ندیمی:سیاست‌های اقتصادی چراغ راه نقدینگی باشد

به گزارش دیارمیرزا ایرج ندیمی،تغییر نرخ سود بانکی در شرایط کنونی وبه منظور جمع آوری نقدینگی جامعه ضروری دانست وافزود: افزایش نرخ سود سپرده ها در راستای جمع آوری نقدینگی منطقی است چرا که تفاوت نرخ سود بانکی با نرخ سود غیربانکی به نحوی است که برای بسیاری از مردم توجیه ندارد نزد بانکها سپرده […]

به گزارش دیارمیرزا ایرج ندیمی،تغییر نرخ سود بانکی در شرایط کنونی وبه منظور جمع آوری نقدینگی جامعه ضروری دانست وافزود: افزایش نرخ سود سپرده ها در راستای جمع آوری نقدینگی منطقی است چرا که تفاوت نرخ سود بانکی با نرخ سود غیربانکی به نحوی است که برای بسیاری از مردم توجیه ندارد نزد بانکها سپرده گذاری کنند.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل
درمجلس شورای اسلامی اظهارداشت: ازدید سرمایه هم نرخ سود بالا توجیه سرمایه گذاری و اشتغال را از بین می برد که برای این منظور باید یارانه نرخ سود تعلق گیرد که البته باید ناتوانی دولت در پرداخت یارانه را درنظر داشت.
وی پرداخت یارانه سود به تسهیلات پرداختی راباعث ایجاد رانت دانست و گفت: دسته ای از افراد که بتوانند تسهیلات را با نرخ سود ارزانتربگیرند با دیگران متفاوتند که این هم بحرانهایی را درکشور ایجاد می کند و صف دریافت تسهیلات یارانه ای درست می شود .
ندیمی معتقد است در تغییر نرخ سود بانکی باید ارزش سپرده گذاری، ارزش سرمایه گذاری ، کمک به پرو‍ژه های تولیدی و اشتغال زا که در نهایت منجر به فساد هم نشود از سوی مسئولین درنظر گرفته شود.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره اینکه آیا نرخ سود بانکی تنها راه جذب نقدینگی است؟ گفت: این که آیا تنها راه مدیریت سرمایه بانک است قابل تامل است چرا که عمده سرمایه ها نزد بانکها است.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل درمجلس افزود: سیاست‌های اقتصادی باید به نحوی باشد که نقدینگی راه خود را پیدا کند وبه سمت افزایش تولید، کاهش واردات و تنظیم بازار حرکت کند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تامین امنیت و سود کافی را برای صاحب سرمایه گذار ضروری دانست و اظهارداشت:‌ درحال حاضرسیاستهای کلان پولی و بانکی‌و اقتصادی باید دستخوش تغییر شود نه تصمیمات جزیی

Share