محمدباقر قالیباف:

هر وحدتی به دور از ولایت، تفرقه محض است/ ضرورت اتحاد در سایه ولایت

دیارمیرزا: شهردار تهران گفت: وحدت باید گرداگرد ولایت و در مدار سنت‌های الهی باشد و هرگونه وحدتی به دور از ولایت، تفرقه محض شمرده می‌شود.

به گزارش دیارمیرزا ، محمدباقر قالیباف شامگاه دوشنبه همزمان با آغاز دهه فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در جمع خانواده‌های شهدا و جانبازان در محل بیت‌الجواد مشهد اظهار کرد: آغاز سال ۹۲ که مقارن با دهه فاطمیه است باید سرشار از درس‌های عملی سیره بانوی دو عالم زهرای اطهر (س) باشد.

وی افزود: در سالهای اخیر به دلیل فراز و نشیب‌های متعدد و پیش‌آمده، روزهای تلخ و شیرینی برای خانواده‌های معظم شهدا و دلدادگان نظام اسلامی رقم خورده اما با استفاده درس‌های عملی از سیره فاطمه زهرا (س) می‌توانیم در برابر این فراز و نشیب‌ها مقاوم‌تر حرکت کنیم.

قالیباف با بیان اینکه انقلاب‌اسلامی یک انقلاب‌سیاسی نیست،‌ خاطرنشان کرد: برخی انقلاب را انقلابی عقیدتی و سیاسی توصیف می‌کنند در حالیکه انقلاب صرفاً یک انقلاب‌اسلامی است و بدون هیچ پیش‌بند و پسوندی است.

وی ادامه داد: فرزندان شهدا با تبیین این اصل که پدران خود را در راه دینمداری و انقلاب‌اسلامی از دست داده‌اند می‌توانند به آرامش روحانی و درونی دست یابند.

شهردار تهران انقلاب‌اسلامی را انقلابی در مسیر احیای اسلام توصیف کرد و یادآور شد: ‌انقلاب‌اسلامی برای دفاع از اسلام، احیای دین و شکل‌گیری جامعه‌ اسلامی به‌وجود آمده چرا که پیش از انقلاب صرفاً جامعه مسلمان داشته‌ایم نه جامعه اسلامی.

وی تصریح کرد: امام راحل رهبر کبیر انقلاب‌اسلامی زمانی جامعه اسلام و دینی را مطرح کرد که تمام جهان اعم از غرب و شرق دین را افیون جامعه می‌دانستند.

قالیباف افزود: در نیمه دوم قرن بیستم که انقلاب‌اسلامی به وقوع پیوست در حالی امام و شهدا از اسلام، انقلاب، دین و معنویت سخن می‌گفتند که دین و معنویت هیچ جایگاهی در جهان نداشته و دنیا تحت تأثیر مکاتب بشری و دست‌ساز انسان بود.

فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه انقلاب‌اسلامی عامل احیای دین اسلام در منطقه و جهان است، اذعان کرد: امروز منشأ اثر و عمل انقلاب‌اسلامی در احیای اسلام و هویت‌ یافتن دین در کشورهای منطقه چون عراق و افغانستان و کشورهای عربی دیده می‌شود.

وی خطاب به خانواده شهدا با تأکید بر اینکه شهیدان با خدا معامله کرده‌اند،‌گفت: در مسیر انقلاب و احیای اسلام چیزی از دست نداده‌ایم چرا که در این مسیر با خدا معامله کرده‌ایم.

قالیباف تأکید کرد: ۳۵ سال گذشته نظریه‌پردازان جهانی که می‌گفتند جایی برای دین در جوامع نیست،‌ امروز به صراحت اعتراف می‌کنند قرن بیست‌و‌یک قرن امام خمینی‌(ره) است و این بزرگترین افتخار انقلاب‌اسلامی به‌شمار می‌رود.

فرمانده دفاع مقدس یادآور شد: امروز صدقه جاریه خانواده‌های شهدا این است که نظام اسلامی را به‌پا کرده است.

وی از وجود آزمایش‌های الهی در مسیر انقلاب یاد کرد و ادامه داد: انقلاب مسیر خود را طی می‌کند و ما باید در مسیر انقلاب خود را حفظ کرده تا از مسیر ولایت و انقلاب فاصله نگیریم.

شهردار تهران با ابراز خرسندی از اتحاد جمهوری اسلامی ایران و هم‌پیمانی آحاد ملت با ولایت فقیه، گفت‌: باید زیر خیمه ولایت حلقه بزنیم و امروز شاهد آن هستیم که دشمنان داخلی و خارجی عمود این خیمه که ولایت‌ فقیه است را نشانه گرفته‌اند.

قالیباف تصریح کرد: وحدت باید گرداگرد ولایت باشد و هرگونه وحدت به دور از ولایت تفرقه محض شمرده می‌شود؛ وحدت باید در مدار سنت الهی باشد/فارس

Share