گفتگوی اختصاصی دیارمیرزا با حجت الاسلام فلاحیان:

ائتلاف ۲+۱ شگرد تبلیغاتی است/ عضو طیف آقای هاشمی نیستم

اختصاصی دیار میزرا مصاحبه با کسی که سالها در کشور جمهوی اسلامی ایران مسئولیت های متفاوت و مختلفی را تجربه کرده کمی سخت است این مصاحبه زمانی سخت تر می شود که مخاطب شما ۸ سال سابقه وزارت اطلاعات را هم در سابقه خودش داشته باشد …

اختصاصی دیار میرزا مصاحبه با کسی که سالها در کشور جمهوی اسلامی ایران  مسئولیت های متفاوت و مختلفی را تجربه کرده   کمی سخت است این مصاحبه زمانی سخت تر می شود که مخاطب شما   ۸ سال سابقه وزارت  اطلاعات  را هم در سابقه خودش داشته باشد کسی که سالها آموخته است سینه اش پر از رمز و راز و اسرار مختلف باشد و درب  صندوقچه اسرارش را جلوی هرکس باز نکند  و سعی می کنند مطالب و تلخی و شیرینی کار  را در سینه حود بعنوان امانتدار نگاه دارند بهرحال با کلی هماهنگی و برنامه ریزی قرار شد یک مصاحبه اختصاصی با  حجت الاسلام فلاحیان نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری  داشته باشیم قبل از اینکه به ملاقات ایشان بروم سعی کردم مطالعه ای در مورد زندگی ایشان داشته باشم اما چیز خاصی جز زندگی نامه و مسئولیت هایشان بدست نیاوردم  پس در ذهنم فکر می کردم مصاحبه با ایشان باید بسیار سخت باشد و خودم را برای یک مصاحبه سخت آماده کردم اما در همین برخورد اول، ایشان یخ ما را شکستند و با شوخی سر بحث را باز کردند و فضای مصاحبه برایمان آسان تر شد در ادامه مشروح مصاحبه ما را با حجت الاسلام علی فلاحیان  یکی از کاندیداهای دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری را خواهید دید جا دارد قبل از هر چیز از مدیر رسانه ای  ایشان جهت هماهنگی مصاحبه تشکر کنم .DSC_0711

زندگینامه :

سال ۱۳۲۸ صدای کودکیش در خانه ای روشن به نور معرفت خورشید وار پیچید در خرد سالی با صلابت آیه های قرآن آشنا شد و همین بود که نیت خدمت در شهری که بعدها بنای آبادیش از همت او آباد شد را پایه ریزی کرد.در همان گرمای سوزان بود که حرارت عشق را در محفل درس اساتیدی چون نواب صفوی ، مفتح ، بهشتی ، خزعلی ، وحید خراسانی مکارم شیرازی به سینه خود منتقل کرد مشتاق تر شد قلبی که در پی معرفت بود و این سرآغازی گشت برای هجرت به سوی علم و اجتهاد بهشت را در نگاه شهید بهشتی دید و نوای تکبیر قدسیان را از محضر شهید قدوسی آموخت .

آنگاه  این نوا در او تاثیر فراوانی گذاشت که چون پرستوئی عاشق همیشه در سفر باشد از دام مکاران. حضورش پرشور بود ، دو مرتبه در خروش زنده رود به اسارت کوردلان بی صفت در بند شد.

آتش سوزان سینه اش خاموش نشد شعاعش فراتر رفت. بهار انقلاب را با پیر فرزانه عشق همنوا شد و سرمشق خدمت از او گرفت ، به خوزستان بازگشت به یاد روزهای نوجوانی و عهدی که با خود بسته بود . مسئولیت تاسیس حزب جمهوری اسلامی بر عهده اش نهادند. همزمان حاکم شرع شد آن مرد دلسوخته چرا که نام با شهر نمی خواند. نیت کرد که آبادش کند آبادان غیور را .

