مبارزه با قاچاق نیازمند اقدام فرهنگی است

به گزارش دیارمیرزا  به نقل از فارس، محمدجواد حشمتی در جمع فرمانداران و اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای گیلان قاچاق را آسیب جدی اقتصادی خواند و اظهار کرد: به همین دلیل رهبر معظم انقلاب به قوای سه‌گانه به ویژه قوه مجریه تکلیف کردند که به موضوع قاچاق به صورت جدی پرداخته شود. وی با […]

به گزارش دیارمیرزا  به نقل از فارس، محمدجواد حشمتی در جمع فرمانداران و اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای گیلان قاچاق را آسیب جدی اقتصادی خواند و اظهار کرد: به همین دلیل رهبر معظم انقلاب به قوای سه‌گانه به ویژه قوه مجریه تکلیف کردند که به موضوع قاچاق به صورت جدی پرداخته شود.

وی با بیان اینکه گیلان درگیر بحث قاچاق نیست، گفت: با توجه به وجود مرز آبی و خشکی در گیلان این نگرانی همواره وجود دارد و مبارزه با قاچاق با استفاده از تجهیزات و امکانات به خوبی انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با تصریح بر اینکه مبارزه با قاچاق در این استان با جدیت دنبال می‌شود، افزود: دستگاه‌ها نیز باید به موضوع قاچاق بپردازند.

وی اقدام جامع و فرهنگی را نیاز مبارزه با قاچاق دانست و اذعان کرد: برخی‌ افراد تنها به سود قاچاق توجه دارند بنابراین اطلاع‌رسانی دقیق می‌تواند در این زمینه مشکلات را برطرف کند.

حشمتی خواستار تجهیز واحدهای مبارزه کننده با قاچاق در استان شد و خاطرنشان کرد: تجهیز واحدها هزینه‌ای برای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق ندارد.

مدیر کل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان نیز پیشنهاد افزایش جریمه به جای نگه‌داشتن کالا در گمرک را داد.

محمدعلی یوسفی با اشاره به افزایش صادرات از گمرکات انزلی و آستارا در سال گذشته، اظهار کرد: طبق گواهی صادرات و اظهارنامه‌های موجود در موسسه استاندارد و بر اساس آمار موجود در سال ۹۱، میزان صادرات از گمرکات انزلی و آستارا نسبت به سال ۹۰ حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: سال گذشته میزان واردات آهن‌آلات که شامل مواد اولیه کارخانه‌های نورد است ۵۸ درصد کاهش داشته است.

این مسئول با تاکید بر ضرورت جبران میزان کاهش واردات، اذعان کرد: در صورتی که میزان کاهش واردات جبران نشود کارخانه‌های تولید میلگرد و ورق‌های گرم و سرد در گیلان دچار مشکل می‌شوند.

Share