پايان همایش تجلیل از خادمین سفرهای نوروزی؛

غیبت مشایی در جشن دولتی هادر ورزشگاه آزادی +گزارش تصویری

دیارمیرزا :حاضران در همایش آزادی با وجد اینکه ساعت ۱۶ شده ولی هنوز ناهار دریافت نکرده اند و به هنگام سخنرانی مجری های همایش با اعتراض شعار”توپ، تانک، فشفشه، ناهار ما چی میشه را سر می دهند./رییس جمهور تنها حدود ۱۰ دقیقه صحبت کرد که این یکی از کوتاهترین سخنرانی های وی در جمع انبوه مردم محسوب می شود. وی به تقدیر از دست اندرکاران سفرهای نوروزی بسنده کرد.

به گزارش دیارمیرزا ، دقایقی پیش مراسم تجلیل از خادمین تسهیلات سفرهای کشور در ورزشگاه آزادی آغاز شد.

**این مراسم با سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائت قرآن آغاز شد.

**براساس این گزارش؛ تاکنون تقریبا نیمی از ورزشگاه پر شده و حاضران با لباس‌های مختلف راهداری، هلال احمر،‌ اورژانس و … به صورت جداگانه در ردیف‌های پایین ورزشگاه آزادی مستقر شده‌اند. 

**همچنین پلاکارد‌های مختلفی با عناوین “الهم عجل لولیک فرج”، “لبیک یا خامنه‌ای”، “مراسم تجلیل از خادمین ستاد تسهیلات سفرهای کشور”، “سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی”و … در ضلع شرقی ورزشگاه به چشم می‌خورد.

**در مراسم تجلیل از خادمین ستاد تسهیلات سفرهای کشور چهره‌هایی همچون نیکزاد وزیر راه و شهرسازی، فقیه رئیس سازمان هلال احمر، نماینده مقام معظم رهبری در ریاست جمهوری، رئیس هواپیمایی کشور، استانداران سراسر کشور و مقامات خارجی حضور دارند.

**گفتنی است؛ این مراسم هم‌اکنون با اجرای سید جواد هاشمی بازیگر سینما و تلویزیون در حال برگزاری است.

**رئیس جمهور به منظور تجلیل از خادمان ستاد سفرهای نوروزس با شمارش معکوس وارد ورزشگاه آزادی شد.

**همچنین؛‌ وزرای کشور، مسکن و شهر سازی، بهداشت و درمان و رئیس جمعیت هلال احمرو…رئیس جمهور را همراهی کردند.

**این مراسم در این لحظه با حضور ۵۰ هزار نفر در حال برگزاری است..

**گروه موسیقی محلی استان آذربایجان هم اکنون در حال نواختن آهنگ های آذری هستند.

**سفر موجب انسجام و وحدت می‌شود

“مصطفی محمد نجار” وزیر کشور در مراسم تجلیل از خادمان سفرهای نوروزی ضمن تشکر از سازمان‌های ذیربط در بوجود آمدن بستر سفرهای نوروزی اظهار داشت: سفر یکی از شاخصه‌های جامعه بانشاط است و کشف حقایق و آشنایی با فرهنگ‌ها و آرامش روح را بوجود می‌آورد.

وی تاکید کرد: دین اسلام نیز بر انجام سفر تاکید دارد و پیامبر نیز می‌فرماید سفر کنید تا سلامت باشید، از این رو سفر موجب ایجاد انگیزه برای کار و تلاش می‌شود و انسجام و وحدت را در کشور توسعه می‌دهد.

وزیر کشور ادامه داد: وحدت رشد و پیشرفت را در کشور پدید می‌آورد و همچنین سفر موجب بوجود آمدن شرایط حماسه سیاسی و  اقتصادی در کشور می‌شود که همان شعار سال است.

این مقام مسئول با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در آستانه سال جدید گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای صورت گیرد که مردم نوروز ۹۲ را به شادی سپری کنند.

وی تصریح کرد: براساس ثبت‌های رسمی ۸۵ میلیون اقامت شبانه و ۱۰۰ میلیون جابجایی صورت گرفته و این حاکی از آن است که علی‌رغم تلاش قدرت‌های استکباری شور و نشاط در ایران وجود دارد.

**نماینده سازمان گردشگری جهانی: ایران در صنعت گردشگری به رشد قابل توجهی دست یافته است

“نماینده سازمان گردشگری جهان
” در مراسم تجلیل از خادمین ستاد تسهیلات سفرهای کشور با بیان اینکه برای بنده افتخاری بزرگ است که در این مراسم حضور دارم گفت: ایران توانسته است با توجه به اهمیت صنعت گردشگری در این صنعت به پیشرفت قابل توجهی دست پیدا کند که در جای خود تعجب‌آور است.