حاکم شرع بود و مسئول کمیته انقلاب اسلامی چون عده کثیری زیر سر پناه نگاهش آرامش خاطر پیدا کردند و خانه دار شدند به تدبیر دکتر بهشتی مسئول بنیاد مسکن هم شد  همزمان با خدمت اشارات ، بدایه الحکمه و نهایه الحکمه فلسفه شرق و غرب را آموخت ، شد مجتهدی دل سوخته.جنگ شد ، لباس رزم پوشید تا از اندیشه اش حمایت کند. آبادانی که در ذهن او بود در آستانه ویران قرار گرفت ایستاد مقاومت کرد پا به پای جوانان شهر ، تمام وجودش می سوخت چون آبادان در آتش بود. بدون وقفه ایستاد در ساحل رودخانه بهمن شیر کنار روستای (چوُعَبدِه) اقدام به احداث پلی ارتباطی بین دو طرف رودخانه کرد به امید اینکه این پل شهر آبادان را از حصر خارج کند و چه زیبا اندیشید دور نبود روزی که جوانان ازروی این پل گذشتند و آبادان آزاد شد.

در جبهه خط مقدم همدوش سنگرنشینان بود. فرمانده کل کمیته انقلاب اسلامی شد.

بدین وسیله مسئولیت حفاظت از فرزندان و همسران و مادرانی را به عهده گرفت که عزیزانشان در خط مقدم سلاح بدست گرفته بودند برای پاسداری از این مرز و بوم چه باید می کرد ؟ جز شب زنده داری . خانواده اش را نمی دید چون خانواده های بسیاری حضورش را نیازمند بودند. به سبب شایستگی های فراوان قائم مقام دادستان انقلاب شد.

امام عارفان ، پیر دلسوختگان وی را بسیار ستایش میکرد و او را با حفظ سمت اولین دادستان ویژه روحانیت نمود امام در حکم وی چنین نوشتند:

(( از آنجا که جنابعالی با فعالیتهای ضد انقلاب در هر صورت و لباس آشنایی دارید بجاست تا بر طبق موازین شرع مقدس به جرایم روحانی نمایان و دین به دنیا فروشان رسیدگی نمایید))

و چه زیبا دستهای مراد خویش را بوسید و اطاعت امر کرد ، چون او خواسته بود (( تا بدون در نظر گرفتن فشارهای جانبی از طرف هر شخص و شخصیت به وظیفه خطیر خود با کمال دقت و قاطعیت عمل نمائید))

کوله بار تجاربش بسیار سنگین بود عرصه عرصه ی خدمتی بزرگتر شد.

خواستند از او که در هیات دولت وظیفه حفاظت از همه باورها را به عهده بگیرد قبول مسئولیت کرد چه طعنه ها که بر او نزدند و چه بسیار قصد آزرده کردن خیالش را داشتند ولی او یک چهره داشت و یک اندیشه . چه خوب میدانست به چه کسی توسل کند . یادش بود منافقان در مشهد و باختران از حضورش هراسان بودند و هنوز به خاطر دارند در یک شبانه روز چهل خانه از خانه کفار را در هم ریخت . امروز آمده بودند تا انتقام گذشته را بگیرند اینها همانهایی بودند که فلاحیان را مانعی در راه نیل به مقاصد شوم خویش می دانستند باید انتقام میگرفتند!؟ و او آگاه بود از مکر مکاران . یادش بود در باختران با گلوله به مقابله آمدند و یک روز در مشهد و . . . امروزهم با نیش قلم بسیار برعلیه او قلم زدند چون نقطه ضعف نداشت دست به دامن افترا شدند ولی او خسته نمی شد پاسخش لبخند بود هر چند خشمگین توصیفش می کردند چون هدف داشت به طعنه نمی اندیشید.

مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین

آبادانی در سیره اش بود و هرگز مردم پر شور خوزستان را فراموش نمیکرد پایبند عهد جوانیش بود مردم خونگرم خوزستان را بسیار دوست داشت چرا که با آن خطه بسیار مانوس بود و مردم نیز میدانستند او خدمات فراوان کرده است .

