لاهوتی: عملکرد اقتصادی دولت تولید کننده‌ها را به زانو درآورد

مهرداد لاهوتی درباره عملکرد اقتصادی دولت گفت: دولت خودش هم به عملکرد ضعیفش واقف است ولی علت این ضعف را به تحریم‌ها نسبت می‌دهد حال آنکه ما نظر دیگری دهیم. به گزارش دیارمیرزا  نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نهم به ایلنا افزود: دشمنی دشمنان ما، موضوع تازه‌ای نبود و لذا دولت باید آمادگی […]

مهرداد لاهوتی درباره عملکرد اقتصادی دولت گفت: دولت خودش هم به عملکرد ضعیفش واقف است ولی علت این ضعف را به تحریم‌ها نسبت می‌دهد حال آنکه ما نظر دیگری دهیم.

به گزارش دیارمیرزا  نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نهم به ایلنا افزود: دشمنی دشمنان ما، موضوع تازه‌ای نبود و لذا دولت باید آمادگی لازم را ایجاد می‌کرد تا آسیب‌های ناشی از تحریم را کاهش دهد ولی این کار را نکرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس اجرای نادرست قانون هدفمندی یارانه‌ها را از دیگر ناتوانی‌های دولت برشمرد و گفت: وقتی قیمت ارز بالا رفت، انتظار داشتیم نگاه به صادرات افزایش و نگاه به واردات کاهش یابد ولی نگاه به واردات به قدری افزایش یافت که تولید کننده‌ها را به زانو درآورد.
703_orig
وی به دیگر ضعفهای دولت در حوزه‌های خودرو و ناوگان هوایی اشاره کرد و افزود: افزایش غیر منطقی خودرو‌ها و عدم نظارت صحیح، مردم را گرفتار کرده است پس چه کسی باید تدبیر می‌کرد؟ آیا این از وظایف دولت نیست؟

لاهوتی افزود: محدود کردن شرکت هواپیمایی و نادیده گرفتن ۵۰ هزار دلار نیاز ارزی ناوگان هوایی کشور موجب افزایش ۷۰ درصدی قیمت‌ها در این بخش شد آیا این بخش هم قابل تدبیر نبود؟

این نماینده مردم لنگرود از عدم ترخیص دارو از گمرک کشور نیز به شدت انتقاد کرد و گفت: داروهای مورد نیاز کشور در گمرک دپو نشده است؟ چرا؟ چون وزارت بهداشت موفق نشده مدارکی در اختیار بانک مرکزی قرار دهد که نیاز به ارز مرجع را توجیه کند؟ یا به این دلیل که این دارو‌ها در داخل تولید می‌شوند؟ آیا این ناهماهنگی قابل توجیه است؟اگر دارو داشتیم چرا وارد شد، حال که وارد نشده و قابل عودت نیست چرا در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد؟

Share