امام جمعه رشت:

رئیس جمهور باید عامل به رهنمودهای رهبری باشد

دیارمیرزا: نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: در انتخاب رئیس جمهور آینده باید هوشیار باشیم و فردی که در راستای اندیشه و عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری و اسلام ناب است را انتخاب کنیم.

 به گزارش دیار میرزا : آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر نوروز را همسو با تحول و حرکت جهانی دانست و اظهار کرد: در نوروز شکوفه‌های درختان به انسان نشاط و شادابی دست می‌دهد و اسلام عید نوروز را به دلیل کارهای خوبی که در آن انجام می‌شود، قبول دارد.

وی با بیان اینکه برخی اعیاد جنبه معنوی دارند، افزود: روزی که انسان در آن گناه نکند عید معنوی است.

خطیب جمعه رشت با اشاره به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اذعان کرد: حکومت اسلامی ایران با رای ۹۸ درصدی مردم مسلمان به وجود آمد و ۱۲ فروردین عید مردم ایران است.IMAGE634734689939567485

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در ۳۴ سال گذشته تلاش کرده تا احکام اسلامی را در کشور حاکم کند، گفت: به همین دلیل ۱۲ فروردین از بزرگ‌ترین اعیاد ملی و مذهبی کشور است.

قربانی درباره نامگذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، تصریح کرد: امسال انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در کشور برگزار می‌شود و شوراها در صورت خوب بودن، می‌توانند نقش مهمی در توسعه شهر داشته باشند.

وی ادامه داد: شوراهای بد آبروی جامعه و شهدا را می‌برند و از این نظر باید رفیق بازی را کنار بگذارند و واقعیت‌ها را در نظر بگیرند.

امام جمعه رشت انتخاب فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را مهم خواند و یادآور شد: رئیس جمهور ناصالح بلندگوی استکبار می‌شود.

وی اضافه کرد: در انتخاب رئیس جمهور باید هوشیار باشیم و فردی که در راستای اندیشه و عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری و اسلام ناب است را انتخاب کنیم.

قربانی با اشاره به موضوع اقتصادی کشور، اذعان کرد: در بحث اقتصادی باید منابع و سرمایه‌هایی که در کشور وجود دارد بتوانیم مشکلات کشور را برطرف کنیم.

وی با تصریح بر اینکه هنوز برای مسئله چای برنامه‌ریزی برای سال زراعی جدید نشده است، خواستار برطرف شدن مشکلات چایکاران شد.

خطیب جمعه رشت درباره مذاکره با آمریکا، خاطرنشان کرد: اگر آمریکا می‌خواهد صادقانه مشکل خود را با ایران برطرف کند باید دشمنی‌هایش را نسبت به ایران کم کند.

وی متذکر شد: مقام معظم رهبری به رژیم صهیونیستی هشدار دادند که اگر غلطی کند تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم.

قربانی با توصیه به گردشگران و مسافران نوروزی در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، اذعان کرد: در ایام نوروز به سالمندان، نیازمندان و محرومان سرکشی شود.

وی سیزده‌بدر را نحس ندانست و تصریح کرد: سیزده‌بدر روز طبیعت است و انسان‌ها این روز را با کارهای دور از نزاکت خود منحوس نکنند./ فارس

Share