سوابق

استاد حوزه علمیه قم،حزب جمهوری اسلامی در استان خوزستان، حاکم شرع آبادان و خرمشهر،رئیس بنیاد مسکن آبادان،فرمانده کمیته انقلاب اسلامی آبادان،حاکم شرع باختران،حاکم شرع مشهد،قائم مقام دادستان انقلاب کل کشور،از موسسین وزارت اطلاعات،فرمانده کل کمیته های انقلاب اسلامی،رئیس بازرسی نیروهای مسلح در زمان جنگ،اولین دادستان ویزه روحانیت،استاد دانشگاههای شهید بهشتی ، امام محمد باقر و …،قائم مقام وزارت اطلاعات،عضو شورای سیاست گذاری صدا و سیما،وزیر اطلاعات،عضو شورای عالی امنیت ملی،نماینده سومین و چهارمین دوره خبرگان رهبری استان خوزستان(پایگاه اطلاع رسانی http://fallahian.ir

DSC_0713

دیار میرزا: قرار بود شما در دور دوم دولت سازندگی وزیر کشور بشود اما شما در همان منصب قبلی یعنی وزارت اطلاعات منصوب شدید ما در جایی دیدیم که خودتان هم شخصا مایل به وزارت کشور بودید چه شد که وزیر کشور دولت سازندگی نشدید ؟

درسته قرار بود  بنده بعنوان وزیر کشور معرفی بشوم و کسی دیگر بروند وزارت اطلاعات اما آنچیزی که من شنیدم این بود که مقام معظم رهبری فرمودند چرا ایشان بروند وزارت کشور  یا اینکه  برای آباد کردن اینجا جای دیگر را خراب نکنید فلذا نظر ایشان این بود که بنده چهار سال دیگر دولت آقای هاشمی در وزارت اطلاعات خدمت کنم

دیارمیرزا:برای ورود به عرصه انتخابات با چه کسانی مشورت کردید ؟

در مورد حمایت هم با بعضی از اعضای جامعتین مشورت کردیم و هم با بعضی از بزرگان البته  تصمیم آنها این است که هر کسی که اقبال عمومی  و برنامه داشت را حمایت کنند البته من  احساس می کنم الحمد الله در این دوره همه برنامه محور شدند بنابرین الان همه  به من  قول های مشروط دادند

دیارمیرزا :مشهور است شما جزء طیف اقای هاشمی رفسنجانی هستید اینرا قبول دارید ؟

نخیر بنده عضو کارگزاران و آن جریان سیاسی نیستم اما وزیر اطلاعات دولت آقای هاشمی بودم

دیارمیرزا:شعار دولت تان چیست؟

 

اسلام ، پیشرفت ، ایران نیرومند

 

دیارمیرزا : پس از وزارت اطلاعات شما پست اجرایی  در نظام  نداشتید  مشغول چه کاری بودید؟

عملا اینجوری است که وزیر اطلاعات که دوره اش تمام می شود کارشناس عالی دولت و مشاور رییس جمهور می شود ما یک موسسه فرهنگی فلاح را تاسیس کردیم که در آن یکسری تحقیقات انجام می دادیم و بیشتر مشغول مباحث تحقیقاتی و تدریس بودم البته عضو مجلس خبرگان هم هستم

دیارمیرزا: یکی از سایتها یک از مسئولیت های شما را مشاور امنیتی مقام معظم رهبری عنوان کرده بود این درست است؟

نخیر

دیارمیرزا : شما شیوه اجرایی هدفمندی یارانه ها راتوسط دولت نهم و دهم  قبول دارید؟ در صورتی که رییس جمهور بشوید آنرا به چه شکل اجرا می کنید ؟

همین موضوع هدفمندی یارانه ها یکی از مباحث و تحقیقات همان موسسه ما بود   سیاست دولت آقای هاشمی سرمایه گذاری روی عرضه بود آنها معتقد بودند باید به سرمایه گذاران کمک و حمایت کنیم تا تولید ناخالص ملی افزایش پیدا کند یعنی محصولات صنعتی و کشاورزی رشد پیدا کند حالا از این طریق هم مردم عادی بهره مند بشوند  اشتغال ایجاد خواهد شد و نیز ثروت کشور افزایش پیدا می کند و در عین حال نرخ بیکاری کم می شود نظری دیگری هم در دنیا وجود دارد مبنی بر اینکه سرمایه گذاری بر روی تقاضا یعنی چه یعنی اینکه شما قدرت خرید مردم را بالا ببرید  و اگر  توانستید تقاضای کل را افزایش دهید و  مردم نیز  پول داشته باشند به خرید می روند و وقتی مردم به خرید بروند بنگاههای اقتصادی هم رونق می گیرد فعال می شوند در این روش دیگر شما مستقیم به بنگاهای اقتصادی از طریق دولت پول نمی دهید بلکه از طریق مردم این پول را به بنگاههای اقتصادی خواهید داد این کار سیاست اقتصادی دولت آقای احمدی نژاد بود

