استاندار گیلان:

میانگین عمر گیلانی‌ها ۲٫۵ سال بیشتر از میانگین کشوری است

به گزارش دیارمیرزا استاندار گیلان با بیان اینکه شاخص امید به زندگی در گیلان ۲.۵ سال بیشتر از میانگین کشور است، گفت: تا پیش از پایان دولت دهم به ازای هر ۵۰۰ نفر یک تخت بیمارستانی فعال در گیلان وجود خواهد داشت.

به گزارش دیارمیرزا ،کیهان هاشم‌نیا ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز جهانی بهداشت و هفته سلامت جمهوری اسلامی ایران در سالن همایش‌های مرکز بهداشت رشت با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و زلزله اخیر بوشهر، اظهار کرد: در سفرهای نوروزی امسال نقش نیروهای درمانی، بهداشتی و امدادی بسیار موثر بوده است.هاشم نیا

وی با بیان اینکه شاخص امید به زندگی در گیلان ۲٫۵ سال بیشتر از میانگین کشور است، افزود: استفاده نکردن از برخی غذاهای شور و چرب می‌تواند سبب افزایش امید به زندگی در جامعه شود.

استاندار گیلان از اضافه شدن ۵۰۰ تخت بیمارستانی در گیلان تا پایان تیر ماه جاری خبر داد و گفت: تعداد تخت‌های فعال بیمارستان‌های گیلان به بیش از چهار هزار و ۷۵۰ تخت رسیده است.

هاشم‌نیا متوسط تعداد تخت‌های بیمارستانی فعال در کشور را یک تخت برای هزار و ۲۰۰ نفر انسان عنوان کرد و گفت: اکنون در گیلان برای هر ۸۰۰ نفر انسان یک تخت بیمارستانی وجود دارد.

وی تصریح کرد: تا پیش از پایان دولت دهم به ازای هر ۵۰۰ نفر یک تخت بیمارستانی فعال در گیلان وجود خواهد داشت.

این مسئول متوسط هزینه مردم گیلان برای تحصیل را ۸۰ درصد بیشتر از متوسط کشور عنوان کرد و گفت: این نشانه اهمیت مردم گیلان به علم و دانش است.

هاشم‌نیا دانشگاه علوم پزشکی گیلان را از دانشگاه‌های علوم پزشکی برتر کشور نامید و گفت: انقلاب بزرگی در زمینه تجهیزات پزشکی در گیلان روی داده است.

وی گیلان را دارای ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری سلامت دانست و افزود: باید فرهنگ شاد زیستن مردم گیلان را همه جای کشور ترویج شود./دیارباران

Share