پشت پرده جلسات فرهنگی در مشهد

قالیباف: شجاع کسی است که دروغ بزرگتر گفته و بیشتر و جدی‌تر دیگران را تخریب کند

دیارمیرزا: ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه به استحضار می رساند زمان پذیرش اردوی فعالان … مشهد مقدس ساعت ۱۴ روز هفتم فروردین ( مرکز توسعه فعالیتهای …)” این پیامکی بود که حدود ۷۰ فعال فرهنگی را در هواپیما نشاند و به سوی مشهد مقدس نه برای زیارت بلکه برای یک جلسه مهم فرهنگی (!) رساند.

به گزارش دیار میرزا در سال‌های اخیر روندی را متاسفانه شاهد هستیم که در آن کسی شجاع شناخته می‌شود که دروغ بزرگتر گفته و بیشتر و جدی‌تر دیگران را تخریب کند.” اینها بخشی از سخنان طعنه آمیز محمدباقر قالیباف در جمع مسئولان ستادهای انتخاباتی در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی در محل دبیرخانه جبهه پیشرفت و عدالت این شهر بود. کلماتی از جنس نور (!) برعلیه بی باکان و شجاعان ایران اسلامی اما از زبان شهرداری که باید به ابهامات زیادی درباره افکار و اندیشه های خود و رابطه اش با تکنوکراسی و همچنین نحوه عملکرد سازمان تحت امرش پاسخگو باشد.ساختمانی در خیابان مفتح جنوبی چند سالی است که مقرری برای ساماندهی موسسات و نیروهای فرهنگی کشور برای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری شده است.برخی موسسات فرهنگی کشور که در پی بی توجهی مراکز مسئول با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می کنند، این روزها هر کدام به جریان و کاندیدایی خاص لبخندهایی از جنس نیاز مالی و مشکلات اقتصادی و ناله ی ” انا الفقیر” اما حقیرانه می زنند و در این میان عده ای نیز بهترین فرصت را در حمایت از این موسسات و نیروهای به اصطلاح فرهنگی می دانند و البته چه خوب هم از این موقعیت استفاده می کنند.گزارشات خبرنگار بی باک حاکی است که نمایندگان ۲۵ موسسه فرهنگی کشور در هفته گذشته به مشهد مقدس اعزام شدند و بلیط رفت و برگشت و هزینه های اقامت آنان را مرکز توسعه فعالیتهای … وابسته به سازمان … پرداخت کرده بود.” اصلاحیه: ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه به استحضار می رساند زمان پذیرش اردوی فعالان … مشهد مقدس ساعت ۱۴ روز هفتم فروردین ( مرکز توسعه فعالیتهای …)” این پیامکی بود که حدود ۷۰ فعال فرهنگی را در هواپیما نشاند و به سوی مشهد مقدس نه برای زیارت بلکه برای یک جلسه مهم فرهنگی (!) رساند.سخنرانان این مراسم، یکی از مسئولان ارشد سازمان تبلیغات اسلامی و جناب آقای شهردار تهران بودند. برخی به حجت الاسلام م.خ گلایه کردند که قرار بود این جلسه صرفا فرهنگی باشد پس آقای شهردار تهران در این جلسه چه می کند که پاسخی از جنس نور (پولش را مرکز … وابسته به شهرداری تهران داده است) دریافت کردند.

عده ای در پایان جلسه به حجت الاسلام م. خ و آقای ح. ک که این جلسه را ترتیب داده بود، حسابی اعتراض می کنند اما همان پاسخ از جنس نور قبلی را دریافت می کنند.

حال خبرنگار “بی باک” گزارش داده است که فاز بعدی این حرکت صرفا فرهنگی(!) در روزهای آتی و با دعوت از ۱۸۰ نفر از فعالان فرهنگی کشور در مشهد مقدس و با همان میزبانان قبلی برگزار می گردد.

اینکه هزینه بلیط هواپیما و اقامت این افراد از چه منبعی و با چه منظوری تامین می شود جای ابهامات فراوانی دارد اما روی سخن ما با برخی موسسات و چهره های فرهنگی کشور می باشد که سالها در غربت و با همه مشکلات مالی برای ترویج فرهنگ ناب انقلاب اسلامی تلاش کرده اند.

انی دوستان بدانند که جنگ همچنان ادامه دارد و اینبار نیز نباید صرف مشکلات بهانه ای شود تا در مقابل برخی جریانات سیاسی سر خم کنند و باید بدون هر گونه توجیه و تعارفی از خود بپرسند که آیا استفاده از چنین امکاناتی که به گفته خودشان از بودجه بیت المال می باشد جایز می باشد؟!

گفتنی است؛ حضرت علامه مصباح یزدی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری‌ چندی پیش در تجمع بزرگ عاشوراییان بصیرت و میثاق با ولایت که با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی، علما، شخصیت های حوزوی و دیگر اقشار مردمی در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، اظهارات مهمی را مطرح کردند که صرفا برای تنبه و یادآوری همه خادمان فرهنگی کشور متذکر می شویم.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم در آن سخنرانی گفت: بعد از انقلاب دشمن از راه‌های مختلفی سعی کرد این انقلاب را از کار بیندازد و انقلاب را به اضمحلال و نابودی بکشاند و برای دستیابی به این هدف همه راه‌هایی که ممکن بود را امتحان کرد.

علامه مصباح یزدی خاطرنشان کرد: مؤمنان معتقد هستند که به غیر از عوامل مادی،‌ قدرتی دیگر وجود دارد که مؤمنان را یاری می‌کند: «و أیدهم بجنود لم تروها»، بارها در قرآن آمده است که اگر صبر و استقامت داشته باشید خداوند عنایات خود را شامل حال مؤمنان می‌کند و از قواعد مادی جهان خارج می‌شوید.
وی گفت: صحنه‌های انقلاب و جنگ تحمیلی شاهدی بر این ایمان و اعتقاد مردم ایران است، خداوند به مؤمنین کمک می‌کند «فإن یخدعوک فإن حسبک‌ الله هو الذی أیدک بنصره و بالمؤمنین»،

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) هدایت دل‌ها را به دست خدا خواند و خاطرنشان کرد: کسانی پول‌هایی خرج می‌کنند اما سرمایه‌های آنان به هدر می‌رود و سبب حسرت آنان می‌شود، مردم از جیب خود برای ارزش‌های اسلامی خرج می‌کنند و خداوند در روز ۹ دی الفت و انسی در میان مردم برقرار کرد تا دشمن دیگر به فکر این فتنه‌گری‌ها نیفتد./بی باک
برای دانلود این فیلم اینجا کلیک کنید
Share