رهبری را دارد و دید چهره های قدیمی نظام به ایشان مثبت است. هر کس از اصلاح طلبان که بعد از حوادث ۸۸ به صورت آشکارا یا تلویحی متهم به مسائلی شده است با فعالیت در چهارچوب قانون و در ستاد آقای روحانی این فرصت را از چهره ها و رسانه های جریان اصولگرا برای تخریب خود می گیرد و خود را از حواشی آن اتفاقات خارج می کند.»

رادیو زمانه به نقل از این اصلاح طلب می نویسد: متأسفانه بدنه سیاسی و اجتماعی اصلاحات دوپاره شده است. به عنوان یک اصلاح طلب که معتقد به پرهیز از انقلاب به هر قیمت ممکن است، باید بگویم ایرادی به آقای روحانی وارد نیست. این اتفاق در هر صورت می افتاد. تنها آمدن آقای خاتمی می توانست از دو پاره شدن نیروهای اصلاحات جلوگیری کند.

عده ای از دوستان ما معتقد هستند که تا زمانی که فعالیت احزاب اصلاح طلب ممنوع باشد و آقای موسوی و کروبی در حصر به سر می برند، شرکت در انتخابات بی معنی و بی نتیجه است. ما معتقد هستیم از هر روزنه ای باید برای بهبود اوضاع کشور استفاده کرد. به هر حال در جریان حوادث ۱۳۸۸ اتفاقاتی خارج از عرف، شرع و قانون به وقوع پیوسته است که اصلاح طلبان باید نسبت به آن وقایع تکلیف خود را روشن کنند.

این گزارش در ادامه از قول یک روزنامه نگار دیگر شاغل در یکی از روزنامه های سراسری خاطرنشان می کند: آقای خاتمی نمی خواهد کاندیدا شود چون می ترسد که رد صلاحیت بشود. رد صلاحیت آقای خاتمی یعنی تمام شدن تاریخ مصرف او در جمهوری اسلامی. خاتمی می خواهد باز هم صبر کند تا شاید در دوره بهتری بتواند دوباره به جمع خودی های نظام اضافه شود. آقای هاشمی وضعیت بدتری از آقای خاتمی دارد. به نظر من خاتمی می داند کجا ایستاده است و تقریباً می داند چه می خواهد. شعار همه جریان های اصولگرا در بعد اقتصادی، مقابله با خاندان هاشمی است.

رادیو زمانه با وجود اشاره به حمایت طیفی از اصلاح طلبان و از جمله فرزندان هاشمی از نامزدی حسن روحانی، بخشی از اظهارات روحانی در مراسم ۲۳ تیر ۱۳۷۸ را منتشر کرده است. راهپیمایی ۲۳ تیر با حضور حماسی ملت پایانی بر فتنه ۱۸ تیر بود. حسن روحانی در سخنرانی آن راهپیمایی می گوید: «افرادی که اتوبوس و اموال عمومی را آتش می زنند، آنها که ماشین بیت المال را آتش می زنند و حتی اتومبیل شخصی افراد را از بین می برند… بی تردید این افراد دشمن مردم ایران و ارزش های این مرز و بوم هستند، این اوباش حتی به مساجد هم تعرض کردند.

ادامه این وضع برای نظام ما کشور ما و ملت ما قابل تحمل نخواهد بود. دیروز نسبت به این عناصر دستور قاطع داده شد، دیروز غروب دستور قاطع صادر شد تا هر گونه حرکت این عناصر فرصت طلب، هر کجا که باشد با شدت و با قاطعیت برخورد شود و سرکوب شوند مردم ما شاهد خواهند بود که از امروز نیروی انتظامی، نیروی قهرمان بسیج حاضر در صحنه، با این عناصر فرصت طلب و آشوبگر- اگر جرأت ادامه حرکت مذبوحانه داشته باشند- چه خواهند کرد… آن عاملی که امروز ملت ما را متحد کرده است و پیوند ناگسستنی در ملت ما ایجاد کرده است، اسلام و [اسلامیت نظام] است و مظهر این اسلامیت، رهبری و مقام ولایت است… مسئله ولایت مظهر اقتدار ملی ما است…».

من هم رجل!

