آيت الله حائري شيرازي:

آیت الله بهجت سهم بزرگی در تربیت داشت

به گزارش دیارمیرزا مراسم بزرگداشت چهارمین سالگردعالم وارسته حضرت آیت الله بهجت فومنی ،مرجع بزرگ جهان تشیع در مسجد حضرت ولی عصر ؛عج؛ بالا محله فومن با حضور مسئولین کشوری و لشگری، استاندار و مسئولین استانی برگزار شد

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن آیت الله محی الدین حائری شیرازی در چهارمین سالروز عروج ملکوتی حضرت آیت الله العظمی محمدتقی بهجت فومنی(ره) با اشاره به اسرار نهفته در “بسم الله الرحمن الرحیم” گفت: همه ابعاد وجودی انسان، امانت هایی الهی از نوع رحمت رحمانی خداوند است و هرکس از این امانت ها درست استفاده کند؛ مشمول رحمت رحیمی خداوند متعال قرار می گیرد.

وی جایگاه عالم وارسته آیت الله بهجت فومنی را در رحمت رحیمی خداوند دانست و اظهار کرد: رحمت رحمانی را خداوند برای همه انسان ها قرار داده ولی رحمت رحیمی، رحمتی است که اگر انسان از رحمت رحمانی یعنی امانت های در اختیار او درست استفاده کند، نصیبش می شود.haeri-500x375

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت الله بهجت فومنی سیر و سلوک خود از رحمان تا رحیم ، بسم الله الرحمن الرحیم را به خوبی انجام داد، ادامه داد: این عارف واصل و عبد صالح خداوند باریتعالی آنچنان در کارش اخلاص داشت و امانت های الهی را درست به کار گرفت که رضایت خداوند را کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: بندگی خداوند بزرگ و اطاعت از فرمان الهی یعنی ولایت داشتن ، نماز اول وقت و اخلاص در عمل ، ایشان را مرد خدایی ساخت که در تربیت دیگران نقش بزرگی ایفا کند و زندگی این عالم وارسته سراسر درس و عبرت باشد.

آیت الله حائری شیرازی تصریح کرد: انسان هایی که شهید دادند، در راه خدا جهاد کردند و منتظر واقعی امام زمان (عج) هستند؛ اهل ولایت هستند و رضایت حق تعالی را کسب کرده اند.

وی اضافه کرد: مذاکره با آمریکا به معنای بندگی دوباره ملت ایران است و آمریکا قصد دارد دوباره ایران را به بندگی خود درآورد و همه اینها کارکرد بین رحمان به رحیم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی امتحان بزرگی را پس دادند، خاطرنشان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی ملت ایران به فرمان امام خمینی (ره) لبیک گفتند و جوانان خود را به میدان جنگ فرستادند و ایثار کردند و اطاعت از امام راحل را اطاعت از امام زمان (عج ) دانستند.

وی اذعان کرد: امتیاز ملت ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی با پشتیبانی از ولایت، یکی است.

وی اضافه کرد: امروز دشمن در صدد ضربه زدن به بصیرت ملت سرافراز ایران است؛ ملتی که همانند امروز برای علمایشان بسیار ارزش قائلند و در زمان کنونی اطاعت از رهبری با حفظ بصیرت، دشمنان را مایوس و خوار می کند.

حائری‌شیرازی با بیان اینکه جنگ تحمیلی امتحان صبر بود، افزود: امتحان پشتیبانی از ولایت امتحان بصیرت است و دشمن نیز به دنبال بصیرت ملت ایران است.

وی متذکر شد: جنگ سخت برای تمام کردن صبر و استقامت ملت ایران بود اما جنگ نرم شکار بصیرت ملت ایران است و در شرایط کنونی ثواب ملت ایران در اطاعت از رهبری بسیار بیشتر از ثواب در دوران جنگ تحمیلی است.

استاندار گیلان نیز در حاشیه این مراسم در خصوص ویژگی های حضرت آیت الله بهجت فومنی(ره) گفت: ایشان به عنوان انسانی که به درجه عبودیت خدا رسید؛ مصداق حقیقی کسی است که اگر در دنیا نباشد، جایگزینی برای او نخواهد بود.

کیهان هاشم نیابا بیان اینکه آیت الله بهجت فومنی(ره) بهجت المجتهدین بود، افزود: ایشان درجات بالایی از انسانیت و در پیشگاه خداوند بودن را در طول عمر بابرکت خود طی کرد.

وی بر ضرورت شناساندن ابعاد شخصیتی و آثار علما و ارزش های و دینی در جامعه از سوی مردم و مسوولان تاکید و تصریح کرد: آیت الله بهجت فومنی اسوه و الگوی تمام عیار برای همگان بویژه جوانان است و باید آثار ایشان را برای سعادت جامعه و رسیدن به قرب الهی ترویج داد.

همچنین در پایان این مراسم مهدی سماواتی مداح اهل بیت نیز به مناسبت بزرگداشت چهارمین سالگرد ارتحال این مرجع تقلید شیعیان فضایی معنوی به این مراسم بخشید./فومانیوز

Share