خیلی ها بدنبال دوقطبی هاشمی و مشایی هستند

فضای دوقطبی برای شکستن وحدت امت/دوقطبی ۹۲ عکس ۸۸ است

دیارمیرزا: پیگیری جریان دولت و طیف هاشمی رفسنجانی در ایام مانده به انتخابات ریاست جمهوری برای تاثیرگذاری در مهمترین اتفاق سیاسی کشور همواره افزایش می یابد و در عین حال مسئله ای که در این بین مطرح است تلاش این دو جریان برای دو قطبی کردن فضای انتخابات در محدوده ایشان است.

به گزارش دیارمیرزا پیگیری جریان دولت و طیف هاشمی رفسنجانی در ایام مانده به انتخابات ریاست جمهوری برای تاثیرگذاری در مهمترین اتفاق سیاسی کشور همواره افزایش می یابد و در عین حال مسئله ای که در این بین مطرح است تلاش این دو جریان برای دو قطبی کردن فضای انتخابات در محدوده ایشان است.

در این راستا گمانه زنی های مختلفی مطرح می شود که جالب توجه است.

احمد رضا دستغیب نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار رویداد گفت:خیلی ها بدنبال این قضیه هستند،حضور اقای هاشمی و سایر افراد تاثیرگذار خواهد بود و این سیاستی بود که در دو دوره قبل هم اعمال کردند،این تمایل در بین برخی افراد وجود دارد،یعنی بیش از آنکه آقای هاشمی و اطرافیانش تمایل دارد بعضی جریان ها در کشور علاقه مند حضور آقای هاشمی هستند،البته ممکن است این دفعه شرایط مانند گذشته نباشدو قابل پیش بینی نیست چه بسا این بازی برنده دیگری داشته باشد و باید مراقبت کننند.IMAGE634999055910171833

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:چون تحلیل ها متاسفانه در کشور سطحی است و بر اساس یک مبنا نمی باشد و ممکن است اتفاقاتی را ایجاد کند.

وی در اینباره که آیا ممکن است فضای دوقطبی احمدی نژاد و هاشمی که در سال ۸۸ شکل گرفت دوباره نمایان شود گفت:ممکن است شکل بگیرد اما بصورت برعکس،لذا گروه های مختلف باید خیلی دقت کنند.

معنای دو قطبی کردن یعنی وحدت امت را شکستن

حجه الاسلام سالک نماینده مردم اصفهان و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز نیز در این راستا به نکاتی اشاره میکند که جالب توجه است.

وی گفت:بحث دو قطبی و چند قطبی کردن سیاست بیگانگان است،ما نباید تسلیم خواسته های تبلیغی و تلقینی دشمنان اسلام شویم،ما یک قطب داریم و قطب نمای آن ولایت است و قطب دوم و سومی وجود ندارد ولی در بحث انتخابات رقابت سالم مبتنی بر ارزشها و قوانین ارزش دارد.

سالک افزود:بله ممکن است چند نفر بیایند و رقابت سالمی کنند این را نباید گفت دو قطبی است،چون اگر این مسئله از هم تفکیک نشود برداشت ها، برداشته های متفاوتی می شود،ما در جریان این انتخابات گروه های مختلفی را می بینیم که جلوی حرکت اصولگرایی و ولایت هستند،یکی جریان انحراف است با سوابق و مسائلی که دارد و یکی جریان فتنه و عناصر آن و اصلاح طلبان هستند.

وی گفت:وقتی خوب تحلیل میکنیم میبینیم این قضایا محورهای مشترکی با هم دارند که در این قضیه مهم هستند،آنها هستند که بر اساس این معیارها تلاش می کنند این دو قطبی را جلوه دهند.

سالک در اینخصوص که از این دو قطبی چه بهره ای می برند گفت:باید از خودشان سوال کنیم که چه بهره ای خواهند برد،معنای دو قطبی کردن یعنی وحدت امت را شکستن،ولی امت ما آنقدر هشیارهستند که در راستای قطب نمای انقلاب اسلامی یعنی ولایت حرکت میکنند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در خصوص محورهای مشترک گروه های مذکور گفت:حال کمی زود است و بعد از عید با هم گفتگو خواهیم کرد.

Share