روز گذشته :

در کارگروه معادن استان گیلان چی گذشت ؟

به گزارش دیارمیرزا :کیهان هاشم نیا در کارگروه مطرح کرد : استفاده از مواد معدنی و طبیعی استان باید ساماندهی و برنامه ریزی شود تا در سالهای آینده ، با کمبود این مواد مواجه نشویم و مجبور به واردات آن از استانهای دیگر شویم .

به گزارش دیار میرزا : مهندس کیهان هاشم نیا در این جلسه گفت ، استفاده از مواد معدنی و طبیعی استان باید ساماندهی و برنامه ریزی شود تا در سالهای آینده ، با کمبود این مواد مواجه نشویم و مجبور به واردات آن از استانهای دیگر شویم .

وی برساماندهی برداشت شن و ماسه از رودخانه ها تأکید کرد و اظهار داشت اگر برداشت غیر مجاز صورت گیرد موجب تخریب رودخانه ها می گردد و این امر نیازمند ساماندهی برداشت از آنهاست .

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت : گیلان از نظر مواد معدنی و طبیعی دارای پتانسیل بالقوه ای است که باید به خوبی از آن استفاده شود .

مهندس هاشم نیا با اشاره به سال حماسه اقتصادی و حماسه اقتصادی گفت : باید تلاش کنیم تا با اقدامات مناسب شعار سال را در عمل نمایان کنیم .

استاندار گیلان با بیان اینکه اعتبارات مربوط به معادن استان افزایش خواهد یافت، تصریح کرد : این استان با داشتن ثروت های طبیعی بسیار ، نباید میزان بیکاری اش بالا باشد .

وی ادامه داد : ایجاد راه دسترسی به معادن می تواند در جذب بیشتر سرمایه گذار در این بخش تأثیرگذار باشد

در ادامه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بخش معدن ، ۳۰ درصد سرمایه گذاری صنعتی و معدنی کشور راشامل می شود گفت: در کشور برای ۷ درصد از معادن جواز اکتشاف و بهره برداری صادر شده است و مابقی بلااستفاده مانده است .

وجیه ا… جعفری از دستور رئیس جمهور برای تشکیل کارگروه های ملی معادن و کشاورزی در سفرهای استانی دولت در سال ۹۲ خبر داد و افزود : اختیارات جدید مربوط به کارگاه های معادن استان ها بزودی ابلاغ می شود .

وی ادامه داد: اعتبارات مربوط به معادن کشور در بودجه سال ۹۲ کشور افزایش یافته است.

منتظری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان هم در این نشست با بیان اینکه ۶۰ معدن فعال داریم ، گفت : ذخایرمواد معدنی استان ۲/۱ میلیارد تن است.

وی با اشاره به اشتغالزایی۱۷۵۰ نفر در معادن استان، اظهار داشت: بیش از ۸۰ واحد صنعتی استان ازجمله واحدهای فولادی ، کارخانجات سیمان ، شن و ماسه ، کاشی ، چینی مظروف و بهداشتیو آجر و سفال ، از جمله صنایعی هستند که از استخراجات مواد معدنی استان استفاده می کنند.

Share