شهردار رشت: فرهنگ گیلان مبتنی بر آزاداندیشی است

به گزارش  دیارمیرزا، محمدعلی ثابت‌قدم در مراسم مشق نام اهل بیت (ع) در خانه فرهنگ و هنر رشت مبحث هنر در گیلان را دارای قدمت تاریخی دانست. وی اظهار کرد: با نگاه به تاریخ هنر کشور مشاهده می‌شود که گیلان در حوزه تئاتر و بازیگر سینما و در موضوعات مختلف هنری جزو نخستین‌ها بود که این خود نشان دهنده استعداد […]

به گزارش  دیارمیرزا، محمدعلی ثابت‌قدم در مراسم مشق نام اهل بیت (ع) در خانه فرهنگ و هنر رشت مبحث هنر در گیلان را دارای قدمت تاریخی دانست.

وی اظهار کرد: با نگاه به تاریخ هنر کشور مشاهده می‌شود که گیلان در حوزه تئاتر و بازیگر سینما و در موضوعات مختلف هنری جزو نخستین‌ها بود که این خود نشان دهنده استعداد و توانایی‌ها و فرهنگ مبتنی بر آزاد اندیشی و تحقق‌خواهی است. 

شهردار رشت با بیان اینکه گیلان منشٱ تولید هنر در دنیا بوده است، افزود: همه ما وظیفه داریم به نحو مطلوب از این موهبت استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز در مراسم مذکور گفت: یکی از اهداف برگزاری این مراسم نشان دادن علاقه و ارادت خوشنویسان برجسته کشور به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) است.

مرتضی عاطفی، دلیل برپایی این نمایشگاه که از آثار ۵۳ استاد خوشنویس استان است را آشنایی مردم با هنر خوشنویسی و نقش و کاربرد این هنر در افزایش غنای معنوی و فرهنگی این مرز و بوم ذکر کرد.

مراسم مشق نام اهل بیت (ع) با حضور تعدادی از اساتید برجسته و مسئول انجمن خوشنویسان ایران برگزار شد و ۲۳ خوشنویس صاحب نام گیلان اسامی اهل بیت را مشق کردند.

در حاشیه این مراسم اساتید مطرح تهران اثرهای موجود در نمایشگاه را زیبا و دور از تصور دانستند و ضمن بازدید از آثار بانوان در نمایشگاه انجمن خوشنویسان استان آنها را هنرمندانی با انگیزه خطاب کردند.

Share