گزارش غربی ها از انتخابات ایران

به گزارش دیارمیرزا :رسانه های فارسی زبان غربی آخرین اخبار مربوط به انتخابات ایران را اینگونه پوشش دادند: علی‌اکبر ولایتی، روز پنج‌شنبه، ۲۲ فروردین، به انتقاد از سیاست‌های دولت احمدی‌نژاد در عرصه بین‌المللی پرداخت و گفت: «این چه وضعی است که در سیاست خارجی داریم». آقای ولایتی «بخش مهم مشکلات امروز» جامعه ایران را نتیجه […]

به گزارش دیارمیرزا :رسانه های فارسی زبان غربی آخرین اخبار مربوط به انتخابات ایران را اینگونه پوشش دادند:

علی‌اکبر ولایتی، روز پنج‌شنبه، ۲۲ فروردین، به انتقاد از سیاست‌های دولت احمدی‌نژاد در عرصه بین‌المللی پرداخت و گفت: «این چه وضعی است که در سیاست خارجی داریم».
آقای ولایتی «بخش مهم مشکلات امروز» جامعه ایران را نتیجه سیاست خارجی دولت دانست و اظهار داشت: «آن‌طور که باید و می‌توانستیم، روابط بین‌الملل را به خوبی سامان ندادیم».
او همچنین با اشاره به تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران گفت: «اگر تدبیر می‌شد، بسیاری از تحریم‌ها اتفاق نمی‌افتاد که امیدواریم در آینده برطرف شود».
انتقادات از سیاست خارجی دولت محمود احمدی‌نژاد در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران بارها تاکید کرده‌اند، نظرات آیت‌الله خامنه‌ای در شکل‌گیری این سیاست‌ها تعیین‌کننده بوده است.
رهبر ایران بارها و به‌صراحت از سیاست خارجی دولت آقای احمدی‌نژاد حمایت کرده و آن را باعث «عزت و اعتبار جمهوری اسلامی» دانسته است.
با این همه علی‌اکبر ولایتی اکنون بر لزوم «خروج» از وضعیت فعلی روابط خارجی ایران تاکید می‌کند و می‌گوید که «می‌توان با دنیا رابطه خوب داشت».
او افزود: «در حوزه سیاست خارجی و روابط با کشورها نیز می‌توانیم کار بسیاری انجام دهیم نه در طولانی‌مدت بلکه بنده با تکیه بر تجربیاتم می‌گویم که می‌توانیم از وضع فعلی روابط خارجی خارج شویم».
علی‌ اکبر ولایتی که به مدت ۱۶ سال سمت وزیر امور خارجه ایران را عهده دار بود، از نامزدهای مطرح در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به‌شمار می‌رود.
او همراه با محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و غلامعلی حدادعادل، نماینده محافظه‌کار مجلس ایران، ائتلافی را تشکیل داده است که از آن به عنوان «ائتلاف پیشرفت» نام برده می‌شود و قرار است در نهایت یکی از این سه نفر در انتخابات پیش رو حضور یابد.
به گفته آقای ولایتی، ائتلاف «پیشرفت» برای آن ایجاد شد تا آنها بتوانند در مقابل «فتنه و انحراف» بایستند.
علی اکبر ولایتی در نهایت اظهار داشت: «امیدواریم یک انتخابات پرشور داشته باشیم تا دولتی قدرتمند و آشنا به مبانی حکومت تشکیل شود و هر کس در جای خودش قرار بگیرد و کار بزرگ به دست آدم کوچک و کار کوچک دست یک فرد قدرتمند نیفتد تا کابینه قدرتمند شکل بگیرد.»
یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران روز ۲۴ خرداد ماه امسال برگزار می‌شود. چهره‌های بسیاری تاکنون نامزدی خود را در این انتخابات اعلام کرده‌اند که بیشتر آنها از میان اصولگرایان بوده‌اند.

وعده انتخاباتی رضایی: سالی ۵ میلیون برای خانواده چهار نفره

در همین حال، محسن رضایی یکی از نامزدهای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، وعده داده که در صورت پیروزی در انتخابات سالانه پنج میلیون تومان به یک خانواده چهار نفره خواهد داد.
آقای رضایی در گفت‌وگو با خبرگزاری «تسنیم» که روز پنج‌شنبه ۲۲ فروردین منتشر شد، ضمن حمایت از «هدفمندی یارانه‌ها» گفته که این برنامه را با اصلاحاتی ادامه خواهد داد.
به گفته او، با سودی که از تولید و سرمایه‌گذاری حاصل می‌شود به مردم یارانه پرداخت می‌شود اما نحوه برداشت یارانه‌ها سه ماهه و شش ماهه خواهد بود تا «تولید و اشتغال بالا برود».
محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه پاسداران، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ نیز بود که بر اساس آماری که وزارت کشور منتشر کرد، یک و نیم درصد آراء را به دست آورد. وی یکی از سه نامزدی بود که به نتایج انتخابات اعتراض داشت.
او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ هم نامزدی کرد اما در آستانه انتخابات، انصراف داد.

هشدار سعیدی به رییس جمهوری آینده
به گزارش خبرگزاری فارس، آقای سعیدی با اشاره به آن‌چه «سناریوی سیاسی و انتخاباتی دشمنان» می‌خواند گفت که آنها دنبال «چهره‌ای فرصت‌طلب» هستند تا «اهداف خود را از طریق او اجرایی کنند».
او افزود: «تکلیف ما در چنین شرایطی، توجه به رهنمودهای رهبری است و باید در این شرایط سینه خود را سپر کرده و از اسلام و انقلاب دفاع کنیم».
به گفته آقای سعیدی، در شرایط فعلی به «شخصی استخوان‌دار» برای ریاست جمهوری نیاز هست، نه کسانی مانند نمایندگان مجلس ششم که «طرح تعلیق اتمی را مطرح کنند».

Share