دیداری به نام هاشمی به کام خاتمی

به گزارش دیارمیرزا  اخبار احزاب و تشکل‌ها در آبان ماه سال ۱۳۹۱ با پرداختن به اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری آغاز و با اعلام زمان معرفی کاندیدای انتخاباتی جبهه اصولگرایان اصلاح‌طلب به پایان رسید. آنچه در ادامه می‌آید بازخوانی مهمترین رویدادهای احزاب و تشکل‌ها در آبان ماه سال ۱۳۹۱ است:  هدف قانون‌گذار از انتخاب واژه […]

به گزارش دیارمیرزا  اخبار احزاب و تشکل‌ها در آبان ماه سال ۱۳۹۱ با پرداختن به اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری آغاز و با اعلام زمان معرفی کاندیدای انتخاباتی جبهه اصولگرایان اصلاح‌طلب به پایان رسید.

آنچه در ادامه می‌آید بازخوانی مهمترین رویدادهای احزاب و تشکل‌ها در آبان ماه سال ۱۳۹۱ است:

 هدف قانون‌گذار از انتخاب واژه رجل سیاسی چه بوده است؟

بررسی اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری از جمله رویدادهایی بود که در آبان ماه سال ۱۳۹۱ خبرساز بود. از جمله مواردی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی درصدد اصلاح آن در این قانون بود، تبیین واژه “رجل سیاسی” بود

سید محمدعلی پورموسوی مدیرکل سیاسی وزارت کشور ۲ آبان ۱۳۹۱  در این باره گفت: رجل سیاسی باید فردی با سابقه مدیریت و آشنا به امور کشورداری و همچنین متعهد به اصول و آرمان‌های نظام باشد و البته باید در نظر گرفت که هدف قانونگذار از انتخاب این واژه چه بوده و در نهایت این مفسرین قانون اساسی هستند که هدف قانونگذار را تبیین می‌کنند

 محمدنبی حبیبی به عنوان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی انتخاب شد

 ۶ آبان ۱۳۹۱ روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی اعلام کرد: در پی رای اکثریت بیش از دو-سوم آرای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، دبیر کلی محمد نبی حبیبی برای یک دوره دیگر تمدید شد.

همچنین با رای اکثریت قریب به اتفاق شورای مرکزی، اسدالله بادامچیان به عنوان نایب رئیس شورای مرکزی انتخاب شد.

احتمال ائتلاف جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با جامعتین برای انتخابات ۹۲

 محمد دهقان، عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا این جمعیت برای انتخابات با جامعتین ائتلاف می‌کند یا خیر، گفت: گروه‌های سیاسی بررسی‌های خود را آغاز کرده و در صورت وحدت به سمت ائتلاف خواهند رفت.

در دیدار آیت الله مصباح و حداد عادل چه گذشت؟

 ۹آبان ماه ۱۳۹۱ غلامعلی حدادعادل با آیت الله مصباح یزدی دیدار کرد.

جت‌الاسلام حسین جلالی، رییس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی،‌ با شرح جزییات جلسه آیت‌الله مصباح یزدی و غلامعلی حداد عادل،‌ رییس شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی، گفت: جلسه روز گذشته پیرامون بحث‌های علمی جهت ارتقای این شورا برگزار شد.

 لغو برگزاری کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در اواخر آبان ماه

 ششمین کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی که قرار بود اواخر آبان ماه سال جاری برگزار شود به زمان دیگری موکول شده است.

 حزب نو ظهور اصلاح‌طلبی در آستانه تشکیل

 محمد زارع فومنی، دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات،  از درخواست تشکیل حزب مردمی اصلاحات به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب خبر داد و گفت: هدف از ایجاد تشکیل حزب جدید ادامه روند فعالیت‌ها بوده لذا این درخواست را با کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مطرح کردیم.

 کاندیدای انتخاباتی موتلفه، باید مورد پذیرش جامعتین و تمامی اصولگرایان باشد

 اسدالله بادامچیان، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره برنامه حزب موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تعدد دارند و تاکنون نیز اعضای حزب موتلفه اسلامی بر روی شخص خاصی به توافق نرسیده‌اند.

 عدم تمایل آل‌اسحاق برای شرکت در انتخابات/علاقه مندی برای حضور در تیم موفق ریاست جمهوری

 یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی ۱۴ آبان ۱۳۹۱  با تاکید بر اینکه به هیچ وجه برای ریاست جمهوری کاندید نخواهم شد، اظهار داشت: موضوع نامزدی انتخابات در ریاست جمهوری بحث فردی نبوده بلکه بحث تیم است.