زنگ تفریح محافل ضدانقلاب نیز می خواهد سری در میان سرها درآورده و اعلام داوطلبی برای انتخابات ریاست جمهوری کند.
پس از «هوشنگ-الف» که شایعه نام نویسی خود را در برخی رسانه های مخالف مطرح کرده بود، «قاسم-ش.س» نیز به سایت خودنویس خبر داده که با اعلام کمپین شجاعت ایران (!) کاندیدا می شود.

وی سال ۸۸ نیز ۵۰ درصد مشکل را حل کرده و خود را به عنوان نامزد معرفی کرده بود. نامبرده پیش از این مدتی در بازداشت بود اما بعدها با وقوف مقامات ذی ربط مبنی بر اینکه فرد یاد شده دنبال خود مسئله سازی است و زیادی به خود بها می دهد، دیگر جدی گرفته نشد.
خودنویس مدعی شده که آقای [ش.س] اخیرا با خاتمی دیدار کرده و خاتمی به او گفته که نامزد نخواهد شد.

*وطن امروز:

آیا آقای میم به استادیوم‌آزادی نرفت؟

اخبار موثق حکایت از آن دارد که آقای میم به همراه محمود احمدی‌نژاد به مراسم روز پنجشنبه استادیوم آزادی آمده بود. به گزارش فاطرنیوز، پس از هفته‌ها تبلیغ درباره جشن دولت در استادیوم آزادی، مراسم مذکور با حاشیه‌هایی پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد.

در حالی که یکی از مسائل اصلی مطرح شده پیرامون این جشن، حضور کاندیدای احتمالی دولت در این مراسم و بهره‌گیری از آن برای تبلیغات انتخاباتی بود اما او به رغم حضور در استادیوم، در جایگاه ویژه این جشن حضور نیافت. اخبار موثق حکایت از آن دارد که کاندیدای احتمالی دولت به همراه محمود احمدی‌نژاد به استادیوم آزادی آمده بود اما در این حین یکی از مقامات حاضر با دیدن جمعیتی بسیار کمتر از میزان پیش‌بینی در استادیوم و همچنین جو نامناسب ورزشگاه، طی تماسی از او می‌خواهد به هیچ وجه از خودرو پایین نیامده و همراه احمدی‌نژاد در جایگاه ویژه حضور نیابد.

آقای میم پس از ۴۰ دقیقه انتظار در داخل خودرو و در داخل ورزشگاه برای مهیا شدن فضایی برای ورودش به جایگاه مسؤولان به دلیل عدم فراهم شدن چنین فضایی با وجود آنکه دقایقی بیشتر به پایان مراسم باقی نمانده بود، استادیوم را ترک گفت و عازم بهشت زهرا شده و بر سر قبر عسل بدیعی حضور یافت.

محمود احمدی‌نژاد نیز به دلیل جو نامناسب استادیوم و عدم استقبال مردمی از این مراسم، نتوانست بیش از دقایقی به سخنرانی بپردازد. اما رسانه‌های دولتی بدون اشاره به حضور ناموفق در استادیوم آزادی، صرفاً به حضور وی در بهشت زهرا پرداخته و حضور وی در استادیوم آزادی را به طور کل منکر شدند.

تکذیب خبر مذاکره ترکیه با اسرائیل درباره حمله به ایران

ترکیه اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه هیات اسرائیلی قرار است درباره استفاده از پایگاه هوایی ترکیه برای آموزش نیروی هوایی این رژیم به منظور حمله به ایران با طرف ترک گفت‌وگو کند را تکذیب کرد. به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «عاروتص شوع»، ترکیه روز یکشنبه خبر هفته نامه ساندی‌تایمز مبنی بر اینکه قرار است هیات اسرائیلی روز دوشنبه پس از ورود به آنکارا و دیدار با طرف ترک درباره استفاده اسرائیل از پایگاه هوایی ترکیه برای آموزش حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران مذاکره کند را رد کرد.

هفته‌نامه ساندی‌تایمز در مطلبی آورده بود،‌ قرار است یعکوف آمیدرور، رئیس شورای امنیت داخلی اسرائیل در ازای اجازه آنکارا به نیروی هوایی اسرائیل برای استفاده از پایگاه هوایی ترکیه در یک هزار مایلی مرز ایران، موشک‌های پیشرفته و فناوری جاسوسی پیشنهاد کند. پس از انتشار این خبر بود که یک مقام ترک که خواست نامش فاش نشود، با تکذیب این خبر به روزنامه حریت گفت: به نظر می‌رسد این گزارش یک فرضیه را بیان کرده باشد.

