لاهوتی : رشد ۵۵درصدی منابع بودجه غیر منطقی است

به گزارش دیارمیرزا: عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه منابع پیش بینی شده در لایحه بودجه با توجه به عملکرد سال قبل غیر واقعی است، گفت: رشد ۵۵درصدی منابع بودجه توجیه منطقی ندارد. مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۷ فروردین) مجلس شورای اسلامی در موافقت با رد کلیات لایحه بودجه گفت: […]

به گزارش دیارمیرزا: عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه منابع پیش بینی شده در لایحه بودجه با توجه به عملکرد سال قبل غیر واقعی است، گفت: رشد ۵۵درصدی منابع بودجه توجیه منطقی ندارد.

لاهوتی

مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۷ فروردین) مجلس شورای اسلامی در موافقت با رد کلیات لایحه بودجه گفت: بودجه باید با توجه به شرایط اقتصادی کشور و در راستای کنترل تورم و خروج از رکود تنظیم شود اما بودجه ارائه شده فاقد این خصوصیات است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلایم گفت: منابع پیش بینی شده در لایحه بودجه برای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها موجب تشدید گرانی خواهد شد.

وی بر این که وابستگی بودجه به نفت بیشتر شده است گفت: براساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس در ۶ ماهه اول سال مبالغ وصولی به سازمان هدفمند سازی یارانه ها ۱۲ هزار و ۳۰ میلیارد تومان بود که در خوشبینانه ترین حالت می توان گفت در ۱۲ ماه سال ۲۵ هزار میلیارد تومان وصول شود اما عدد پیشنهادی دولت در لایحه بودجه ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است که ۱۰۸ هزار میلیارد تومان آن را مردم باید پرداخت کنند.

وی با طرح این سؤال که قیمت حامل های انرژی چقدر باید افزایش پیدا کند تا درآمد تحاصل از هدفمندسازی وصول شود گفت: آیا جامعه ظرفیت افزایش ۵/۴ برابری قیمت ها را دارد؟

لاهوتی با اشاره به تصویب ۶۶ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از هدفمندسازی در سال گذشته و تحقق ۲۵ هزار میلیارد تومان از این درآمد گفت: قرار بود منابع واریزی از محل صادرات نفت به صندوق توسعه ملی سالیانه ۳ درصد افزایش پیدا کند اما این اتفاق نیافتاده است.

لاهوتی اظهار داشت: دولت درخواست کرده تا در بودجه ۹۲، ۳۵ درصد از منابع صندوق توسعه ملی تبدیل به ریال شود که این اتفاق تورم بیشتری را به اقتصاد تزریق خواهد کرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین نسبت به متورم شدن بودجه و رشد ۶۶ درصدی منابع عمومی نسبت به عملکرد گفت: از ۱۸ هزار میلیارد تومان درآمد پیش بینی شده از محل فروش شرکت های دولتی تنها ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تحقق یافت و ۶۶ درصد واگذاری ها برای رد دیون انجام شد که این خلاف قانون است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس همچنین نسبت به عدم تحقق سهم سلامت از هدفندسازی یارانه ها اعلام نگرانی کرد./خانه ملت

 

Share