صبح روز دوشنبه

آستارا میزبان کاروان کتابخانه صبا شبکه یک سیما

به گزارش دیار میرزا شهرستان مرزی بندر آستارا صبح روز دوشنبه(۲ اردیبهشت) میزبان کاروان کتابخانه صبا است و کتاب‌های اهدایی مردم آستارا به کاروان صبا جهت ارسال به مناطقی که دسترسی به کتاب و کتابخانه ندارند، از برنامه‌های کلی این کاروان در شهرستان مرزی بندر آستاراست. مجید زمانداری  مسئول روابط عمومی اداره ی کل کتابخانه […]

به گزارش دیار میرزا شهرستان مرزی بندر آستارا صبح روز دوشنبه(۲ اردیبهشت) میزبان کاروان کتابخانه صبا است و کتاب‌های اهدایی مردم آستارا به کاروان صبا جهت ارسال به مناطقی که دسترسی به کتاب و کتابخانه ندارند، از برنامه‌های کلی این کاروان در شهرستان مرزی بندر آستاراست.28(1)

مجید زمانداری  مسئول روابط عمومی اداره ی کل کتابخانه های عمومی گیلان عنوان کرد، کاروان کتابخانه صبا کار مشترک گروه اجتماعی شبکه یک سیما و نهاد عمومی کتابخانه‌های کشور است که هر روز هفته به غیر از جمعه‌ها از ساعت ۶ تا ۹ صبح به مجری گری “شیرین صمدی” از شبکه یک پخش می‌شود.

زمانداری همچنین اظهار داشت : برنامه صبح بخیر ایران توسط این کاروان راس ساعت ۶ صبح روز دوشنبه ۲  اردیبهشت، از باغ ملی آستارا به روی آنتن می‌رود.

وی افزود: بندر آستارا به عنوان نخستین شهر باسواد ایران می باشد و ورود کاروان صبا به این شهرستان بهترین فرصت آستارایی‌ها برای اهدای کتاب به هموطنانشان است.

مسئول روابط عمومی اداره ی کل کتابخانه های عمومی گیلان همچنین گفت: علاقمندانی که می‌خواهند در این طرح ملی شرکت کنند، می‌توانند در زمان اعلام شده با حضور در باغ ملی بندر آستارا، هدایای خود را به کاروان صبا اهدا کنند.

 شایان ذکر است، کاروان صبا پس از خروج از آستارا و سفر به اردبیل و تبریز دو کتابخانه در مناطق ورزقان و هریس افتتاح می‌کند.

در میدان سید جمال الدین اسدابادی(سبزه میدان) رشت برگزار شد:

مراسم اهدای کتاب مردم رشت به کاروان اهدای کتاب صبا

مراسم اهدای کتاب توسط مردم به کتابخانه های محروم و زلزله زده کشور با مشارکت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و شبکه ۱ سیمای کشور و برنامه صبح بخیر ایران به اجرا در می آید.

به گزارش روابط عمومی اداره ی کل کتابخانه های عمومی گیلان، مراسم اهدای کتاب مردم رشت به کتابخانه های زلزله زده اذربایجان غربی با حضور مسئولین استانی، کلانشهر رشت و صدها نفر از مردم فرهنگ دوست رشت  در میدان سید جمالدین اسدآبادی(سبزه میدان) برگزار شد.

این مراسم که از ساعت ۱۵/۷ دقیقه صبح و در پوشش برنامه ی زنده ی صبح بخیر ایران بر روی آنتن رفت تا ساعت ۱۲ ظهر ادامه یافت .

همچنین در این برنامه صدها نفر کتابهای خودرا به این کاروان اهدا کردند تا طی سفری چند روزه به کتابخانه های زلزله زده اذربایجان غربی برسد.

اجرای برنامه های متنوع در این مراسم از ویژگیهای  جالب  بشمار می رفت که از جمله می توان به حضور  هنرمندان گیلانی و ارائه ی اثار هنری اشاره کرد.

گفتنی است چهارمین کاروان اهدایی کتابخانه صبا با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما، با هدف احداث کتابخانه عمومی در مناطق مختلف کشور است. علاقه‌مندان با حضور در ایستگاه‌های کاروان کتابخانه صبا می‌توانند کتاب‌های اهدایی خود را به این کاروان تحویل دهند.

مسیر چهارمین کاروان کتابخانه صبا به این شرح است: رشت، شنبه ۳۱ فروردین/ آستارا، دوشنبه ۲ اردیبهشت/ اردبیل، سه شنبه  ۳ اردیبهشت/ تبریز، ۵ اردیبهشت/ ورزقان، ۷ اردیبهشت/ هریس، ۹ اردیبهشت.

Share