وی افزود: بیان کرده‌ایم عادی‌سازی روابط ما با اسرائیل گام به گام خواهد بود. گفت‌وگو درباره دورنمای همکاری نظامی در این مرحله بی‌معناست. ما هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم و هنوز هیچ سفیر جدیدی برای اسرائیل تعیین نکرده‌ایم. بر اساس این گزارش، آمیدرور رئیس هیات اعزامی اسرائیل به آنکارا خواهد بود؛ هیاتی که قرار است درباره موضوع اعطای غرامت به خانواده قربانیان کشتی مرمره با هیات ترک وارد بحث و گفت‌وگو شود.

با توجه به همین دیدار بود که ساندی تایمز گزارش داد علاوه بر مذاکرات بر سر حادثه کشتی مرمره، آمیدرور قرار است توافق ۱۹۹۶ میان تل‌آویو و آنکارا را احیا کند؛ توافقی که طبق آن نیروهای هوایی اسرائیل اجازه می‌یابند برای آموزش در پایگاه هوایی ترکیه از پایگاه «آکینچی» استفاده کنند.

همه بیانیه‌ها و تشکل‌های منافقین جعلی است

مترجم سابق زبان عربی رجوی در افشاگری جدید خود از جعلی بودن بیانیه‌های منافقین که از زبان گروه‌های مختلف به‌اصطلاح حامی سازمان منتشر می‌شوند، پرده برداشت. به گزارش موسسه راهبردی دیده‌بان؛ «غلام حسین‌نژاد» مترجم سابق مسعود رجوی گفت: بیانیه‌های منتشر شده از سوی سازمان به ۲ شیوه جعل می‌شود، در شیوه اول خود گروه یا تشکل صادرکننده بیانیه وجود خارجی نداشته و حاصل خیال‌پردازی سازمان است و در حالت دوم بیانیه به قلم خود فرقه رجوی و به نام گروهی خاص جعل می‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال کمیته وکلای زن عرب را بخش روابط خارجی سازمان حدود ۲ سال پیش در اشرف درست کرد و تا وقتی من آنجا بودم مثل دیگر بیانیه‌های تقلبی سازمان به اسم این کمیته بیانیه‌هایی به زبان فارسی منتشر می‌شد و من هم وظیفه ترجمه آنها را به زبان عربی داشتم. همه این بیانیه‌ها در روزنامه‌های کثیرالانتشار عراق به صورت آگهی چاپ و در رسانه‌های سازمان با هیاهوی زیاد خوانده می‌شوند.

کمیته وکلای زن عرب را هم مثل دیگر گروه‌های ساختگی در بخش روابط سازمان درست کردند و اسمش را هم من خودم از فارسی به عربی ترجمه کردم که رویش بحث بود که چگونه باشد و آخر تصمیم گرفتند به صورت کمیته عربی زنان وکیل باشد تا همه دنیای عرب را فرابگیرد. حسین‌نژاد افزود: یک زن وکیل در قاهره بود که ماهی ۷۰۰ دلار به او پرداخت می‌کردند و قرارداد این فرد را خودم ترجمه کردم و برایش فرستادند.

*خراسان:

هشدار لاریجانی به احمدی نژاد درباره ساماندهی سایت های دولتی

بر اساس ابلاغیه علی لاریجانی رییس مجلس به محمود احمدی نژاد، رییس مجلس با اشاره به ماده ۷ قانون محاسبات عمومی کشور اعلام کرده است که مصوبه آخر سال دولت درباره تکلیف وزارت ارتباطات برای ابلاغ استانداردهای درگاههای دستگاههای اجرایی، به علت تکلیف دستگاههای دولتی به تامین اعتبار از محل های نامشخص مغایر قانون بوده و باید لغو شود.

