لاهوتی : مرتفع شدن نقاط حادثه‌خیز؛ راهی برای کاهش تلفات جاده‌ای

به گزارش دیارمیرزا ، مهرداد بائوج لاهوتی تصریح کرد: ما از جمله کشور‌هایی هستیم که میزان تلفات جاده‌ای‌مان در مقایسه با استاندارد جهانی، نسبتا زیاد است هر چند که از سال ۸۴ این نسبت از ۲۷ هزار نفر به ۲۰ هزار و ۶۰۰ نفر کاهش یافته است. نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه […]

به گزارش دیارمیرزا ، مهرداد بائوج لاهوتی تصریح کرد: ما از جمله کشور‌هایی هستیم که میزان تلفات جاده‌ای‌مان در مقایسه با استاندارد جهانی، نسبتا زیاد است هر چند که از سال ۸۴ این نسبت از ۲۷ هزار نفر به ۲۰ هزار و ۶۰۰ نفر کاهش یافته است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگرچه تلفات جاده‌ای ‌کشور همه ساله، کاهش چشمگیری دارد اما میزان فعلی نیز میزان قابل توجهی است که باید کاهش داشته باشد.lahoti1

وی افزود: تصادفات جاده‌ای در کشور ما علل عدیده‌ای نظیر خطاهای انسانی، غیراستاندارد بودن راه‌ها و جاده‌ها و ایمن نبودن خودرو‌ها دارد که باید این علل در اسرع وقت مرتفع شود.

لاهوتی ادامه داد: مرتفع شدن نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای از جمله عواملی است که می‌تواند در کاهش تلفات  در جاده‌ای کشور تأثیر شایان توجهی داشته باشد، این در حالی است که تاکنون تنها ۵۰ درصد از نقاط حادثه‌خیز جاده‌های کشور از بین رفته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد از حمل ونقل‌ و جابجایی‌های ما به‌صورت جاده‌ای در حال انجام است و درمقابل تنها ۱۰ درصد جابجایی‌های ما به خطوط ریلی و هوایی اختصاص یافته است که این خود معضلی جدی در کشور تلقی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: جای امیدواری دارد در سال جاری با اتخاذ تدابیر بودجه‌ای مناسب و رفع عوامل حادثه خیز تلفات جاده‌ای کشور به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

Share