سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومان در بندر چند منظوره آستارا

به گزارش دیار میرزا فرهاد منتصر کوهساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره به آخرین وضعیت بندر چند منظوره آستارا اظهار کرد: ساخت بندر آستارا یکی از مهم‌ترین اقدام‌های سازمان بنادر بود. وی با بیان اینکه مرحله دوم آزمایشی بندر آستارا مورد تست قرار گرفت، افزود: یک کشتی ۳ هزار و […]

به گزارش دیار میرزا فرهاد منتصر کوهساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره به آخرین وضعیت بندر چند منظوره آستارا اظهار کرد: ساخت بندر آستارا یکی از مهم‌ترین اقدام‌های سازمان بنادر بود.

وی با بیان اینکه مرحله دوم آزمایشی بندر آستارا مورد تست قرار گرفت، افزود: یک کشتی ۳ هزار و ۶۰۰ تنی به طول ۱۲۰ متر با درفش چهار و نیم متر در بندر چند منظوره آستارا پهلو گرفت و عملیات تخلیه کانتینر آن انجام شد.

این مسئول فعالیت آزمایشی بندر چندمنظوره آستارا را در بخش زیرساخت‌ها و تجهیزات آن ذکر کرد و گفت: برای بندر چند منظوره آستارا ۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.DSC_0592

به گفته منتصر کوهساری، ۲۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی و ۱۸ میلیارد تومان از منابع داخلی سازمان بنادر در بندر آستارا صورت گرفته است.

وی با تصریح براینکه زمانی در بندر آستارا هیچ کشتی توانایی عبور از آن را نداشت، بیان کرد: در مدت ۲۲ ماه فعالیت، زیرساخت‌ها و روساخت‌های بندری آستارا به پایان رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان ظرفیت سالانه بندر چند منظوره آستارا را ۶۰۰ هزار تن اعلام کرد و یادآور شد: بندر چند منظوره آستارا آماده افتتاح است.

منتصر کوهساری در ادامه به وضعیت توسعه بندر انزلی اشاره کرد و افزود: حدود ۱۵۵ میلیارد تومان پروژه بندر انزلی در دست اجرا است که می‌تواند ظرفیت عملکردی این بندر را چند برابر افزایش دهد.

وی ظرفیت کنونی بندر انزلی را چهار و نیم میلیون تن ذکر کرد و یادآور شد: با اجرای پروژه‌های بندر انزلی این ظرفیت به ۱۱ میلیون تن افزایش می‌یابد.

Share