وی افزود: می‌خواهم به ایران و به خصوص سازمان میراث فرهنگی به خاطر برگزاری چنین مراسمی تبریک بگویم.

نماینده سازمان گردشگری جهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در جهان امنیت گردشگری بسیار بالاست و ما شاهد هستیم از یازده شغل مهم جهان یکی به گردشگری اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه مناطق آسیا و اقیانوسیه از جاذبه‌های مهم گردشگری برخوردارند اظهار داشت: همان طور که آمارها و شاخص‌ها حکایت دارد جمهوری اسلامی ایران توانسته است در رشد صنعت گردشگری بسیار پیشرفت کند، لا از این بابت باید از مسئولین گردشگری و میراث فرهنگی ایران تقدیر و تشکر کرد.

شایان ذکر است؛ نماینده جهانی سازمان گردشگری در این مراسم پیامی را نیز خطاب به محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان قرائت کرد.

** در ادامه این همایش بزرگ رئیس جمهور به اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی با اهداء لوح تقدیر کرد.

**احمدی‌نژاد: زنده‌باد ایران و عدالت/امسال سال حماسه‌های پی در پی برای ملت ایران

“محمود احمدی‌نژاد” در مراسم تجلیل از خادمین ستاد تسهیلات سفرهای کشور که امروز بعد از ظهر در استادیوم یکصدهزار نفری آزادی برگزار شد، با بیان اینکه از ته دل خوشحالم که این فرصت بوجود آمد تا طی هشت سال خدمات شما در این ستاد در این اجتماع حضور داشته باشم، اظهار داشت: از شما خادمین ملت عزیز ایران و از زحمات و تلاش‌های ارزشمند شما تشکر می‌کنم.

وی افزود: یک ملت برای رسیدن به قله‌ها نیازمند عزم، همبستگی، ایمان، عشق و محبت است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ملت ایران در طول تاریخ پرچم‌دار این ارزش‌ها بوده است، تاکید کرد: امروز در دوره خیزش ملت ایران و در دوره بازیابی روح جمع‌یابی خداخواه، آزاداندیش قرار دارد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: برای تقویت همبستگی نشر مهر و محبت، آگاهی و حرکت در جهت پیشرفت و صلح ملت ایران گام‌های جدیدی را برداشته است.

وی با بیان اینکه یکی از جلوه‌های برجسته زنده‌بودن امید به آینده عزم راسخ است، ادامه داد: همبستگی ملت ایران به ویژه در سفرهای نوروزی به طور کامل بود.

رئیس جمهور درباره سفرهای نوروزی که در سال جاری انجام شد گفت: این سفرها دارای ویژگی‌های متعدد از جمله آشنایی ملت ایران با میراث کهن و عزم در سفرها بود.

وی افزود: ستاد سفرهای کشور در هشت سال خدمت خود به ملت ایران فرصت فراوانی را برای مردم فراهم کرد، بویژه در نوروز امسال یک حماسه خلق شد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه امسال ملت ایران تحت بسیاری از فشارهای اقتصادی و شیاطین و بدخواهان قرار گرفته بود، اظهار داشت: فشار جنگ روانی ناجوانمردانه برای شکست نشاط و عزم ملت بی‌نتیجه بود، لذا آنان انتظار داشتند با توجه به بمباران تبلیغات روانی و فشارهایی گوناگون گَرد عبوسی بر چهره ایران پاشیده شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: به فضل خدا با هوشمندی ملت سالی پرنشاط و سرتاسر امید آغاز شد، سالی بشارت‌دهنده و نیکو و سرتاسر افتخار، پیشرفت و عزت برای ملت ایران بود.

وی افزود: ملت ایران در طول تاریخ حامل فرهنگ انسانی بوده است که از جلوه‌های فرهنگ انسانی نیز می‌توان به زندگی زیبا و با کرامت اشاره کرد.

احمدی‌نژاد گفت: ملت ایران ثابت کرده است که زیباترین زندگی یعنی زندگی برای دیگران را داشته لذا عبور از آسایش خود برای رفاه و آسایش دیگران اوج زندگی یک انسان است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امسال نیز صدهزار نفر از مردم در مسافرت‌های نوروزی حضور داشته‌اند افزود: ملت ایران نوروزی آسمانی و پاک و با آرامش و امنیت را آغاز کند.