حذف مجوز سازمان حمایت از مصرف کنندگان برای واردات برنج

بر اساس بخشنامه یک مقام مسئول در دولت، از این پس در هنگام ترخیص برنج وارداتی با ثبت سفارش ارز مبادله ای نیازی به ارائه مجوز ترخیص سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیست . در این بخشنامه همچنین تاکید شده است که ترخیص محموله های برنج وارداتی دارای ثبت سفارش نرخ ارز مرجع ، که مابه التفاوت ریالی نرخ ارز مرجع تا نرخ ارز مبادله ای را به بانک عامل پرداخت کرده باشند نیز بدون نیاز به تاییدیه سازمان حمایت مصرف کنندگان آزاد است.

*آرمان:

اظهار نظر انتخاباتی ناطق‌نوری

شنیده شد که عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: نظرش درباره کاندیداهای ریاست‌جمهوری یازدهم را بعد از تائید صلاحیت‌ها بیان می‌کند. حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری که در حاشیه مراسم یادبود آیت‌ا… رضوانی عضو فقید فقهای شورای نگهبان در مدرسه عالی شهید مطهری با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد اظهار کرد: نظرش درباره نامزدهای ریاست جمهوری یازدهم را پس از تایید صلاحیت‌ها بیان می‌کند.

وی این جمله را در پاسخ به سوال خبرنگاری بیان کرد که پرسید آیا از کاندیداهای خاصی در انتخابات آتی حمایت خواهد کرد؟ عضو جامعه روحانیت مبارز همچنین درخصوص حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات یازدهم و همچنین تکثر کاندیداها در این انتخابات به ذکر این جمله بسنده کرد که هنوز چیزی مشخص نیست؛ اصلا نمی‌دانم در این انتخابات چه می‌شود.

پیشتازی ‌هاشمی در نظرسنجی سیما

شنیده شد که در تازه‌ترین نظرسنجی صداوسیما آیت‌ا…‌هاشمی در رتبه نخست قرار دارد. انتخاب نوشت؛ پس از ‌هاشمی، سیدمحمد خاتمی با فاصله‌ای اندک رتبه دوم را در اختیار دارد.این درحالی است که فاصله این دو با دیگر کاندیداهای احتمالی انتخابات، بسیار زیاد گزارش شده است. پس از این دو، محمدباقر قالیباف رتبه سوم را در اختیار دارد.

شهردار تهران نسبت به آخرین نظرسنجی صداوسیما، افت محسوسی داشته و ظاهراً آرای او به سید علی‌اکبر ولایتی اضافه شده است .پس از قالیباف، مشایی، ولایتی، حدادعادل و محسن رضایی به ترتیب در رتبه چهارم، پنجم و ششم قرار دارند. پیش از این و در نظرسنجی که پیش از عید توسط صداوسیما انجام شده بود، رئیس دولت اصلاحات در رتبه نخست قرار داشت و پس از آن ‌هاشمی و سپس قالیباف رتبه‌های بعدی را در اختیار داشتند.

دو بار افتتاح برای یک پروژه

شنیده شد که محمود احمدی‌نژاد برای بار دوم یک پروژه را افتتاح کرد. پس از افتتاح و آغاز رسمی محصول استراتژیک MEK در پنجم اسفندماه سال ۱۳۹۱ توسط رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور، دیروز رئیس‌جمهور برای بار دوم این مجتمع پتروشیمی را در بندر ماهشهر افتتاح کرد. مهر نوشت؛ تولید رسمی محصول در مجتمع پتروشیمی شیمی تکس آریا پنجم اسفندماه سال ۱۳۹۱ با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور و رستم قاسمی وزیر نفت انجام شد .با گذشت نزدیک به دو ماه این مجتمع کوچک پتروشیمی دوم اردیبهشت ماه توسط محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری و رستم قاسمی وزیر نفت برای بار دوم افتتاح رسمی شد.

مشایی به آزادی آمده بود

شنیده شد که اسفندیار رحیم‌مشایی برخلاف گفته‌ها پنجشنبه در ورزشگاه آزادی حاضر بوده است. فاطرنیوز نوشت؛ برخلاف همه گفته‌های اصولگرایان مبنی بر اهداف تبلیغاتی دولت از این جشن به سود اسفندیار رحیم‌مشایی، وی اصلا بنا نبوده در این مراسم حضور یابد و عدم حضور وی در استادیوم آزادی در آن روز نیز گواهی بر این مساله بوده است.