 رایزنی اصلاح‌طلبان برای ایجاد تغییرات در چگونگی اجرای طرح “مناسک”

 میرزابابا مطهری‌نژاد، سخنگوی حزب مردم‌سالاری با اشاره به مهلت پایانی ارائه شده از سوی حزب مردم سالاری به سایر اصلاح‌طلبان برای پاسخ به طرح مناسک، گفت: طرح مناسک برای گروهای مختلف اصلاح‌طلبی ارسال شده است تا آنان طرح مذکور را مطالعه کنند.

معرفی کاندیدای موتلفه در بهمن‌ماه به ائتلاف اصولگرایان

 حمیدرضا ترقی از معرفی کاندیدا و گفتمان انتخاباتی حزب موتلفه اسلامی در بهمن‌ماه به ائتلاف اصولگرایان خبر داد و اظهار داشت: فرآیند ورود حزب موتلفه اسلامی به مباحث انتخاباتی، بعد از برگزاری کنگره تسریع پیدا کرده است و در حال حاضر بررسی شاخصه‌های رییس‌جمهور آتی را در دستور کار داریم.

  جبهه پایداری برای آغاز فعالیت‌های انتخاباتی منتظر دستور مقام معظم رهبری است

 حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی ۱۵ آبان ۱۳۹۱  پیرامون فعالیت‌های این جبهه برای انتخابات سال آتی اظهار داشت: جبهه پایداری در حال حاضر هیچگونه فعالیتی برای ورود به انتخابات سال آتی انجام نداده چراکه باید بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری از ورود زود هنگام به مقوله انتخابات پرهیز کنیم.

جزئیات دیدار جبهه اصلاح‌طلبان با هاشمی رفسنجانی/تاکید هاشمی در برگزاری انتخاباتی آرام

۱۶آبان ۱۳۹۱ جبهه اصلاح طلبان با آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار کرد.

مجید محتشمی درباره دیدار جبهه اصلاح طلبان با هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: این دیدار با حضور دبیران کل اعضای جبهه اصلاح طلبان برگزار شد که مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری، مجید محتشمی دبیر کل حزب آزادی و محمدجواد حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی به ایراد سخنرانی پرداختند.

  پخش مناظره‌های انتخاباتی در دست بررسی است

 سید عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما ۱۶ آبان ۱۳۹۱ درباره پخش مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آتی از رسانه ملی، اظهار داشت: بررسی موضوع پخش مناظره‌های انتخاباتی در رسانه ملی ادامه دارد و تصمیم‌گیری درباره آن به قطعیت نرسیده است.

  موافقت اعضای خانه کارگر با معرفی فردی مستقل از جامعه کارگری برای انتخابات

 ۱۷ آبان ۱۳۹۱ چهارمین نشست مجلس کارگری در مجلس قدیم برگزار شد.

طی رای گیی که در چهارمین نشست خانه کارگری از حاضرین انجام شد افراد با معرفی فردی مستقل از جامعه کارگری برای انتخابات موافقت کردند و ششمین نشست خانه کارگر به پایان رسید.

همایش «شیوه تخاصمی امپریالیسم‌ها»برگزار شد

۱۸آبان ۱۳۹۱ “همایش شیوه تخاصمی امپریالیسم‌ها” در زمینه انژری به زیان کارگران و مردم با حضور نمایندگان اتحادیه‌های بین‌المللی کارگری در هتل آزادی تهران و به همت خانه کارگر برگزار شد.

امروز اصلاح‌طلبان را مساوی فتنه‌گران می‌دانند/ اصلاح‌طلبان احمدی‌نژاد را تحویل جامعه دادند

۱۹آبان ماه ۱۳۹۱ “همایش ملی تبیین طرح مناسک” به همت حزب مردم‌سالاری برگزار شد. در این مراسم که اصلاح‌طلبانی چون محمدجواد حق‌شناس و علیرضا محجوب حضور داشتند؛ مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه ما اصلاح‌طلبان احمدی‌نژاد را تحویل جامعه دادیم، گفت:‌ امروز اصلاح‌طلبان را مساوی فتنه‌گران می‌دانند.