وی با اشاره به سفر ۱۴۰ میلیون ایرانی در نوروز سال جاری تاکید کرد: تامین تدارکات لازم از جمله مواد غذایی، سوخت، بهداشت و درمان و امنیت کار بسیار بزرگ و ماندگاری که توسط فداکاران ملت ایران رقم خورد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: به عنوان کوچکترین خادم ملت ایران که تلاش کرده است همواره در خدمت این ملت باشم به نمایندگی از ملت ایران از این عشق و فداکاری قدردانی می‌کنم.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه از تمام نهادهای خدمتگزار از جمله هلال احمر، راهداری و نیروی انتظامی تشکر می‌کنم اظهار داشت: نهادهای خدمتگزار در طول این مدت به طور واقعی خدمتگزاری کرده‌اند تا نوروزی زیبا و به یادماندنی رقم بخورد.

وی در مورد دستاوردهای جدید امسال گفت: همبستگی ملت، درخشش ایران و سال حماسه‌های پی‌درپی برای ایران از دستاوردهای امسال بود.

احمدی‌نژاد سخنان پایانی خود را با زنده‌باد ایران، زنده باد عدالت، زنده‌باد عشق و آبادی و برافراشته باد پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به اتمام رساند.

**پایان همایش تجلیل از خادمان سفرهای نوروزی

**براساس این گزارش همایش از ساعت ۱۵ امروز پنج‌شنبه (۲۹ فروردین‌ماه) تا ساعت ۱۷ به طور انجامید که محورهای مختلفی داشت،‌ سخنرانی احمدی‌نژاد و مصطفی محمدنجار از جمله محورهای مهم این همایش بود.

حاشیه ها

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، مراسم تجلیل از دست اندرکاران سفرهای نورزی با تلاوت آیاتی از قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران ساعت ۱۵ :۲۰ شروع شد.
رئیس جمهور نیز دقایقی قبل با همراه دو فروند بالگرد وارد استادیوم آزادی شد.
بعد از تلاوت قرآن کریم حاج کریم خانی به مداحی پرداخت.
اجرای این برنامه برعهده سید جواد هاشمی است.

 

حاضران در همایش آزادی با وجد اینکه ساعت ۱۶ شده ولی هنوز ناهار دریافت نکرده اند و به هنگام سخنرانی مجری های همایش با اعتراض شعار”توپ، تانک، فشفشه، ناهار ما چی میشه را سر می دهند.

 

۱۶:۰۶ گفته می شود به خوانندگان سرود حاضر در استادیم آزادی که جمعا ۵ هزار نفر هستند سیم کارت رایتل هدیه خواهد شد.

 

۱۶:۱۰  با وجود آغاز مراسم هنوز مشایی به حاضرین دراستادیوم ملحق نشده است

 

۱۶:۳۰ نماینده سازمان جهانی گردشکری در حال سخنرانی است

 

۱۶:۳۱ سید جواد هاشمی و خانم آزادی اجرای مراسم را بر عهده دارن

 

۱۶:۳۵ هنوز فرمانده نیروی انتظامی  به جمع حاضرین در استادیوم بپیوسته است

 

۱۶:۴۰ نیکزاد جایگاه مدیران را ترک کرده و به میان جمعیت رفته است/ تصویر نیکزاد چند بار از نمایشگرهای استادیوم پخش شد

 

۱۶:۵۰ مرشد علی میرزا که بخشی از اجرای مراسم را برعهده داشت از مردم خواست به نشانه دوست داشتن حضرت ولی عصر و ایران دو دست خود را بالا آورده و دست بزنند. این دست زدن به مدت طولانی ادامه یافت و احمدی نژاد هم مردم را همراهی کرد

 

۱۷:۰۰ به علت طولانی شدن مراسم تعدادی از حاضران در حال ترک ورزشگاه هستند و لحظه به لحظه بر تعداد صندلی های خالی افزوده می شود این در حالی است که احمدی نژاد هنوز سخنرانی نکرده است.

 

۱۷:۲۵ بیشتر جمعیت داخل استادیوم آزادی صندلی های خود را ترک کرده اند و هم اکنون احمدی نژاد تنها برای حدود ۳۰ هزار نفر سخنرانی می کند. وی با اشاره به شرایط بد اققصادی و نقشه های دشمن گفت که با هوشمندی ملت، یک سال پر از نشاط و امید آغاز شد.

 

۱۷:۳۵ رییس جمهور تنها حدود ۱۰ دقیقه صحبت کرد که این یکی از کوتاهترین سخنرانی های وی در جمع انبوه مردم محسوب می شود. وی به تقدیر از دست اندرکاران سفرهای نوروزی بسنده کرد.

 

۱۷:۴۰ گروه های مختلفی از دانش آموزان که از شهرستان های دور آمده بودند بر اساس وعده مسئولان هلال احمر مقرر شده بود بعد از مراسم امروز به مدت یک هفته در تهران در دوره های پیش آهنگی شرکت کنند ولی در انتهای مراسم به آنها اطلاع داده شد که این دوره برگزار نمی شود. این دانش آموزان از خلف وعده صورت گرفته گلایه مند بودند

 

 

 

Share