اخبار موثق حکایت از آن دارد که مشایی به همراه محمود احمدی‌نژاد و سوار بر خودروی رئیس‌جمهور به استادیوم آزادی آمده بود، اما در این حین محمدشریف ملک‌زاده، رئیس سازمان میراث فرهنگی، با دیدن جمعیتی بسیار کمتر از میزان پیش‌بینی در استادیوم و همچنین جو این ورزشگاه، طی تماسی، از مشایی می‌خواهد که به هیچ‌وجه از خودرو پایین نیامده و همراه احمدی‌نژاد در جایگاه ویژه حضور نیابد. رحیم‌مشایی نیز استادیوم را ترک گفت و عازم بهشت‌زهرا شده و بر سر قبر عسل بدیعی حضور یافت.

پنی‌سیلین قاچاق جان ۵ ایرانی را گرفت

شنیده شد که بررسی‌های پزشکی‌قانونی نشان داد که ۵ نفر در کشور به دلیل تزریق پنی‌سیلین چینی، جان سپرده‌اند. افکارنیوز نوشت؛ دکتر ایرج خسرونیا، رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران گفت: فردی ۴۰ ساله با بیماری چرک کردن گلو به پزشک مراجعه می‌کند و پزشک برای وی پنی‌سیلین تجویز می‌کند.

این بیمار پنی‌سیلین تجویزشده توسط پزشک را تزریق کرده و بعد از تزریق به تب و لرز و پایین آمدن فشارخون دچار شده و راه تنفسی وی بسته می‌شود که با انجام عملیات احیا به هوش نیامده و متاسفانه بعد از ۱۵ دقیقه فوت می‌کند. وی با اشاره به این پرونده اظهار کرد: نتایج رسیدگی به این پرونده نشان داد که این بیمار به دلیل استفاده از پنی‌سیلین وارداتی از چین، جان خود را از دست داده است. خسرونیا افزود: این فرد بیماری خاصی نداشته و تنها به دلیل چرک کردن گلو به پزشک مراجعه کرده بوده و مشکل اصلی این بوده که این پنی‌سیلین‌ها به صورت قاچاق وارد شده و هیچ نشانه‌ای برای مشخص شدن تقلبی بودن آنها وجود ندارد.

پیگیری عجیب یک بانک برای جبران «اختلاس»

شنیده شد که یک بانک چنان پیگیر خسارات اختلاس یکی از کارمندانش شده که پدر اختلاس‌کننده بخشی از آن را برای حفظ آبرو برگردانده است. خراسان نوشت؛ یکی از بانک‌هایی که در ماجرای فساد بزرگ بانکی نیز متحمل خسارات قابل‌توجهی شد، پس از آنکه متوجه خروج یکی از کارکنان شعب خود در جنوب کشور به خاطر اختلاس ۹۰ میلیون تومانی شد، اقدامات متعدد قضایی برای بازداشت اموال وی انجام داده و آنقدر موضوع را به‌طور جدی پیگیری کرده که پدر این کارمند برای حفظ آبروی خانواده خود تاکنون مبلغ ۳۶ میلیون تومان به بانک پرداخت کرده است.

افسانه بایگان: از سوی دولت کاندیدا شدم

شنیده شد که افسانه بایگان ضمن تائید ثبت‌نامش در انتخابات شورای شهر گفت: من برای ثبت‌نام در انتخابات شورای شهر تهران اقدام کردم. وی در پاسخ به اینکه از سوی چه نهاد یا ائتلافی برای این حضور انتخاباتی اقدام کرده است؟ توضیح داد: من از سوی دفتر نهاد ریاست‌جمهوری در انتخابات شوراها شرکت کردم.

این بازیگر درباره برنامه‌هایی که برای حضورش در شورای شهر تهران دارد توضیح داد:‌ قطعا برنامه‌هایی در زمینه فرهنگ و هنر دارم اما فکر می‌کنم کمی زود است در اینباره صحبت کنم البته امیدوارم بتوانم در بخش‌های دیگر هم کمک کنم. البته پیش از این نیز هنرمندانی چون امید و امین زندگانی، دانیال عبادی، الهه رضایی و… در این انتخابات شرکت کرده‌اند.