ارائه برنامه ۲ کاندیدای انتخاباتی به جبهه مردمی اصلاحات

 محمد زارع فومنی، دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات  با بیان اینکه جبهه مردمی اصلاحات در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری کاندیدای خاص خود را معرفی می‌کند، اظهار داشت: جبهه مردمی اصلاحات به هیچ جناحی وابسته نیست و به جریان‌هایی که نقش پدرسالاری را در اصلاحات ایفا می‌کنند اجازه نمی‌دهد، برای همه اصلاح‌طلبان تصمیم بگیرند.

 محمد علی امانی به عنوان قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی انتخاب شد

 روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی ۲۰ آبان ۱۳۹۱ در اطلاعیه ای اعلام کرد: در پی رای اکثریت بیش از دو سوم آرای شورای مرکزی دهمین دوره حزب موتلفه اسلامی، محمد علی امانی به عنوان قائم مقام دبیرکل این حزب انتخاب شد.

وی در دوره گذشته دبیر اجرایی حزب موتلفه اسلامی بود.

   خاتمی کاندیدای انتخابات نمی‌شود/طرح دولت وحدت ملی سبب اختلاف افکنی است

علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر ۲۱ آبان ۱۳۹۱ با تاکید بر این که حسین کمالی قطعا نامزد منتخب این تشکل در انتخابات ریاست جمهوری آینده خواهد بود، گفت: خانه کارگر با اجماع نظر کلی بر روی ورود حسین کمالی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری از سوی این تشکل برنامه‌های خود را برای انتخابات آینده آغاز کرده است.

مراسم یادبود آیت الله ملک حسینی با حضور چهره های سیاسی برگزار شد

مراسم یادبود آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهکیلویه و بویراحمد و عضو مجلس خبرگان رهبری ۲۱ آبان ۱۳۹۱ با حضور شخصیت های کشوری و لشکری عصر امروز در مسجد نور برگزار شد.

رد “طرح مناسک” از سوی یکی از نزدیکان دولت اصلاحات

محسن مهرعلیزاده، رئیس سازمان تربیت بدنی دوران اصلاحات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ درباره طرح مناسک که از سوی برخی از اصلاح طلبان مطرح شده است، گفت: فکر می‌کنم راه‌حل‌های بهتری هم به غیر از این طرح در جهت اجماع اصلاح طلبان وجود داشته باشد .

وی درباره حضور خاتمی در انتخابات ریاست‌جمهوری و بازگشت وی به عرصه سیاسی کشور گفت: خاتمی منتظر است فضا مناسب شود تا در اینباره تصمیم‌گیری کند.

دیداری به نام هاشمی، به کام خاتمی

 یک فعال مطبوعاتی نزدیک به مسیح علی‌نژاد که در تهران ارتباطات گسترده‌ای با جریان اصلاح طلب دارد ۲۴ آبان ۱۳۹۱ گفت: برخی از اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران درصدد جمع کردن تمامی اعضای اصلاح طلب شوراهای سراسر کشور هستند تا دیداری برگزار کنند.

 ارائه طرح مناسک در مجمع بزرگ اصلاح‌طلبان

 میرزا بابا مطهری‌نژاد، سخنگوی حزب مردم‌سالاری ۲۵ آبان ماه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، از ارائه طرح مناسک حزب مردم سالاری به عنوان یکی از راهکارهای اجماع جریان اصلاحات در مجمع بزرگ اصلاح‌طلبان که در ۲۷ و ۲۸ دی‌ماه برگزار می‌شود، خبر داد.

مرجعیت انتخاباتی جامعتین برای جبهه پیروان/اصولگرایان برای ورود به انتخابات نیازمند سازو کار جدیدی هستند

سید کمال الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری یکشنبه ۲۸ آبان۱۳۹۱ حمله رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار زنان و کودکان بی گناه را محکوم کرد و اظهار داشت: ماهیت جنایت پیشه رژیم صهیونیستی بار دیگر به جهانیان نشان داده شد اما سازمان های بین المللی همچنان کار موثری در این زمینه انجام نمی‌دهند لذا وزارت امور خارجه در این زمینه تحرکات بیشتری از خود نشان دهد.

جزئیات جلسه مشترک حزب موتلفه و جمعیت آبادگران جوان/ تاکید حاضرین بر وجود یک کاندیدای اصولگرا

۲۸ آبان ۱۳۹۱ دیدار جمعیت آبادگران جوان با حضور دبیرکل این جمعیت و اسدالله بادامچیان، نماینده حزب موتلفه پیرامون مباحث انتخاباتی برگزار شد.

