مدل مشترک تبلیغات کاندیداها برای هزینه کردن از رهبری

سرویس سیاسی دیارمیرزا، یکی از مسیر های انحرافی ای که مقام معظم رهبری در آغاز دور جدی رقابت های انتخاباتی مسدود کردند و بگونه ای اتمام حجتی برای عموم جامعه قلمداد می شود هزینه کردن از جایگاه ولایت فقیه و انتساب اشخاص یه ایشان است. ایشان در سخنرانی خود در مشهد رأی مردم را تعیین […]

13911215152812240_PhotoL
سرویس سیاسی دیارمیرزا، یکی از مسیر های انحرافی ای که مقام معظم رهبری در آغاز دور جدی رقابت های انتخاباتی مسدود کردند و بگونه ای اتمام حجتی برای عموم جامعه قلمداد می شود هزینه کردن از جایگاه ولایت فقیه و انتساب اشخاص یه ایشان است.

ایشان در سخنرانی خود در مشهد رأی مردم را تعیین کننده نهائی در انتخابات دانستند و افزودند: تشخیص مردم در شناخت اصلح مهم است و مردم باید با تحقیق از افراد مورد اطمینان و دقت در کاندیدا‌ها، به فرد اصلح برسند و با تاکید بر اینکه رهبری در انتخابات یک رای بیشتر ندارد و کسی هم از این رای اطلاع نخواهد داشت، خاطر نشان کردند: هرگونه سخن یا اظهار نظر ی مبنی بر اینکه رهبری به فرد خاصی نظر دارد، نادرست است،رهبر انقلاب اسلامی به مردم توصیه کردند: مراقب باشند تا در شناخت فرد اصلح تحت تاثیر نسبت‌ها و اظهارات در رسانه‌های گوناگون از جمله پیامک‌های انبوهی که رواج پیدا کرده، قرار نگیرند.

در تبیین کلام رهبری شاید مهمترین گزاره ای که می تواند نقش آفرینی کند و مد نظر ایشان باشد “برنامه محوری افراد” در عین تعهد به کشور برای پیشبرد اهداف انقلاب و نظام اسلامی است.

این روز ها در هر محفل و مکانی که بوی انتخابات می دهد محال است افرادی که تریبون ها را در دست دارند مانوری در قبای مطیع بلامنازع رهبری به تن نکنند اما تجربه نشان داده است که از سخن تا به عمل راه بسیار است.

این روزها کافی است گذری به شبکه های اجتماعی و مطالب و سخنرانی هایی که در ابتدای دوران اصلاحات و دولت اخیر توسط افرادی همچون خاتمی و … مطرح می شد بزنیم،نکته جالب توجه این است که بغیر از برخی مبانی اندیشه ای افراد ،هیچ تفاوتی میان مدل سخنرانی هایشان با عده ای عناصر کنونی نمی بینیم.

خاتمی و امثالهم از جمله افرادی بودند که با تعمد در موقع نشناسی حفظ کیان نظام اسلامی و عدم اتخاذ مواضع بجا و صحیح در ایام درگیری های سال ۸۸ با وسوسه هایی که برای ایشان ایجاد شد، با پای خود از کشتی نظام پیاده شده و ساحل برزخی فتنه را ترجیح دادند.

گفتنی است در ایام مانده به انتخابات مهمترین سوال هایی که با حضور کاندیداهای احتمالی در جمع های مختلف باید مطرح باشد برنامه های افراد در راستای مطالبات مردمی است.

در عین حال افرادی که به صورت جدی در عرصه انتخابات وارد شده اند هوشیار باشند که بیداری مردم ایران بقدری است که وقتی فردی همچون خاتمی با سابقه ۸ سال ریاست جمهوری پا را فراتر از حدود می گذارد در کمترین زمان ممکن از صحنه سیاسی کشور محو می شود.

با همه این تفاسیر نگارنده مطلب یادآور می شود که بد نیست بازخوانی ای کوتاه به مدل سخنرانی های دولتمردان کنونی و دولت های گذشته داشته باشیم تا عمق مطالب مذکور بصورت ملموس احساس شود.

 

Share