نماینده مردم رودسر و املش در مجلس:

۸ میلیارد تومان مطالبات چایکاران پرداخت نشده است

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: ۸ میلیارد تومان مطالبات چایکاران از سال گذشته تاکنون پرداخت نشده است.

به گزارش دیارمیرزا : محمدمهدی رهبری‌املشی با اشاره به تصمیم‌گیری‌های گرفته شده در کارگروه چای با حضور رحیمی در استانداری گیلان، اظهار کرد: چای اکنون وضعیت بدی دارد و تصمیم‌های گرفته شده در کارگروه کشاورزی و اختیارات تام به استاندار دادند که برای چای اقدام کند.

وی با بیان اینکه چنین مسئولیتی در زمان قهرمانی‌چابک استاندار اسبق گیلان به وی داده شده بود، افزود: با این واگذاری تغییری در روند بهبود چای صورت نگرفت.

نماینده مردم رودسر و املش ادامه داد: در جلسه کارگروه شب گذشته چای این موضوع به رحیمی معاون اول رئیس جمهور یادآوری شد و وی گفت که واگذاری این اختیارات با تمام امکانات است و تصمیم‌های گرفته شده را تایید می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اختصاص اعتبارات مورد نیاز در زمینه چای مهم است، اذعان کرد: در صورتی که وضعیت چایکاران و چای با اختصاص دادن اعتبار به استاندار انجام گیرد می‌توان دورنمای خوبی را برای چای تصور کرد در غیر این صورت امیدی به بهبود آن نیست.

رهبری املشی با تصریح بر اینکه هنوز حدود ۸ میلیارد تومان مطالبات چایکاران از سال گذشته باقی‌مانده است، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه هیئت دولت قرار بود تا ۸ فروردین سال ۹۱ مطالبات پرداخت شود اما تاکنون پرداخت نشده است و مقرر شده در چند روز آینده این پول را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه چایکاران گیلانی در بدترین شرایط اقتصادی به‌سر می‌برند، اذعان کرد: روزگاری چایکاران انسان‌های خیری بودند و از محل عوارض چای علاوه بر تامین زندگی خود، به مردم و فقرا کمک می‌کردند اما امروز به مرحله‌ای رسیده‌اند که با سختی و مشقت زندگی می‌کنند و بیشتر آنها زیرپوشش کمیته امداد هستند.

رهبری‌املشی افزود: دلیل سرنوشت دردناک امروز چایکار بی‌توجهی و عدم شناخت دولت است.

وی با تصریح بر اینکه دولت آگاهی ندارد چه بر سر کشاورز چایکار آمده است، خاطرنشان کرد: مسئولان دولتی باید بدانند کشاورز چایکار امروز با چه فلاکتی زندگی می‌کند و حاصل رنج و تلاش و مطالبات حقه او را پرداخت نمی‌کنند.

این نماینده با اشاره به اینکه دولت موظف به خرید تضمینی برگ سبز چای است، متذکر شد: پرداخت مطالبات چای حق کشاورز چایکار است.

وی درباره امضای قرارداد سازمان چای با قویدل، متذکر شد: از ابتدا آقای قویدل و شرکت صدرا برای ما ناشناخته بود و وی با دستور برخی مسئولان گیلان به ما معرفی شد. قویدل آمده بود کمک کند اما تصور می‌کرد می‌تواند سود کلانی از چای ببرد.

رهبری املشی با بیان اینکه قویدل به تعهدات خود عمل نکرد، خاطرنشان کرد: قویدل فعالیت مسئولان چای را مخدوش کرد و چهره موفقی در باره چای نبود.
به نقل از فارس

Share