«نیکلاس مادورو» معاون چاوز رئیس‌جمهور ونزوئلا شد + عکس

  به گزارش دیارمیرزا  به نقل از رویترز، ستاد انتخاباتی ونزوئلا اعلام کرد که «نیکلاس مادورو» با کسب ۵۰.۶ درصد در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور رقیب خود را شکست داد. ستاد انتخاباتی ونزوئلا اعلام کرد که مردم این کشور «نیکلاس مادورو» معاون «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور متوفی ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهور جدید این کشور برگزیدند. […]

 

به گزارش دیارمیرزا  به نقل از رویترز، ستاد انتخاباتی ونزوئلا اعلام کرد که «نیکلاس مادورو» با کسب ۵۰.۶ درصد در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور رقیب خود را شکست داد.

ستاد انتخاباتی ونزوئلا اعلام کرد که مردم این کشور «نیکلاس مادورو» معاون «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور متوفی ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهور جدید این کشور برگزیدند.

بر اساس این گزارش‌ها، مادورو با ۵۰.۸ درصد آراء در مقابل ۴۹.۱ درصد، «هنریک کاپریلس» را شکست داد و حدود ۳۰۰ هزار رأی از رقیب خود بیشتر کسب کرد.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است، در حالیکه کاپریلس هنوز به نتیجه اعلام شده واکنش نشان نداده و شکست را نپذیرفته است ستاد انتخاباتی مادورو از طرفدارانش خواسته است که مقابل کاخ ریاست جمهوری جمع شوند.خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور جدید ونزوئلا کیست؟

رئیس‌جمهور جدید ونزوئلا قرار است روز جمعه هفته جاری به عنوان رئیس جمهوری جدید این کشور سوگند یاد کند.

کاپریلس در انتخابات دور گذشته نیز از «هوگو چاوز» شکست خورده بود و هم‌اکنون نیز از معاون او شکست خورد.

مادورو تا سال ۲۰۱۹ بعنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا فعالیت خواهد داشت تا دوره ۶ ساله‌ای را که چاوز شروع کرد و با مرگ او ناتمام ماند به پایان برساند.

رئیس‌جمهور جدید ونزوئلا کیست؟

  معاون سابق رئیس‌جمهور متوفی ونزوئلا که فعالیت سیاسی خود را از عضویت در اتحادیه دانش‌آموزی آغاز کرد، به عنوان رئیس‌جمهور جدید ونزوئلا برگزیده شد.

  «نیکلاس مادورو» کیست؟

 «نیکلاس مادورو موروس» که در ۲۳ نوامبر سال ۱۹۶۲ متولد شد، یک سیاستمدار ونزوئلایی است و از سال ۲۰۱۲ به عنوان معاون «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور متوفی ونزوئلا فعالیت می‌کرد و از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ به عنوان وزیر امور خارجه کشورش نیز در صحنه سیاسی کشورش حاضر شد.

  پس از مرگ چاوز، مادورو به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا آغاز به کار کرد و هم‌اکنون ستاد انتخاباتی ونزوئلا او را به عنوان پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور معرفی کرد.

  معاون سابق چاوز و رئیس‌جمهور کنونی ونزوئلا، یک راننده اتوبوس بود که تمامی تلاش خود را به کار گرفت که رهبر یک اتحادیه تجاری شود و در سال ۲۰۰۰ در مجمع ملی انتخاب شد و در دوران ریاست‌جمهوری چاوز سمت‌های مختلفی را تحربه کرد و در نهایت در سال ۲۰۰۶ وزیر خارجه این کشور شد و به عنوان یکی از سیاستمداران توانا در چرخه داخلی دولت چاوز معرفی شد.

  پس از مرگ چاوز در سال ۲۰۱۳، مادورو رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا شد و انتخابات ویژه‌ای در ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین ماه) برای انتخاب رئیس‌جمهور ونزوئلا برگزار شد و مادورو به اتفاق آراء به عنوان کاندید حزب متحد سوسیال منصوب شد و پیروز این انتخابات شد.

