صادق محصولی عضو جبهه پایداری :

نامزد جبهه پایداری مستقل از ائتلاف‌هاست

به گزارش دیار میرزا :صادق محصولی عصر امروز در نشست گفتمان یازدهم که در تالار مفید دانشگاه قم برگزار شد با بیان اینکه متدینان انقلابی در صحنه عمل هم محکم ایستادگی می‌کنند و به تعبیر رهبری یکی نعل و یکی به میخ نمی‌زنند اظهار کرد: این افراد زمانی که فریاد أین عمار رهبری بلند می‌شود […]

به گزارش دیار میرزا :صادق محصولی عصر امروز در نشست گفتمان یازدهم که در تالار مفید دانشگاه قم برگزار شد با بیان اینکه متدینان انقلابی در صحنه عمل هم محکم ایستادگی می‌کنند و به تعبیر رهبری یکی نعل و یکی به میخ نمی‌زنند اظهار کرد: این افراد زمانی که فریاد أین عمار رهبری بلند می‌شود ساکت نمی‌نشینند.

وی افزود: فرق انقلابی و دیپلماسی صرف این است که دیپلمات‌ها در شرایطی حاضر به سازش می‌شوند اما انقلابیون بر سر اصول و آرمان‌های خود با کسی معامله نمی‌کنند.

بخش بعدی این نشست به پرسش و پاسخ دانشجویان با محصولی اختصاص داشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه جبهه پایداری برای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری عنوان داشت: برنامه ما برای دولت بعدی توسط گروهی ۲۵ نفره متشکل از اساتید دانشگاه و علما و فضلای حوزه علمیه قم با گرایش اقتصاد تدوین می‌شود و پیش از انتخابات نهایی خواهد شد.

محصولی ادامه داد: الزامی ندارد نامزدی که ما معرفی می‌کنیم حتما رای بیاورد و هر کس که رئیس جمهور شود این برنامه در اختیار وی قرار خواهد گرفت.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه هفته آینده نامزد مورد نظر جبهه پایداری طی مراسمی معرفی خواهد شد گفت: برنامه‌های تا روز انتخابات این جبهه نیز همان موقع اعلام می‌شوند.

سوال‌ بعدی که از محصولی شد در خصوص ترمیم ساختار اقتصادی کشور بود که وی در جواب ابراز کرد: اقتصاد مسئله‌ای نیست که با بیان چند تئوری اقتصادی یا جملاتی چند در جلساتی اینچنینی مشکل آن را حل کرد؛ اقتصاد از جمله اصول کشورداری محسوب می‌شود و عقیده داریم دولت آینده باید معیشت را به صورت فوریتی مورد بررسی و اجرا قرار دهد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری افزود: در مباحث فرهنگی نمی‌توان طی برنامه‌های کوتاه مدت نتیجه گرفت اما مسائل فوریتی مانند اقتصاد و معیشت وجود دارند و دولت آینده باید این مسئله را در دستور کار قرار دهد؛ پرداختن به اقتصاد مقاومتی باید سرلوحه برنامه‌های دولت یازدهم باشد.

وی اقتصاد مقاومتی را همان اقتصاد مردمی دانست و خاطرنشان کرد: در زمان‌هایی چون ۲۲ بهمن شاهد هستیم که مردم به صورت خودجوش وارد صحنه می‌شوند و اعتنایی به هجمه‌های رسانه‌های بیگانگان ندارند و این حضور را به مثابه حقوقی اجتماعی می‌دانند؛ در بحث اقتصاد این مردمی بودن وجود ندارد زیرا دولت و بخش‌های خصوصی انحصاری اقتصاد را در اختیار دارند و رانت‌خواری‌هایی که نتیجه خلأ‌های قانونی و غفلت مجریان است، حق مردم را از بین می‌برد.

محصولی با بیان اینکه شرح کامل حل این مشکل در برنامه جبهه پایداری آمده است گفت: این برنامه به زودی در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر مشکلات موجود در امر حجاب و عفاف عنوان داشت: به عقیده من هر گاه سبک زندگی ما به سمت ایرانی – اسلامی شدن پیش برود به یقین مشکلات در زمینه عفاف و حجاب نیز حل خواهند شد.

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب قوانینی تصویب شد که از کالاهای خارجی استفاده نکنیم در حالیکه امروز مارک‌های خارجی به صورت کیلویی در بازار به فروش می‌رسند و هیچ فرد ایرانی به داخلی بودن اجناس افتخار نمی‌کند.

سوال بعدی از محصولی در خصوص استفاده از جوانان در اداره امور کشور و توجه به این قشر از اجتماع بود که او گفت: باز هم می‌گوییم چنانچه به سبک زندگی اسلامی توجه کنیم این مشکل حل می‌شود؛ پیامبر اکرم(ص) در جنگ‌های مهمی از جوانان به عنوان فرمانده سپاه اسلام استفاده می‌فرموند و در دوران جنگ تحمیلی نیز شاهد بودیم که ارتش عراق در مقابل ایده‌های فرماندهان جوان ایرانی درمانده می‌شد؛ جبهه پایداری هم بر این عقیده است که چرا باید همواره حلقه‌های افرادی بالای ۶۰ ساله اداره جامعه را بر عهده بگیرند در حالیکه جوانان ایرانی امروز قله‌های علم و فناوری و سیاست را فتح کرده‌اند.