بیت‌الله بدرلو درباره این دیدار گفت: جلسه دیروز با حضور اسدالله بادامچیان نماینده حزب مؤتلفه، حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان و سایر اعضای شورای مرکزی این جمعیت پیرامون مباحث انتخاباتی برگزار شد.

سخنگوی جمعیت آبادگران جوان در ادامه ضمن اشاره به محورهای این جلسه گفت: لزوم حساسیت بالا بر شرایط مورد نیاز یک رئیس‌جمهور از جمله رجل سیاسی و مذهبی بودن و نیز مدیر و مدبر بودن، یکی از محورهای این جلسه بود.

 نشست عمومی جبهه پایداری با هدف اعلام برنامه‌های انتخاباتی/ ارجاع تمامی مصوبات به شورای فقاهتی

 حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، دبیر‌کل جبهه پایداری ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۱  درباره آغاز فعالیت‌های انتخاباتی جبهه پایداری برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری اظهار داشت: اعضای جبهه پایداری تاکنون کلید فعالیت‌های انتخاباتی را نزده‌اند اما با ورود مقام معظم رهبری به این مقوله وارد بحث‌های نظری و مصداقی می‌شوند.

تکذیب درخواست محسن رضایی برای دیدار با آیت‌الله مصباح

۳۰ آبان ۱۳۹۱ به دنبال انتشار اخباری از سوی برخی رسانه‌ها مبنی بر تعیین شعار دولت امید توسط محسن رضایی و همچنین درخواست وی برای دیدار با آیت‌الله مصباح، روابط عمومی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام تکذیبیه‌ای را در این باره صادر کرد.

تاکیدخاتمی بر وجود سلایق مختلف در انتخابات در دیدار با اصلاح‌طلبان/ دیدار با سیدحسن خمینی و ناطق نوری بعد از عاشورا

 محمدجواد حق‌شناس عضو حزب اعتماد ملی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره دیدار امروز جبهه اصلاح‌طلبان با خاتمی گفت: این جبهه درصدد است تا در راستای ورود به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر سلسله دیدارهایی را با چهره‌های تاثیر‌گذار نظام برگزار کند که این روند با دیدار امروز محمد خاتمی آغاز شد.

وی افزود: در این دیدار که در فضایی صمیمی و دوستانه برگزار شد اکثر چهره‌های اصلا‌ح‌طلب به بیان مواضع و دیدگاه‌های خود درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات آینده اشاره کردند.

حق‌شناس تصریح کرد: اصلاح‌طلبان در این دیدارخواهان ایجاد اتحاد، وحدت و اتخاذ یک برنامه منسجم برای این طیف در راستای ورود به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر شدند.

 پیشنهاد جبهه اصلاح‌طلبان به خاتمی/تاکید خاتمی بر انسجام درونی اصلاح‌طلبان

 مجید محتشمی  درباره دیدار۳۰ آبان ۱۳۹۱ جبهه اصلاح‌طلبان با خاتمی گفت:‌ اعضای جبهه اصلاح‌طلبان در دیدار با محمد خاتمی به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص مسائل کشور به ویژه موضوع انتخابات پرداختند.

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان ادامه داد: مصطفی کواکبیان،‌ محتشمی، حق‌شناس،‌ فایزی، بهمن‌زاده، باقرزاده و خسروی در این دیدار به ایراد سخنرانی پرداختند و سخنرانان بر ایجاد جبهه واحد اصلاح طلبی با رهبری سیاسی خاتمی تاکید کردند.

 اعلام کاندیدای جبهه اصولگرایان اصلاح‌طلب در دهه فجر

سید علی سیدی‌رکنی  درباره فعالیت‌های انتخاباتی جبهه اصولگرایان اصلاح‌طلب اظهار داشت: جبهه اصولگرایان اصلاح‌طلب برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا لیست اختصاصی و در انتخابات ریاست جمهوری نیز کاندیدای مختص به خود را معرفی می‌کنیم.

دبیرکل جبهه اصولگرایان اصلاح‌طلب ادامه داد: ستادهای انتخاباتی جبهه اصولگرایان اصلاح‌طلب فعال شده بود اما بعد از اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ورود زودهنگام به انتخابات را تایید نکردند ستادهای خود را به حالت نیمه فعال در آرودیم.

Share