همراه با انتخابات ریاست جمهوری :

کاندیدایی که بیشترین سخنرانی علیه فتنه را بنام خود ثبت کرد

به گزارش دیارمیرزا : پس ازفتنه ی ۸۸ بنده بیشترین مصاحبه و سخنرانی را درباره ی آن داشته ام و نگاهم این بود به گونه ای وارد مباحث مربوط به آن شوم که بتوانم به ابهامات و سؤالات کسانی که در فتنه گرفتار شده اند پاسخ دهم و آنها را نسبت به فضای آلوده ی فتنه آشنا کنم و گمان می کنم در این راه از توفیقات نسبی نیز برخوردار بوده ام.

به گزارش دیار میرزا : برخی از آخرین اخبار انتخاباتی به شرح زیر است:

الهیان با اشاره به حمایت رسمی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی از کاندیداتوری زاکانی در انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: باتوجه به عملکرد آقای زاکانی در مجلس گذشته و مجلس فعلی و نوع نگاه ایشان به مسائل مختلف که نزدیکی زیادی به مقام معظم رهبری دارد، ما از ایشان حمایت کردیم. چراکه نوع دیدگاه آقای زاکانی، بر اساس عدالت‌خواهی، شجاعت و اعتقاد به کار کارشناسی برای حل مشکلات کشور است.

 

عارف در دانشگاه صنعتی شریف سخنرانی می‌کند

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف دوشنبه در این دانشگاه حضور می‌یابد و پیرامون مسائل انتخاباتی سخنرانی می‌کند.

محمدرضا عارف کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در این دانشگاه سخنرانی خواهد کرد.
این مراسم در روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

آل اسحاق: آمدن من نه برای داغ کردن تنور است نه برای نظرسنجی، من بر خودم مشروعیت می‌دانستم وارد شدم، عمده‌ترین مسئله کشور مسائل اقتصادی است آرمان‌های اقتصادی، حوزه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ما وابسته به مسائل اقتصادی است که در این حوزه نسبت به بقیه مهارت دارم هر چند در حوزه سیاسی هم بودم فکر می‌کنم از کسانی که مشروعیت توان قبول مسئولیت را دارد می‌توانم باشم و مقبولیت مرا مردم باید بگویند.

رای من بستگی دارد به اینکه چقدر برنامه ارائه دهم و مورد مقبول مردم واقع شود ولی رنگ را مردم باید تعیین کنند و از آنها باید پرسیده شود.

مقبولیت اصولگرایی را قبول دارم و خودم نیز از همین طیف هستم، بر اساس نظرسنجی و حس در جامعه اقبال بهتر به سمت اصولگرایی را نشان می‌داد.

مسئله انحراف در تاریخ اسلام وجود داشته و زمینه آن وجود دارد و الان هم هست در آینده هم خواهد بود در نظام ما شاخص‌های تشخیص انحراف از سوی رهبری و نهادهای امنیتی و قضایی تعیین می‌شود، انحراف مربوط به آحاد مردم نیست جای نگرانی وجود ندارد که چرا انحراف است به طور مثال ادعای مهدویت در صدر مسائل بود و در زندان‌ها نیز کسانی هستند که ادعای صاحب الزمانی دارند.

بین فتنه و اصلاحات باید فرق قائل شویم، کسانی که با عنوان فتنه به نظام آسیب رساندند و مقامات امنیتی و قضایی تکلیف آنان را مشخص کردند ولی زمینه حضور اصلاحات فراهم است.

بیش از ۲۱۰۰ نفر از دانشجویان و طلاب دانشگاه‌های تهران طی نامه‌ای به آیت‌الله مصباح یزدی، وی را برای معرفی فرد اصلح مورد اعتماد و حجت شرعی در شناخت اصلح دانستند.

بیش از ۲۱۰۰ نفر از دانشجویان و طلاب دانشگاه‌های طی نامه‌ای از آیت‌الله مصباح خواستند گزینه اصلح را معرفی کند و وی را مورد اعتمادترین فرد و حجت شرعی برای شناخت و معرفی اصلح دانستند.

سید‌کمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان با بیان اینکه در جلسه پنجشنبه این جبهه بادامچیان رئیس ستاد انتخابات شورای شهر گزارش کاملی از فرآیند رسیدن به لیست ۳۱ نفره ارائه داد، اظهار داشت: ما از ۳۰۰ نفر به یک لیست ۳۱ نفره رسیده‌ایم که باید به تائید نهایی شورای مرکزی و هیئت رئیسه برسد.

سجادی افزود: پس از این مرحله مکانیزمی برای ائتلاف با سایر اصولگرایان که در صحنه انتخابات شورای شهر حضور دارند تعریف شده است و ما با افراد مختلفی از جمله آقای چمران مذاکراتی داشتیم تا از این طریق اصولگرایان برای شورای شهر به جای چند لیست، یک فهرست داشته باشند.

سخنگوی جبهه پیروان با اشاره به اینکه در صحبت‌های نماینده جبهه پیروان با چمران تا حدودی نظرات تامین شده است گفت: آقای عسگراولادی دبیرکل جبهه نیز موافق سازوکار فعلی جبهه در انتخابات شورای شهر است.