شرایط برگزاری مناظره‌های انتخاباتی

شنیده شد که مهدی فرجی، مدیر شبکه یک درباره مناظره‌هایی که همچون دوره قبل انتخابات ریاست‌جمهوری برای نامزدها در رسانه ملی در نظر گرفته شده است، توضیحاتی ارانه داد. جوان‌آن‌لاین نوشت؛ وی گفت: اگر تعداد کاندیداها محدود باشد، برگزاری مناظره‌ زنده ممکن است. البته شرط ما برای امکان برگزاری مناظره برای آنها تاییدشان توسط شورای نگهبان است. وی همچنین درباره یکی از مجریان این شبکه که برای وی پرونده قضایی تشکیل شده بود، افزود: هیچ حکم قضایی مبنی بر قطع رابطه با این مجری دریافت نکرده‌ایم. وی افزود: در نتیجه این مجری می‌تواند همچنان در شبکه یک اجرا کند.

یک تغییر دیگر در دولت

شنیده شد که با حکم غلامحسین الهام، عباس زارع‌نژاد به عنوان دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت منصوب شد. با حکم «غلامحسین الهام»، «عباس زارع نژاد» جایگزین «سید ضیاءالدین نورالدینی» در شورای اطلاع رسانی دولت شد .سید ضیاءالدین نورالدینی از دی ماه ۸۹ با حکم رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و رئیس شورای اطلاع‌ رسانی دولت به عنوان دبیر این شورا منصوب شده بود؛ عباس زارع نژاد پیش از این مشاور وزیر و مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت بود.

*تهران امروز:

حد و اندازه شعارهای دولت نامشخص است

داوود دانش جعفری وزیر پیشین اقتصاد با اشاره به برداشت‌هایی که دولت از درآمدهای نفتی داشت گفت: دولت نهم شعارهایی داده بود که حد و اندازه آن مشخص نبود مثلاً وعده بردن نفت بر سر سفره مردم را داد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی به زندگی نیوزگفت:یکی از جلوه‌های اقتصاد مقاومتی کاهش ریسک در به‌کارگیری سیاست‌ها و در مجموع مدیریت اقتصادی کشور است.

او ادامه داد:درحال حاضر اقتصاد ایران شرکای تجاری متنوع ندارد این مسئله موجب می‌شود در صادرات و واردات به برخی کشورها وابستگی زیادی داشته باشیم و این مسئله می‌تواند میزان ریسک را بالا ببرد.

رفتارهای غلط دولت، یادآور دوران اصلاحات است

محمدحسین صفارهرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع مردم نیشابور به گزارش مشرق گفت:در زمان دولت اصلاحات، زمانی که خاتمی می‌خواست به دانشگاهی برود از بسیج دانشجویی می‌خواستند که ردیف‌های جلو را پر کنند و از رئیس‌جمهور حفاظت کنند تا نیروهای تند رو اصلاحات به خاتمی صدمه نزنند.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: رفتارهای غلطی که امروز از دولت می‌بینیم، ما را یاد دولت اصلاحات می‌اندازد. در دولت اصلاحات کسانی تهدید کردند که انتخابات را به تاخیر می‌اندازند که با جواب محکم رهبری مواجهه شدند، البته امروز هم امکان دارد عده‌ای این قصد را داشته باشند که یقینا همان جواب را دریافت می‌کنند.

مه آفرید آرزوی زندگی ساده را داشت

سارا خسروی، همسر مه آفرید خسروی این روزها با مشکل مالی دست و پنجه نرم می‌کند و می‌گوید من نمی‌توانم با ماهی ۲.۵ میلیون تومان حقوقی که برایم تعیین کرده‌اند زندگی کنم. مشکلات شدید مالی دارم و برای ثبت‌نام فرزندانم در مدرسه نیز نمی‌دانم چه کنم.به گزارش قانون، وی درباره آرزوهای همسرش گفت: خیلی موقع‌ها می‌گفت آرزو دارم بروم جنوب شهر توی یک خانه حوض‌دار زندگی کنیم همیشه دنبال ساده زندگی کردن بود. توی خانه هم همین بود. حتی زندگی توی روستا را دوست داشت. هرگز دنبال پول نبود. می‌گفت اگر من رئیس‌جمهور بودم این کار را می‌کردم.

