سردار رادان در رشت: وقوع تصادفات در کشور نسبت به مدت مشابه قبل ۹ درصد کاهش یافته است

به گزارش دیار میرزا به نقل از ایرنا، سردار ‘احمدرضا رادان’ روز چهارشنبه در سفر به استان گیلان در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: نیروی انتظامی اقدامات ویژه ای را در ایام نوروزی با همکاری مردم انجام داده تا بتواند دغدغه هم وطنان در سفرها را کمتر کند و آنها […]

به گزارش دیار میرزا به نقل از ایرنا، سردار ‘احمدرضا رادان’ روز چهارشنبه در سفر به استان گیلان در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: نیروی انتظامی اقدامات ویژه ای را در ایام نوروزی با همکاری مردم انجام داده تا بتواند دغدغه هم وطنان در سفرها را کمتر کند و آنها با اطمینان خاطر بیشتری منزل را ترک کنند.

وی با اشاره به کاهش ۹ درصدی تصادفات در کشور افزود: این آمار نشان می دهد که اقدامات پلیس، اثرگذار بوده و مردم باید تا پایان سال نیز این همکاری با پلیس را ادامه دهند تا روند کاهش تصادفات در کشور، سیر نزولی داشته باشد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تشکر و قدردانی از مردم گفت: ۹۵ درصد مردم در مسافرت، قانون را رعایت می کنند و برغم کاهش هفت درصدی تلفات ناشی از تصادفات در ایام نوروز امسال، تصادفاتی هم به وقوع پیوسته که می توانست با رعایت سرعت مطمئنه و استراحت کافی رانندگان، این تصادفات رخ ندهد.

سردار رادان با اشاره به یک هزار و ۵۰۰ فقره تصادف رخ داده در کشور از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ادامه داد: در مجموع، ۲۰۲ نفر از هم وطنان کشته و یک هزار نفر نیز مجروح شده اند.

وی افزود: از ابتدای تعطیلات نوروز امسال تاکنون، ۱۷ درصد از تصادفات منجر به فوت که شامل ۳۰۰ فقره تصادف می شود، ناشی از انحراف از مسیر و تجاوز به چپ بوده و ۹۴ نفر بر اثر این تصادفات جان باخته اند.

وی بیان کرد: ۳۸ درصد از تصادفات منجر به فوت نیز که شامل ۷۰۰ فقره تصادف می شود، بر اثر خواب آلودگی و واژگونی خودرو بوده که ۱۰۸ نفر بر اثر این تصادفات جان خود را از دست داده اند.

جانشین فرمانده ناجا دو موضوع شتاب و استراحت ناکافی را عوامل مهم تصادفات نوروزی امسال ذکر و تصریح کرد: چنانچه مردم و مسافران، شتاب در رانندگی را از خود دور کنند و استراحت کافی داشته باشند؛ به طور قطع تا پایان تعطیلات از میزان تصادفات کاسته خواهد شد.

سردار رادان با اشاره به افزایش مسافرت های نوروزی هم وطنان در اقصی نقاط کشور گفت: با این وجود، مسیرهای منتهی به استان گیلان ، مسیر چالوس به گیلان، قزوین به رشت، کرج به قزوین و استان های قم، اصفهان، شیراز، خراسان و مازندران از استان های پر حجم ترافیکی کشور بوده که حجم بیشتری از مسافرت هم وطنان به این استان ها صورت گرفته است.

وی روان بودن ترافیک در جاده های کشور را موضوعی سیال دانست و ادامه داد: در برخی از شهرها و در مواقعی از روز، ترافیک چند کیلومتری تشکیل می شده ولی با توجه به افزایش مسافرت ها نسبت به سال گذشته، ترافیک در مقایسه با پارسال روان تر بوده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در خاتمه اقدامات انجام شده در حوزه های انتظامی و راهنمایی و رانندگی در استان گیلان را مطلوب ارزیابی و اضافه کرد: اقدامات صورت گرفته در بخش انتظامی بیش از ۵۰ درصد و در بخش راهنمایی و رانندگی بیش از ۱۸ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

سردار احمدرضا رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی در سفری یک روزه به گیلان، از راه های مواصلاتی استان و تردد خودروها بازدید و در نشستی با فرماندهان انتظامی گیلان، مشکلات را بررسی کرد.

Share