دیار میرزا : این شیوه در دولت آقای احمدی نژاد اجرا شد ؟

جای بحث همین جاست این شیوه دو اشکال دارد ما گفتیم این پولی که بدست می آورید  تورم ایجاد می کند استدلال آقای احمدی نژاد این بود که حامل های انرژی که دو هزار میلیاردتومان  قیمتش هست رو ما هزار میلیارد می فروشیم در نتیجه آن سه دهک بالا بیشتر مصرف می کنند پس این عادلانه نیست پس ما بیاییم آن را به قیمت دوهزار میلیارد بفروشیم و این دو هزار میلیارد را بین مردم تقسیم کنیم تا اینجا حرف درستی هست اما آقای احمدی نژاد آمد اینجا یه کاری کرد و گفت  بجای سی پنج هزار تومان ،چهل و پنج هزار تومان به مردم بدهد در اینجا هزار میلیارد تومان کم آورد ما به آقای احمدی نژاد گفتیم وقتی این پول را هر ماه کم آوردی و رفتی استقراض کردی موجب تورم و گرانی خواهد شد که دودش به چشم همه خواهد رفت ایشان این موضوع را نپذیرفت و شیوه خودش را اجرایی کرد که ما با این موضوع ایشان مخالف بودیم حالا ایشان چه باید می کرد که  درعین حال که سه هزار میلیارد تومان در ماه بین مردم تزریق می کرد به این مشکل بر نمی خورد الزامات این سیاست این  بود که جلوی واردات را می گرفت و مردم همان پول را به کارخانجات و بنگاههای اقتصادی  می دادند  و این پول در گردش می شد اما اینکار را نکرد و مردم رفتند جنس خارجی خریدند و آن پول تبدیل به ارز شد و می رفت در سیکل ارزقاچاق و ارز دولتی می شد و این فایده ای برای اقتصاد ما نداشت بنابراین این سیاست را قبول داریم به شرط اینکه استقراض و واردات محصولان کشاورزی انجام نشود با این دو شرط ما آنرا مشروط قبول خواهیم داشت بنده قانوان هدفمندی یارانه ها را قبول دارم  و اجرا می کنیم چون قانون است و در خصوص شیوه اجرایی آن می بایست تمام الزامات آن  اجرایی شود و بصورت کامل تحقق پیدا کند

دیار میرزا : شما اصولگرا هستید یا اصلاح طلب ؟

اصولگراDSC_0721

دیارمیرزا: رقیب اصلی خودتون را در انتخابات ریاست جمهوری چه کسی می دانید ؟

نمی دانم هنوز تبلیغات نشده تا من رقیب خودم را بشناسم

دیارمیرزا : کمی برنامه های دولتتان را شرح می دهید

اولین برنامه ما کنترل  تورم است اگر بتونیم بدهی های گذشته   را به بانک مرکزی بپردازیم کاهش قیمت ها را خواهیم داشت اما اگر نتوانیم این کار را بکنیم حداقل اش این است که استقراض نمی کنیم یعنی تورم متوقف می شود و این کار نیازمند کار کارشناسی است برای اتفاقات گذشته هم بنده دو راهکار دارم یکی کسری رایانه ها را در بودجه بگزاریم و از فروش نفت بدهیم و دیگر استقراض نکنیم و دیگری اینکه میانگین  تولید  ناخالص ملی را افزایش بدهیم تا با نقدینگی ما تناسب پیدا کند یعنی باعث گرانی نشود با این دو راهکار ممکن است ما این شوک افزایش قیمت را بتوانیم کنترل کنیم