محصولی تاکید کرد: به نظر ما ترکیب تیم‌های مدیریتی افراد با تجربه و جوانان یعنی استفاده از تجارب کهنسالان و شجاعت و جسارت و توانایی جوانان در اداره کشور ضروری است.

_ نامزد جبهه پایداری مستقل از ائتلاف‌هاست/ گفت‌و‌گو با غرب خط قرمز ما نیست

صادق محصولی عصر امروز در نشست گفتمان یازدهم که در تالار مفید دانشگاه قم برگزار شد در پاسخ به سئوالی مبنی بر جایگاه سیاست خارجی در دولتی که جبهه پایداری سعی در تشکیل آن دارد اظهار کرد: تاکنون هرگاه در مقابل کشورهای بیگانه ایستادگی کرده‌ایم دستاوردهایی داشته‌ایم و عقلانیت در این میان از اهمیت خاصی برخوردار است بدین معنا که تدابیر باید مبتنی بر خودباوری و رویارویی فعال باشند.

وی افزود: در سیاست خارجی عقیده داریم که اگر رابطه با آمریکا به جایی رسید که غرب قبول کند جمهوری اسلامی به عنوان یک حکومت مستقل و در شرایط مساوی پای میز مذاکره بنشیند آنگاه مورد قبول خواهد بود وگرنه تا زمانی که آنها مذاکره را برای تسلیم شدن بخواهند چنین امری امکان‌پذیر نیست و این مانند این است که نتیجه یک مسابقه فوتبال از قبل تعیین و قرار باشد که گلی رد و بدل نشود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه مذاکره با غرب باید با هدف رسیدن به حقوق نظام و مردم باشد گفت: چنانچه عدم این نتیجه‌گیری از قبل پیش‌بینی شده باشد نمی‌توان مذاکره کرد هرچند گفت‌وگو را خط قرمز نمی‌دانیم و اگر در مذاکره‌ای هیچ یک از طرفین احساس غلبه و برتری بر دیگری نداشته باشند امکان آن وجود خواهد داشت.

سوال دیگری که به صورت شفاهی از محصولی صورت گرفت در مورد هزینه کردن از امام راحل در جبهه پایداری بود؛ سوال‌کننده که از اساتید دانشگاه قم بود با بیان اینکه نمی‌توان مشکلات کشور را با یک تیم ۲۵ نفره حل کرد گفت: خروجی دولت‌های نهم و دهم آن چیزی است که امروز در صحنه داخلی و خارجی می‌بینیم.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در پاسخ به این سوال با بیان اینکه این جبهه در محدوده‌ای که ظرفیت‌ها و توانایی‌ها اجازه می‌دهد برنامه دولت آینده را تدوین می‌کند گفت: برنامه‌محوری اساس کار جبهه پایداری است و تنها بر اساس شعارها عمل نخواهیم کرد؛ تیم ۲۵ نفره‌ای که مسئول تهیه این طرح هستند در دولت‌های گذشته حضور داشته‌اند و بر اساس تجربیات ده‌ها ساله خود این کار را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: رهبری سیاست‌های کلان کشور را تعیین می‌کنند و مجلس و دولت باید جزء به جزء برنامه‌ها را تعیین و تبیین کنند؛ جبهه پایداری هم در حد ظرفیت و توان خود ۲۵ نفر از بهترین برنامه‌نویسان در سطح کلان کشور را انتخاب کرده است تا طرحی بر اساس اصول اسلام و انقلاب تدوین شود.

محصولی با تاکید بر حرکت بسیجی‌وار برای اداره جامعه یعنی حضور همه گرایش‌ها و اقشار بیان داشت: اقتصاد از جمله مسائلی است که باید با تکیه بر قدرت مردمی سر و سامان یابد؛ در این مسیر نباید سیاه‌نمایی کرد بلکه می‌توان نقاط قوت و ضعف دولت‌های نهم و دهم را به درستی تعیین کرد زیرا ما خود اکنون منتقد دولت هستیم.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه استفاده از ایده‌های خوب خارجی نباید ما را به غرب‌گرایی سوق دهد عنوان داشت: هر سیاستی که در کشور تدوین می‌شود باید بر پایه اصول اسلامی و دینی باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ائتلاف با دولت یا سایر گروه‌ها توسط جبهه پایداری گفت: اگر قرار بر چنین کاری بود باید پیش از این صورت می‌گرفت، احساس می‌کنیم اگر هر یک از جریان‌ها به دنبال نامزد اصلح بودند این امر امکان‌پذیر بود اما این مسئله احساس نشد و جبهه پایداری نامزدی مستقل از ائتلاف‌ها معرفی خواهد کرد.

Share