تکثر نامزدهای انتخاباتی، منع قانونی ندارد اما امر مطلوبی نیست

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با جهان نیوز در رابطه با رجال مذهبی و سیاسی گفت: این نیست که رجال مذهبی سیاسی الزاما باید حوزوی باشند یعنی دانش آموخته حوزه باشند تا بتوانیم بگوییم که مذهبی ولی از این طرف صرف اینکه فردی واجباتش را انجام می‌دهد باز به این فرد هم گفته نمی‌شود مذهبی، مذهبی در واقع شاید به افرادی اطلاق بشود که یک انگیزه‌ای هم در ترویج مذهب داشته باشد، یعنی علاوه بر اینکه نسبت به واجبات و ظایف شرعی خودشان آگاه هستند و معتقد هستند و آنها را انجام می‌دهند علاوه بر این در ترویج مذهب نقشی داشته باشند.

در بحث سیاسی هم به همین صورت است. در امور سیاسی هم اینکه حالا فردی صرفا کارمند دستگاه‌های اجرایی هست یا در این جامعه زندگی می‌کند و به نوعی با این دستگاه‌های اجرایی ارتباطی دارد صرفا سیاسی گفته نمی‌شود. سیاسی آن است که نقش موثری در تحکیم پایه‌های نظام داشته باشد حضور فعالی در فعالیت‌های نظام داشته باشد و این فراتر از یک ارتباط ساده اداری است.کدخدایی در رابطه با تکثر کاندیداهای ریاست‌جمهوری گفت:باید ببینیم که جامعه مان چه اقتضایی دارد؛ آیا اینکه صرفا افراد متعددی ثبت‌نام بکنند چه برای ریاست‌جمهوری و چه برای مجلس شورای اسلامی فی نفسه مطلوب است؟

از جهت قانونی هیچ منعی ندارد و دولت و حکومت و نظام به هیچ‌وجه نمی‌توانند محدودیتی را قائل بشوند برای حضور اولیه افراد، برای ثبت‌نام؛ اما وقتی می‌خواهیم نقطه مطلوبی را ارزیابی می‌کنیم می‌بینیم که در سایر جوامع سیاسی دیگر هم اینگونه نیست که مثلا برای مجلس ۱۰ هزار نفر ثبت‌نام بکنند و برای ریاست‌جمهوری بیش از ۱۰۰۰ نفر ثبت‌نام بکنند، چرا؟

چون آنجا مکانیسم‌های حزبی افرادی را معرفی می‌کنند که اعتبارشان اعتبار شناخته شده‌ای باشد. خود اینها مانع از این می‌شود که هر کسی برود ثبت‌نام کند. در جامعه ما هم به نظر می‌رسد نفس ثبت‌نام از جهت قانونی منعی ندارد ولی نمی‌تواند یک امر مطلوبی باشد منتها ما مکانیسمی نداریم. الزاما ثبت‌نام متعدد افراد امر مطلوبی در هیچ جامعه‌ای نیست.

رسایی به یک سال و نیم حبس محکوم شد

در پی برگزاری دادگاه «۹ دی» و محاکمه حجت‌الاسلام حمید رسایی مدیرمسئول این هفته‌نامه در دادگاه ویژه روحانیت، قاضی شعبه سوم این دادگاه حکم خود را صادر کرد.شاکیان مدیرمسئول «۹ دی»، قدرت‌الله علیخانی، علی‌اکبر جوانفکر، حسین مظفر، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و هیات نظارت بر مطبوعات بودند.از این میان علیخانی عضو سابق هیات منصفه دادگاه ویژه و مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و جوانفکر مدیرعامل سابق خبرگزاری دولت، قبل از برگزاری دادگاه از شکایت خود انصراف دادند.

بر اساس رای هیات منصفه دادگاه، مدیر مسئول «۹ دی» درخصوص شکایت موسسه تنظیم و نشر آثار امام و هیات نظارت بر مطبوعات، با ۱۲ رای از آرای ۱۳ عضو این هیات از اتهامات وارده تبرئه شده بود.حجت‌الاسلام رسایی همچنین درخصوص شکایت مظفر نماینده تهران در مجلس با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط هفته‌نامه، مستحق تخفیف دانسته شده بود.

