رئیس ستاد تسهیلات سفرهای کشور در گیلان خبر داد رشد ۲۱ درصدی اقامت گردشگران در کشور

به گزارش دیارمیرزا به نقل از فارس ، منوچهر جهانیان در جریان سفر خود به گیلان و بازدید از وضعیت سفر این استان، اظهار کرد: بیشترین اقامت‌های ثبت شده تا روز پنجم فروردین جاری در استان‌های هرمزگان، مازندران، فارس، بوشهر و گیلان بوده است. وی با اشاره به آغاز دور جدید سفرها در کشور اذعان […]

به گزارش دیارمیرزا به نقل از فارس ، منوچهر جهانیان در جریان سفر خود به گیلان و بازدید از وضعیت سفر این استان، اظهار کرد: بیشترین اقامت‌های ثبت شده تا روز پنجم فروردین جاری در استان‌های هرمزگان، مازندران، فارس، بوشهر و گیلان بوده است.

وی با اشاره به آغاز دور جدید سفرها در کشور اذعان کرد: در پنجمین روز از فروردین ماه که آغاز دور دوم سفرهای نوروزی محسوب می‌شود بالغ بر ۶ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۹۲۶ نفر شب اقامت ثبت شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: این میزان اقامت گردشگران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است.خبرگزاری فارس: رشد 21 درصدی اقامت گردشگران در کشور

وی میزان بازدید از موزه‌ها و اماکن گردشگری تا روز پنجم فروردین جاری را ۱ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۱۷۵ نفر اعلام کرد.

جهانیان، خاطرنشان کرد: استقبال مردم از برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌ها نیز در مدت مذکور به میزان ۱ میلیون و ۶۲۵ هزار و ۳۱ مورد بوده است.

وی از انجام ۱ ‌هزار و ۳۵۶ بازدید نظارتی در پنجمین روز از فروردین ماه جاری خبر داد و یادآور شد: از این تعداد بازدید، ۲۱ مورد تشویق، ۸۹ مورد تذکر، ۴۷ مورد اخطار و هفت مورد تعلیق و تعطیلی بوده است.

این مسئول، تعلیقی و تعطیلی را مربوط به دو آژانس گردشگری، دو مرکز پذیرایی و سه مرکز اقامتی در استان‌های خراسان رضوی، زنجان، سمنان، کرمانشاه و مازندران ذکر کرد.

وی به بیشترین میزان اقامت در استان‌های مختلف کشور اشاره کرد و متذکر شد: استان‌های هرمزگان، مازندران، فارس، بوشهر و گیلان در پنجمین روز از عید نوروز بیشترین میزان اقامت گردشگران را داشته‌اند.

Share