ابوترابی در پاسخ به سؤالی درباره ی مواضع خود در مورد فتنه ی ۸۸ گفت: پس ازفتنه ی ۸۸ بنده بیشترین مصاحبه و سخنرانی را درباره ی آن داشته ام و نگاهم این بود به گونه ای وارد مباحث مربوط به آن شوم که بتوانم به ابهامات و سؤالات کسانی که در فتنه گرفتار شده اند پاسخ دهم و آنها را نسبت به فضای آلوده ی فتنه آشنا کنم و گمان می کنم در این راه از توفیقات نسبی نیز برخوردار بوده ام.
وی همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد شائبه ها بابت حقوق مادام العمر نمایندگان گفت: درباره ی حقوق مادام العمر نمایندگان باید عرض کنم که در تاریخ پارلمان جمهوری اسلامی ایران هرگز مصوبه ای به عنوان حقوق مادام العمر نبوده، نیست و نخواهد بود و موضوع این بود که در مجلس هفتم مصوبه ای داشتیم که اگر کسی که در یکی از مناصب کشوری مشغول فعالیت است و دارای حقوق می باشد در صورتی که از آن مقام بیرون آمد نباید به صورت فوری حقوق وی را بسیار کم کرد بلکه گفتیم به تدریج پایین بیاید تا که به یک سطح مناسب برسد، البته بدون کمترین جنجالی نیز به تصویب مجلس رسید.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجلس هشتم تعداد کمی از آقایان که این طرح شامل آنان نمی شد خواستار این بودند که با اصلاح آن این قانون شامل حال آنان هم بشود و وقتی طرحشان در مجلس رأی آورد، بحث حقوق مادام العمر در جامعه مطرح شد که در نهایت با اعتراضات وارد شده اصل این مصوبه که در مجلس هفتم به تصویب رسیده بود به طور کامل ملقی شد.
نامزد یازدهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری درباره ی ورود خود به ائتلاف پنجگانه نیز گفت: بنده البته اشکالات وارده به این ائتلاف را قبول دارم، ولی با توجه به اینکه نیروهای انقلابی نگران تشتت و تفرقه بودند به نظرم رسید تشکیل این ائتلاف می تواند نگرانی آنها را رفع نماید و با این دید وارد ائتلاف شدم.
وی تصریح کرد: یکی از علل اساسی آسیب فرهنگ انقلاب اسلامی این است که سبک زندگی دولت مردان با سبک زندگی اسلامی مطابق با نظر رهبر معظم انقلاب زاویه دارد و باید این موضوع به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد.
ابوترابی فرد همچنین در پاسخ به سؤالی درباره ی امکان استفاده از نیروهای اصلاح طلب در صورت پیروزی در انتخابات آینده گفت: باید شایسته سالاری ملاک باشد و اعتقاد به اصول و عینیت بخشیدن به اصول اخلاقی و برخورداری از صلاحیت علمی و اجرایی مهم می باشد و اصرار دارم افراد بر اساس این اصول انتخاب شوند و اگر صلاحیت آنها کمتراز دیگران نبود از آنها استفاده خواهم کرد.

اسماعیل جلیلی درباره برنامه‌های دیدار اعضای کمیته وحدت اصولگرایی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با آیات عظام و مراجع عالیقدر، گفت: از آنجایی که این دیدارها هفته گذشته انجام نشد برنامه این دیدارها به این هفته موکول شد.
نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه این دیدارها از سه شنبه این هفته به بعد خواهد بود، افزود: اعضای کمیته وحدت رویه جریان اصولگرایی با آیت الله جوادی آملی و مراجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی، آیت الله صافی گلپایگانی و آیت الله مکارم شیرازی دیدار می‌کنند.
عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نهم تصریح کرد: دیدار با سیاسیون ارشد پس از دیدار با علمای قم خواهد بود که در این زمینه دیدار با آیت الله مهدوی کنی در دستور کار قرار می‌گیرد و پس از آن اعضای کمیته وحدت رویه جریان اصولگرایی این فراکسیون با کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دیدار می‌کنند./

برخی دیگر از اخبار یک خطی انتخابات به شرح زیر است:

گزینه اول جبهه ایستادگی مشخص شد

 

* بیادی رییس ستاد انتخابات چمران شد

*درخواست جوانان اصلاح‌طلب ۳۰ استان از خاتمی جهت کاندیداتوری در انتخابات

 

*کمیته ۱۶ نفره فراکسیون رهروان ولایت با کاندیداهای اصولگرا دیدار می‌کند

*کاندیدای نهایی جبهه پایداری معرفی می‌شود

*دعوت جبهه پیروان ولایت مطلقه فقیه از فتحی‌پور برای کاندیداتوری در انتخابات آینده
*تهیه منشور اخلاق انتخاباتی از سوی ستاد انتخاباتی عارف

 

* متکی از رضایی برای پیوستن به ائتلاف اکثریت اصولگرایان دعوت کرد
*حامیان قالیباف همایش ۲۰ هزار نفری برگزار می‌کنند

 

*زاکانی نظرش را در مورد کاندیداتوری این هفته اعلام می‌کند

Share