دومین برنامه ما اشتغال است  اشتغال برای جوانان با محوریت فارغ التحصیل های دانشگاهی ما الان حدود چهار میلیون دانشجو داریم و آمار دقیقی هم روی فارغ التحصیل ها ندارم البته یکسری از اینها الان سر کار هستند اما درصد بیکاری در این قشر بسیار زیاد است اما الزامات آن این است که ما خودمان  دانشگاهها را گسترش دادیم این است که صنعت ما  را هایتک بکنیم یعنی مافوق صنعتی لذا ما در دولت آقای هاشمی این پیشنهاد را دادیم که اگر می خواهیم با در بازار جهانی رقابت داشته باشیم الزاماتش این است که جنس ما هزینه هایش کم باشد و کیفیتش بالا باشد تا بتوانیم بازارهای جهانی را بگیریم و با آنها رقابت کنیم بنابریان برای توسعه و پیشرفت کشور و ایران بعنوان یک کشور قدرتمند  که بتواند به همه ی کشور ها کمک کند باید نیروی انسانی قوی تربیت کند البته ما الان پیشرفتهای خوبی داریم اما نیاز به پیشرفتهای بیشتری داریم تا تاثیر گذاری مان بیشتر بشود

دیارمیرزا: از گیلان کسی در کابینه دولت آینده شما پیش بینی می شود ؟

مسلما از گیلان افرادی هستند اما نتظار نداشته باشید که ما آن ها را معرفی کنیم

دیارمیرزا:حداقل حوزه ای که برای آنها پیش بینی کرده اید را بفرمایید

نگاه بنده به گیلان برخلاف دیگران هست گه نگاهشان کشاورزی هست بنده  به گیلان نگاه گردشگری و حمل ونقل  دارم یقینا در این حوزه از مسئولان گیلانی استفاده خواهم کرد
پس حداقل یک وزیر و چند گیلانی در کابینه دولت من حضور خواهند داشت

دیارمیرزا:اگر خدا توفیق داد و شما رییس جمهور شدید یک رییس جمهور ۶۳ ساله با تجربه که در مسئولیت های مختلف حضور داشته خواهید شد آیا از جوانان متخصص در کابینه تان استفاده می کنید ؟

ببینید درسته که از لحاظ  شناسنامه بنده ۶۳ ساله هستم از از نگاه پزشکان من ۴۵ ساله ام یعنی با توجه به آزمایشات مختلف اعتقادشان این است که بدن من شرایط یک انسان ۴۵ ساله را دارد در مورد جوانان هم قطعا این گونه است که در جایی که در دولت نیار  به پیگیری و تلاش و دوندگی دارد از جوانان متخصص با نشاط و متعهدهست  استفاده خواهیم کرد اما در بعضی از پست و کارها نیاز به دانش و تجربه هست مسلما کسی که چهل سالش هست نمی تواند آن بازده لازم را در آن پست داشته باشد فلذا نیاز است از آدم های باتجربه در این پست ها استفاده بشود اما بطور کلی گرایش ما به جوانانی است که سرشار از دانش،هوش سرشار و هم تجربه داشته باشند شاکله کابینه ما خواهند بود

دیارمیرزا:   چقدربه جوانان اعتماد دارید ؟

من به جوانی که پاک ،آرمان گرا و پرهیجان هست عشق می ورزم و جوانی که این معیار های را داشته باشد من باور دارم

دیارمیرزا: اعضای شاخص حزب شما (اصولگرایان مترقی) چه کسانی هستند؟

شما اجازه بدهید در آینده و بعد از اخذ مجوز رسمی ان شاالله آن افراد را بطور رسمی معرفی خواهیم کرد

