روزنامه آمریکایی رئیس جمهور آینده ایران را تعیین کرد!+ عکس

بررسی و شخصیت کاندیدای اصلی دولت احمدی نژاد از سوی روزنامه آمریکایی هافینگتون پست مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش دیارمیرزا :خبرگزاری “هافینگتون پست” در خبری به شخصیت شناسی “اسفندیار رحیم مشایی” کاندیدای مطرح دولت آقای احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخت و نوشت: مشایی که یار غار احمدی نژاد در ایران شناخته […]

بررسی و شخصیت کاندیدای اصلی دولت احمدی نژاد از سوی روزنامه آمریکایی هافینگتون پست مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش دیارمیرزا :خبرگزاری “هافینگتون پست” در خبری به شخصیت شناسی “اسفندیار رحیم مشایی” کاندیدای مطرح دولت آقای احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخت و نوشت: مشایی که یار غار احمدی نژاد در ایران شناخته می شود مهم ترین گزینه رئیس جمهور برای دولت آتی است.

 این خبرگزاری با بررسی روابط احمدی نژاد و مشایی از سالیان دور و همچنین ارتباط فامیلی این دو شخصیت به واسطه ازدواج پسر احمدی نژاد با دختر مشایی از تاثیرات عمیق دبیر کل سازمان غیر متعهدها در دوران هشت ساله ریاست جمهوری احمدی نژاد خبر داد و نوشت: به هر صورت احمدی نژاد مسیر بسیار سختی برای وارد کردن مشایی در لیست ریاست جمهوری ایران را پیش رو دارد چراکه باید با رهبری و دیگر نهادهای قدرت در ایران همانند سپاه کنار بیاید.

 این سایت خبری با اشاره به نام “جریان انحرافی” نوشت: در سال های گذشته تعدادی از نزدیکان احمدی نژاد بازداشت شدند که از آن ها با عنوان مهره های “حلقه انحرافی” نام برده می شود که مهمترین شخصیت این گروه را شخص “مشایی” معرفی کرده اند.

 هافینگتون پست در ادامه به بررسی کاندیداهای دیگر احتمالی در انتخابات ایران پرداخت و سپس مسئولیت های مشایی را بازگو کرد که مهمترین آنها را انتصاب وی به عنوان معاون اول رئیس جمهور دانست.

 این سایت نوشت: این انتخاب در سال ۲۰۰۹ با فرمان رهبر ایران لغو شد.

اشاره به برکناری وزیر اطلاعات در سال ۲۰۱۱ و خانه نشینی ۱۰ روزه رئیس جمهور از دیگر مطالبی بود که این سایت آمریکایی به آن ها پرداخت.

 انتصاب مشایی به عنوان دبیر سازمان غیر متعهدها از دید هافینگتون پست تلاش احمدی نژاد برای بالا بردن جایگاه سیاسی مشایی در عرصه بین المللی تلقی شده است.

این سایت در پایان به نقل از “قاسم روانبخش” نوشت: مشایی که از سوی رهبری ایران صلاحیت لازم جهت تصدی معاون اولی رئیس جمهوری را نداشته است چگونه می تواند صلاحیت کافی را برای حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری به دست آورد.
download

Share