عباس جعفری دولت آبادی :

تذکر دادستان تهران به کاندیداهای ریاست جمهوری

به گزارش دیارمیرزا : عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه ۳ ونک اظهارداشت: سال ۹۱ سالی پر تلاش برای جمهوری اسلامی و از سوی دیگر در این سال توطئه دشمنان ما بویژه آمریکا بیش از پیش شدت گرفت که با تدبیر مسئولین کشور، مقاومت مردم و الطاف خداوند پیروزی […]

به گزارش دیارمیرزا : عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه ۳ ونک اظهارداشت: سال ۹۱ سالی پر تلاش برای جمهوری اسلامی و از سوی دیگر در این سال توطئه دشمنان ما بویژه آمریکا بیش از پیش شدت گرفت که با تدبیر مسئولین کشور، مقاومت مردم و الطاف خداوند پیروزی نهایی از آن کشور ما بود.

کاندیداها از سیاه‌نمایی خودداری کنند

دادستان تهران تصریح کرد: دشمن گمان می‌کرد که با افزایش تحریم‌ها می‌تواند مانع پیشرفت ما شود و به نوعی این اقدامات را برای ایران فلج‌کننده می‌دانست اما خوشبختانه از نیمه دوم سال ۹۱ با تدابیر مسئولین کشور بویژه رهبر معظم انقلاب، برای مقابله با توطئه‌ها به آمادگی کامل رسیدیم و توطئه دشمن را خنثی کردیم.

وی اظهار داشت: دشمنان ما فکر می‌کردند که با توقف مذاکرات و افزایش تحریم‌ها می‌توانند جوّ کشور را متشنج کنند و مردم را به خیابان بکشانند اما باز هم این طرح آنها شکست خورد، آنها سی سال است که تجربه می‌کنند اما درس نمی‌گیرند.

جعفری‌دولت‌آبادی با تاکید بر اینکه خط روشن انقلاب، مقاومت در برابر آمریکا است، گفت: بدون شک خردادماه امسال نیز نقطه عطفی برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: انتخابات می‌تواند پرشور و گسترده برگزار شود به شرطی که کاندیدها از سیاه‌نمایی کشور خودداری کنند، نقد منصفانه انجام دهند و گزارشات خلاف‌واقع را منتشر نکنند و دستگاه قضایی نیز برای پاسداری و حمایت از قانون آمادگی کامل را دارد.

دادستان تهران از برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی و زمین‌خواران در سال ۹۲ خبرداد و گفت: همچون سال گذشته، جرائم اقتصادی بویژه زمین‌خواری مورد توجه ما خواهد بود.

حبس ۳۳ ماهه برای مدعی انرژی درمانی در تهران

دادستان تهران در خصوص پرونده‌ای که حدوداً ۱۰ الی ۱۳ سال پیش در رابطه با مدعی انرژی درمانی در تهران مطرح شده بود، گفت: در رابطه با ادعای این فرد، پرونده‌ای تشکیل شد و در سال ۹۱ پرونده مجدداً مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: من از زمانی که در شمیران فعالیت می‌کردم با این پرونده آشنا بودم، پرونده یک بار به دادگاه رفت و دادگاه حبس نسبتاً سنگینی را برای وی درنظر گرفت و بیش از ۱۰۰ صفحه رأی داد و این نشان از تکذیب نظارت دادستان داشت.

دادستان تهران افزود: حکم صادره پس از ارجاع به دادگاه تجدیدنظر ارسال شد و متهم نیز تبرئه شد اما ما بازهم درخواست رسیدگی مجدد کردیم و پس از ۴ بار دادگاه خوشبختانه هفته گذشته به ما خبر دادند که اعتراض ما پذیرفته شده و این فرد به ۳۳ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شده است.

جعفری دولت‌آبادی در ادامه با تاکید بر حضور نماینده دادستان در دادگاه‌ها گفت: نماینده دادستان باید با حضور فعال خود در دادگاه‌ها از کیفرخواست دفاع کند.

وی در ادامه به کمبود نیرو در دادستانی تهران اشاره کرد و گفت: دادستانی تهران از لحاظ نیروی قضایی با کمبود مواجه است اما با این وجود نیز اقدامات نظارتی ما مناسب بوده و در پرونده‌های مهم تاکید داشتیم نماینده دادستان در دادگاه حضور داشته باشد چرا که محاکمات ما باید قوی، مستند و مستدل باشد و امیدواریم که این نقش نظارتی در سال ۹۲ پررنگ تر از قبل شود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه “حلقه نظارتی دادسرا باید تا زندان‌ها توسعه پیدا کند” گفت: ما معتقدیم که با همه کمبودها نقش نظارتی دادستان در زمینه‌های مختلف اجتماعی اهمیت زیادی دارد که باید در سال ۹۲ پررنگ شود و من مطمئنم این امر می‌تواند آثار و برکات فراوانی برای مردم داشته باشد.
جعفری دولت‌آبادی خاطرنشان کرد: حوزه‌هایی مانند تصادفات، محیط زیست، سبک مدیریت، پوشش مردم و مسائل بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های اجتماعی وجود دارد که دادستانی می‌تواند در آنها ایفای نقش کنند و نمی‌شود که دادستانی همیشه در حوزه‌های سیاسی ورود داشته باشد.
گفتنی است؛ در این مراسم که با حضور عباس جعفری دولت‌آبادی برگزار شد، مرتضی تورک سرپرست قبلی دادسرای ناحیه سه تودیع و قاضی منصوری به عنوان سرپرست جدید این دادسرا معرفی شد./باشگاه خبرنگاران

Share