دیارمیرزا: شما به این ائتلاف ۲+۱ اصولگرایان چقدر خوشبین هستید و فکر می کنید آنها به یک شخص واحد خواهند رسید؟ائتلاف معغمولا بین گروههای سیاسی هست که ائتلاف می کنند روی یک نامزد نه بین افراد اما حالا اگر چند نامزد بخواهند بیایند بین خودشان تفاهم کنند و یکی را بعنوان نامزد اصلی معرفی کنند بدین شکل نیست آنها باید بیایند تبلیغات کنند بعد حالا اگر یکی به نفع دیگری کنار رفت را می توان قبول کرد بدین شکل نمی شود اما بعد می گویند اصولگرایان و ائتلاف ۲+۱ اصولگرایان بنظر می رسد این یک شگرد تبلیغاتی است اصولگرایان  شاخص آنها  جامعه مدرسین و جامعه روحانیت  است  که آنها هم اعلام کردند ما تا الان روی افراد بحث نکردیم پس بنابراین ائتلاف اصولگرایان یعنی اینها نامزد جامعتین هستند انها هم که چنین حرفی نزدند  پس این یک کار تبلیغاتی است ۲+۱ یعنی چه آخه یعنی  اینکه آقای قالیباف اصولگرا نیست وحالا  ما ایشان را  پذیرفته ایم در اصولگرایان حالا من نمی دانم یعنی آن آقایان اصولگرا هستند اصلا من نمی دانم آقای حداد عضو کدام حزب اصولگراست جامعتین هم در این خصوص موضع گرفت و گفت ما راجع به افراد بحثی نکردید  اصلا این کار بلحاظ تقوای سیاسی خوب نیست اما اینها این شیوه تبلیغاتی را استفاده کردند که اتفاقا گرفت اما اینها از یک جهت ضرر کردند اینها فکر می کردند که احتمال دارد ما رقبای ناسالمی داشته باشیم پس بیایم اصولگرایان بر یک نفر اتحاد کنیم  تا آرای ما خرد نشود پس گفتند بیایم پیشقدم بشیم هر چند نفرمان یک نفر بیاید تا نمایندگان اصولگرایانمان کم بشو معنای اتحاد یعنی چه یعنی اینکه بیاییم یکی از آنهارییس جمهور بشود دیگری معاون و آن یکی وزیر این چه پیامی در جامعه دارد از غذا سکنجبین صفرا فزود هست بنابراین همه کسانی که وزیر بودند نماینده بودند که قدرت مالی نداشتند با این تفکر آمدند و اسم  نوشتند و خودشان را بعنوان کاندیدا معرفی کردند و در جا آماده ائتلاف شدند تا حداقل وزارتی را بگیرند البته ما قبل از اینها اعلام حضوردر انتخابات کرده بودیم .DSC_0728

دیارمیرزا : اگر اسم شما در لیست نهایی جامعتین نباشد انصراف خواهید داد یا در انتخابات بعنوان کاندیدا حضور خواهید داشت ؟

من تا آخر هستم در هر صورتی کاندیدای ریاست جمهوری دوره یازدهم خواهم بود البته اگر اسم ما در لیست جامعتین باشد خیلی خوب خواهد بود

دیار میرزا: نظرتان در خصوص دستگیری های اخیر اعضای شورای اسلامی  شهررشت  چیست؟

این سیاست نظام و رهبری است که در مقابل  متخلف کوتاه نیاییم اگر می خواهیم فساد را ریشه کن یا حداقل کم کنیم نباید رودربایستی داشتنه باشیم که الحمدالله در گیلان هم اینکار را کردند اما می توانستند با توجه به نزدیکی به اتمام دوره شورا و در پیش داشتن انتخابات  این را به شکلی دیگر عمل کنند   که بدبینی برای سیستم اداری پیش نیاید و حیثیت استان خدشه دار نشود البته اصل این موضوع که کشف این مورد و کار اطلاعاتی و قضایی باید از همه مسئولان و کارشناسان تشکر کرد البته من نمی دانم می شد از لحاظ زمانی این را به تاخییر انداخت یا نه اگر  که می توانستند بهتر بود این کار انجام می شد.

دیارمیرزا : بعنوان آخرین  سوال  ۱۲ فروردین شما را یاد چه خاطره ای می اندازد؟

این بهترین روز من است من در انتخابات آنروز حضور داشتم و پای صندوق بودم و وقتی می دیدم مردم با چه  شور و اشتیاق به جمهوری اسلامی آری می گفتند اصلا  قابل وصف نیست  آنقدر مردم حساس بودند و دقت داشتند که انتخابات آزادانه انجام بشود که وقتی من پای صندوق بودم و بدلیل ازدهام جمعیت به بعضی ها کمک می کردیم که رای آنها را به صندوق بیاندازم ،عده ای  از مردم آمدند و تذکر دادند که امکان دارد حضور شما در اینجا شبهه ای ایجا کند که من گفتم آمده بودم کمک کنم و الان می روم  خداحافظ من در آنروز دیدم که عده ای هم که به نظام اعتقاد نداشتند آ مدند و رای دادند روز بسیار شکوهمندی بود .

دیارمیرزا: با تشکر از وقتی که در اختیار ما گذاشتید

Share