فرمانده نیروی انتظامی گیلان خبر داد کشته شدن ۷۰۰ نفر در تصادفات رانندگی گیلان

به گزارش دیارمیرزا ابراهیم قائدرحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تلفات ناشی از حوادث رانندگی در سال ۹۱ در گیلان اظهار کرد: سال گذشته در بحث تصادفات فوتی در بخش درون‌شهری شاهد ۳۷ درصد کاهش تصادفات بودیم، اما در بخش برون‌شهری ۲۰ درصد افزایش داشتیم. وی تعداد کشته ‌شدگان […]

به گزارش دیارمیرزا ابراهیم قائدرحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تلفات ناشی از حوادث رانندگی در سال ۹۱ در گیلان اظهار کرد: سال گذشته در بحث تصادفات فوتی در بخش درون‌شهری شاهد ۳۷ درصد کاهش تصادفات بودیم، اما در بخش برون‌شهری ۲۰ درصد افزایش داشتیم.

وی تعداد کشته ‌شدگان بر اثر تصادفات ناشی از حوادث رانندگی در گیلان در سال گذشته را ۷۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: بیش از ۶۰ درصد تصادفات متعلق به خودروهای داخل استان بوده که در جاده‌های فرعی اتفاق افتاده است.

قائدرحمتی فرهنگ‌سازی در کاهش حوادث ناشی از رانندگی را اثرگذار خواند و تصریح کرد: چهار عامل انسانی، وسیله نقلیه، جاده و امداد و نجات در تصادفات دخالت دارند.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد مجروحان در اثر تصادفات جزو فوت شدگان هستند، یادآور شد: بخش مهمی از امر مذکور مربوط به عامل انسانی است.

وی رعایت قوانین و مقررات در کاهش تصادفات را بسیار تاثیرگذار دانست و اضافه کرد: ارتقای قوانین در کاهش کشته‌شدگان حوادث ناشی از تصادفات رانندگی موثر است.

این مسئول در ادامه به اجرای طرح‌های تامین امنیت در گیلان اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۲۰۷ طرح پاکسازی نقاط آلوده باید در استان اجرا می‌شد، اما ۳۵۳ طرح دیگر به آن اضافه شد و به ۵۶۰ طرح ارتقا پیدا کرد.

قائدرحمتی همچنین با اشاره به افزایش هشت درصدی تماس مردم با پلیس ۱۱۰، عنوان کرد: امر مذکور نشان دهنده اعتماد مردم به پلیس بوده ضمن اینکه تخلفات راهنمایی و رانندگی بیشترین تماس مردم با نیروی انتظامی است.

وی از افزایش کشف محصولات ضد فرهنگی و مشروبات الکلی در سال ۹۱ در گیلان خبر داد و یادآور شد: سال گذشته ۳۸ درصد افزایش کشفیات تجهیزات ماهواره‌ای داشتیم و ۳۵ درصد افزایش دستگیری‌ها مربوط به این موضوع بود.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان ۴۵ درصد از کشفیات تجهیزات ماهواره‌ای را به صورت داوطلبانه عنوان کرد و اضافه کرد: خانواده‌ها در کشف تجهیزات ماهواره‌ای با پلیس همکاری می‌کنند و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و توسط مردم انجام شود.

Share