ورود ۵۰۰ هزار گردشگر نوروزی به منطقه آزاد انزلی

به گزارش دیار میرزا به نقل از خبرگزاری فارس ، سعید رحیمی امروز در جریان بازدید از وضعیت منطقه آزاد در پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی، اظهار کرد: آراستگی، پاکیزگی محیط و افزایش خدمات و تسهیلات قابل ارائه به گردشگران از اولویت‌های خدمات نوروزی منطقه آزاد است. وی با اشاره به استقبال گسترده گردشگران نوروزی از برنامه‌های […]

به گزارش دیار میرزا به نقل از خبرگزاری فارس ، سعید رحیمی امروز در جریان بازدید از وضعیت منطقه آزاد در پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی، اظهار کرد: آراستگی، پاکیزگی محیط و افزایش خدمات و تسهیلات قابل ارائه به گردشگران از اولویت‌های خدمات نوروزی منطقه آزاد است.

وی با اشاره به استقبال گسترده گردشگران نوروزی از برنامه‌های نوروزی در منطقه آزاد انزلی اذعان کرد: در مدت ۱۲ روز نخست فعالیت ستاد تسهیلات نوروزی از تاریخ ۲۵ اسفند تا شش فروردین جاری حدود ۵۴۰ هزار گردشگر از بخش‌های مختلف توریستی، خدماتی، نمایشگاهی و طرح ساحلی این منطقه بازدید کردند.خبرگزاری فارس: ورود 500 هزار گردشگر نوروزی به منطقه آزاد انزلی

این مسئول افزود: برای ارائه تسهیلات گسترده، سریع و مناسب در تعطیلات نوروز حدود ۱۰۰ نفر از مدیران و پرسنل بخش‌های خدمات شهری، حراست فیزیکی، خدماتی، اطلاع‌رسانی، گردشگری، فرهنگی، عمرانی و پاسخگویی به شکایات در حال خدمات‌رسانی به گردشگران نوروزی هستند.

وی برگزاری جشنواره نوروزی را از مهم‌ترین برنامه‌های منطقه آزاد به منظور ایجاد شرایط بانشاط و مفرح برای مسافران اعلام کرد.

رحیمی، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، غذا و سوغات، برگزاری جشن‌های بومی‌محلی گیلان مانند مراسم آیینی «راه به‌چره» (استقبال از نوروز)، اجرای ترانه‌های فولکلور قدیمی گیلانی درباره نوروز، عروس‌بران «عروسی سنتی گیلان» از طرف هنرمندان به‌نام آیینی‌ـسنتی استان، جشنواره مجسمه‌های شنی و بادبادک‌ها را از بخش‌های جنبی جشنواره نوروزی در منطقه آزاد ذکر کرد.

وی اضافه کرد: ورزش‌های آبی شامل قایق موتوری، قایق پدالو، پاراسل، جت‌اسکی، ورزش‌های ساحلی مانند فوتبال و والیبال ساحلی، کارتینگ، دیوار مرگ، پینت‌بال، تیراندازی به اهداف متحرک (تراپ)، پارک بازی کودک و مجتمع‌های تجاری بالغ بر یک‌هزار غرفه از جاذبه‌های این منطقه برای گردشگران است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، برپایی نمایشگاه عکس و نقاشی هنرمندان گیلان، برگزاری برنامه‌های فرهنگی‌هنری نمایشی در مجتمع‌های تجاری، اقامه مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س)، اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی، توزیع بروشور، نقشه گردشگری استان و منطقه را از جمله برنامه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی در سطح منطقه اعلام کرد.

رحیمی، شماره‌ ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد انزلی را ۰۱۳۲.۴۴۲۲۷۶۶ اعلام کرد.

وی یادآور شد: شماره تلفن اورژانس و آتش‌نشانی منطقه آزاد به ترتیب ۰۱۳۲.۴۴۲۳۸۱۰.۴۴۲۳۸۱۱، شماره تماس انتظامات ۰۱۸.۳۲۰۱۰۴۲، روابط عمومی و امور بین‌الملل ۰۱۸۱.۳۲۰۰۰۴۰ و سرویس پیامک منطقه ۳۰۰۰۱۸۱ آماده پاسخگویی و ارائه خدمات اطلاعاتی به مسافران و گردشگران نوروزی است.

Share