احتمال‌ردصلاحیت‌ هاشمی‌به‌خاطر کهولت‌سن +عکس

به گزارش دیارمیرزا محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شورای نگهبان می تواند در بررسی صلاحیت آقای هاشمی اغماض کند چرا که اگر بخواهد مرّ قانون را اجرا کند البته فارغ از مسایل سیاسی با توجه به کهولت سن آقای هاشمی و اینکه دیگر توانایی اداره کشور را ندارد صلاحیت وی […]

به گزارش دیارمیرزا محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شورای نگهبان می تواند در بررسی صلاحیت آقای هاشمی اغماض کند چرا که اگر بخواهد مرّ قانون را اجرا کند البته فارغ از مسایل سیاسی با توجه به کهولت سن آقای هاشمی و اینکه دیگر توانایی اداره کشور را ندارد صلاحیت وی تایید نخواهد شد.

نماینده مردم طرقبه و چناران افزود: وقتی طبق قانون یک نماینده مجلس که کار اجرایی ندارد و بیشتر با فکرش کمک میدهد، نباید بیشتر از ۷۵ سال سن داشته باشد پس به طریق اولی رئیس قوه مجریه که کار سنگین اجرایی کشور را بر عهده دارد نباید بیشتر از ۷۵ سال سن داشته و بلکه باید جوان تر، با نشاط تر و پر کار تر باشد.
13920221181120318508764
وی با بیان اینکه با تمام احترامی که به افراد پا به سن گذاشته دارم اما واقعیت امر این است که این گونه افراد قادر به اداره کشور آن هم در این شرایط نیستند.

عضو جبهه حماسه سازان انقلاب با بیان اینکه در حال حاضر شورای نگهبان در انبوهی از مصالح، محدودیت ها قرار دارد بنده انتظار ندارم که این شورا آقای هاشمی را رد صلاحیت کند اما همان طور که گفتم اگر بخواهد مرّ قانون اجرا شود هاشمی رد صلاحیت خواهد شد.

وی با بیان اینکه هاشمی به  عنوان یک قطب انتخابات پیش رو حمایت اصلاح طلبان را نیز در پی خواهد داشت گفت: لازم نیست اصولگرایان بخواهند خیلی زود یک دست شوند./مهر

Share