«انریکه کاپریلس» مخالف و رقیب مادورو و فرماندار «میراندا» با اختلاف کمی از مادورو شکست خورد.

مادورو، در سال ۱۹۶۲ در «کوکوتا» کلمبیا به دنیا آمد و پسر رهبر یک اتحادیه بود و در یک دبیرستان دولتی در «لیسه‌ئو خوزه آوالوس» در حومه غربی «کاراکاس» تحصیل کرد و اولین آشنایی او با سیاست زمانی بود که به اتحادیه دانش‌آموزی دبیرستان خود پیوست.

مادورو پس از ترک مدرسه، برای سال‌های زیادی به عنوان راننده اتوبوس فعالیت کرد و در دهه ۱۹۸۰، شغل سیاسی خود را آغاز کرد و به طور غیر رسمی نمایندگی رانندگان اتوبوس سامانه مترو کاراکاس را برعهده گرفت و در حین کمپین ریاست‌جمهوری ۱۹۸۳، به عنوان محافظ شخصی «خوزه ویسنته رانگل» استخدام شد.

رئیس‌جمهور کنونی ونزوئلا در دهه ۱۹۹۰، در بنیان نهادن «جنبش جمهوری پنجم» که در انتخابات ۱۹۹۸ از چاوز حمایت می‌کردند، نقش مهمی را ایفا کرد.

مادورو در سال ۱۹۹۸، به اتاق معاونان ونزوئلا، در سال ۱۹۹۹ به مجمع موسسان ملی، و در نهایت در سال ۲۰۰۰ در مجمع ملی ورود پیدا کرد و در سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ به عنوان رئیس مجمع ملی ونزوئلا برگزیده شد.

در ۹ آگوست ۲۰۰۶، نیکلاس مادورو به عنوان وزیر خارجه ونزوئلا برگزیده شد و برخی می‌گویند که او به زبان‌های خارجه صحبت نمی‌کرد و در دورانی که مادورو به عنوان وزیر خارجه ونزوئلا فعالیت می‌کرد، مواضع سیاست خارجی ونزوئلا شامل حمایت از لیبی تحت حکومت «معمر قذافی» و تغییر در روابط با کلمبیا بود.

در ۸ دسامبر ۲۰۱۲، هوگو چاوز در یک سخنرانی ملی اعلام کرد که بیماری سرطان وی بازگشته است و برای درمان و عمل جراحی به کوبا باز می‌گردد و احتمال می‌رود وضعیت سلامت وی وخیم‌ شد و به همین منظور تأکید کرد در صورتیکه اتفاقی برایش افتاد، مادورو به عنوان جانشین او به فعالیت ادامه دهد.خبرگزاری فارس: «نیکلاس مادورو» معاون چاوز رئیس‌جمهور ونزوئلا شد

پس از مرگ چاوز در ۵ مارس ۲۰۱۳، مادورو به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا آغاز به کار کرد اما طبق قانون اساسی ونزوئلا، از زمان مرگ چاوز، ظرف ۳۰ روز می‌بایست انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شد.

مخالفان ونزوئلا با اعتراض به انتصاب مادورو به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا اعلام کردند که این اقدام در نقض مفاد ۲۲۹ و ۲۳۱ و ۲۳۳ قانون اساسی ونزوئلا است.

مادورو به طور دائم تأکید کرده بود که دشمنان تاریخی ونزوئلا با مواد سمی، چاوز را آلوده کرده بودند اما آمریکا این اظهارات را که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» چاوز را به سرطان مبتلا کرده، رد کرد.

مادورو با «سیلیا فلورس»، یک وکیل در جنبش جمهوری پنجم ازدواج کرد که در آگوست ۲۰۰۶، به عنوان رئیس مجمع ملی ونزوئلا جایگزین مادورو شد و اولین زنی است که به عنوان رئیس مجمع ملی در بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ فعالیت کرد.

 

Share