به گزارش فارس،به‌رغم رای صریح هیات منصفه دادگاه ویژه روحانیت مبنی بر تبرئه مدیر مسئول «۹‌دی»، قاضی شعبه سوم این دادگاه در رایی تامل برانگیز، رسایی را به یک سال و نیم حبس تعزیری، ممنوعیت انتشار «۹ دی» و یک سال محرومیت از فعالیت‌های مطبوعاتی محکوم کرد.بر اساس شنیده‌ها، یک سال و نیم حبس حجت‌الاسلام رسایی با توجه به موقعیت شغلی وی (نمایندگی مجلس شورای اسلامی)، به یکصد میلیون ریال جزای نقدی تبدیل شده است.

مدیر مسئول هفته‌نامه «۹ دی» در پاسخ به این سوال که آیا دادگاه برای وی حکم صادر کرده یا نه، گفته بود: علی القاعده با توجه به گذشت زمان باید حکم این دادگاه صادر شده باشد اما تاکنون رسما به بنده ابلاغ نشده است.وی در عین حال معتقد بود: با توجه به نظرات مشخص و قاطع هیات منصفه مبنی بر تبرئه «۹ دی»، نباید حکمی بر خلاف انتظار باشد.

*جمهوری:

حاشیه های سفر احمدی نژاد به خوزستان

سفر احمدی نژاد به خوزستان، همچنان با حاشیه‌های زیادی همراه است. این حاشیه‌ها شامل افتتاح دوباره یک طرح، اعتراض یک خانم به سخنرانی مشایی، شعار دادن مردم هویزه در حین سخنرانی رئیس‌جمهور علیه بی‌کاری و همچنین حمل پلاکاردهائی توسط مردم هویزه با این نوشته (مسکن مهر زمینهای زراعی ما را غصب کرده و در آن خانه ساخته است. ما اعلام می‌کنیم که نماز و روزه آنها باطل است) توسط برخی افراد هنگام حضور احمدی نژاد در این شهر از جمله این حاشیه‌ها بودند. خبر تفضیلی را در گزارش سفر رئیس‌جمهور به خوزستان در همین صفحه بخوانید.

باز هم یک اقدام خلاف قانون توسط دولت!

شورای برنامه ریزی استان اصفهان در اسفند ماه سال گذشته، شهر خوراسگان را به اصفهان ملحق کرد. به دنبال این اقدام شکایتی به دیوان عدالت اداری ارسال شد که پس از بررسی، با توجه به اینکه مصوبه خلاف قانون بود الحاق خوراسگان به اصفهان موقتاً متوقف شد تا پس از بررسی نهایی پیرامون این موضوع، تصمیم گیری به عمل آید.

اما با وجود این قرار قانونی غیرقابل اعتراض، الحاق خوراسگان به تصویب هیات دولت رسید و توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد! این درحالی است که بیش از ۴۰ کارشناس پس از بررسی و با توجه به جمیع جهات، مخالف ملحق شدن خوراسگان به اصفهان در این شرایط هستند و معتقدند این الحاق باید در فرصت زمانی مناسب و با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم انجام شود.

تهدید حمله نظامی به ایران از سوی وزیر دفاع آمریکا

وزیر دفاع آمریکا، که تازه کار و ناشی است، ایران را به حمله نظامی تهدید کرد. چاک هیگل، شامگاه یکشنبه ضمن هشدار به ایران گفت: “معامله بزرگ فروش سلاح‌های آمریکایی به اسرائیل، زنگ خطری برای ایران است. اگر ایران دست از برنامه مشکوک هسته‌ای خود برندارد، با حمله نظامی مواجه خواهد شد.

“به گزارش روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن، وزیر دفاع آمریکا در آغاز سفر به ۶ کشور خاورمیانه که با اسرائیل آغاز شد، اعتراف کرد که دولت آمریکا و اسرائیل در این مسئله که ایران چقدر به بمب اتمی نزدیک است، اختلاف نظر دارند و تاکید کرد هنوز زمان برای دیپلماسی، جهت قانع کردن ایران برای دست برداشتن از برنامه اتمی‌اش باقی است.

Share